Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Caroline Olsson - 19 augusti 2009 16:22

The little blue bird, raised her wings to the sky
But all of a sudden, she refused to fly
So now she's decided, she's here to stay
Oh, won't someone come, to take her away...?


Vet inte riktigt vad som är fel... Har vat lite "konstig" ett par dar nu...?
Så igår hände nåt vid 21-tiden... Blev lite smått hysterisk och bestämde mig för att gå en långpromenad med Emil, det brukar göra susen, men inte då!

Egentligen är det inget fel heller, allt e ju ganska bra... Jag har en vettig lägenhet, trivs på jobbet, bra kontakt med släkt & vänner, mina djur...
Jaaa, men sen kan man ju vända & vrida på allt så det blir helt om!

Problemet är bara att jag ligger helt fel i min lilla livsplan som sett ungefär likadan ut i alla tider...   Giftermål vid 20 årsåldern, givetvis stort fint bröllop med mkt krims krams & glitter, hehe...  Barn vid 25-30 årsåldern...
Då skulle jag ha ett bra & välbetalt jobb, min man likaså.
Stor villa också, gärna lite ut på landet....
Hur ser det då ut?! 
Jo, jag är 25 i Oktober... Är inte gift, har inte ens en karl & har inte haft på 1,5år(?!) Bara det känns som ett nederlag med tanke på att jag innan dess varit singel i kanske 2-3 månader under en 10 årsperiod.............
Jahapp! Så om jag hade struntat i den förra karlen då, och inte slösat bort de 4 åren, hade jag i så fall träffat "den rätte" vid det här laget?
Ja, jag vete fan, asså...   Jag kanske ska dö som en gammal nucka med 15 katter, 4 hundar, 3 hästar & några husmöss????  Man kan ju börja undra...

Jahapp. Vidare då till barnen... egentligen finner jag väl inte tanken på att gå upp mitt i natten & byta blöja särskilt lockande, men vad tusan.... Det var iaf planen.....

Sen har vi jobbet.... Sant att jag trivs ypperligt, det kunde inte vara bättre, men jag är dock bara inhyrd, finns inga garantier för att jag skulle va kvar här om en månad, 2 månader, ett halvår, ett år.........
Gud vet vad det blir sen i så fall. Jag har haft så många SKITuppdrag för bemanningsföretaget, så det skulle ju inte förvåna mig om det oxå gick åt pipan....

Boendet då?  Jo, visst... det är en marklägenhet med garage, uterum och trädgård, men där KRYLLAR alltså av spindlar!!! Jag smäller i snitt 2/dag!!
Och jag e livrädd för de små kräken!!!!


Ahhhhh, grrrrrrrr!!!!!! Förbannat oxå!!
Och då e jag ändå på bra mkt bättre humör idag än igår.....
Ahh... så har jag fått ett myggbett på skinkan också..........

Jaja, det går väl om tills jag gifter mig, eller?

Av Caroline Olsson - 19 augusti 2009 16:03

Svarade på ett inlägg i ett forum på nätet och täntke lägga ut lite tankar här också...
Hela alltet utvecklades senare till en diskussion, vilken jag för övrigt anser att jag vann (såklart) men det blir för långdraget att lägga ut allt det... Det får räcka med detta första svar   =0) 


Vad tycker ni om hur Sverige ser ut nu i dagsläget?

Ang:

Jobb  -  Dagens regering gick till val på jobben. Jag minns att de kallade sig "det nya arbetarepartiet" för att förstärka det hela... Nja, man kan väl säga att de inte riktigt lyckats...

Ekonomi  -  Dagens regering har påstått att "Nu ska alla få det bättre" Deras skattesänkningar ska minska klyftora, alla ska få jobb etc. De fattiga skulle få det bättre... Hur kommer det sig då att mätningen som gjordes i våras av StatistiskaCentralByrån visade att klyftorna aldrig varit större? Aldrig har klyftorna varit större mellan de fattigaste och de rikaste... (dock har ju medelklassen fått det lite bättre, så det skulle väl gottgöra det hela?)
Man kan inte skylla på "den globala finanskrisen"!
De flesta finansiella problem Sverige har idag, kunde hanterats om politiken vågat ta sitt ansvar istället för att spela offer för den globala finanskrisen!

Brott  -  Antalet rattfyllor ökar i rask takt, och har så gjort de senaste ca 6 åren... Ytterst beklagligt så många har så dåligt omdöme  =0(
Ännu mer beklagligt är att man inte lyckats få till ett bättre system för att hantera problemen... Rättegångar kan dröja upp till ett år, och vid den tiden har alla inblandade glömt en stor del av vad som hänt...
Sen straffsystemet då... Fruktansvärt att man ska få rabatt om man begår fler brott, eller om man har lite tid kvar på skyddstillsyn och begår ett brott, ja då bakas det in i det gamla straffet, och blir egentligen ostraffat! Det håller inte!!!

Om ni fick ändra EN sak i Sverie. vad skulle det vara?
Jag skulle genast byta regering! Byta till en som vet vad de pratar om, som inte drar medborgarna vid näsan, som vet att uppskatta sina gamla, sjuka och utsatta! En regering som har hjärtat till vänster!


Caroline Olsson (S)

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards