Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Caroline Olsson - 28 augusti 2009 10:44

Denna veckan har vatt helt upp och ner... Visserligen inget ovanligt när jag jobbar förmiddag & sover alldeles för lite!


Det började redan i måndags... Då kom jag ju på att jag hade plånboken i bilen när det blev dags för fika. Det kändes rätt onödigt att knalla ut där då, så jag lånade från kassan & la en lapp som jag sen tänkte reda ut när jag slutat...
Så kom Anki & jag gick ut i bilen för att hämta plånken... Men INTE DÅ!! Där fanns ingen!! Paniken steg mer och mer, jag var HELT säker på att jag hade kollat på morgonen att den var där!! Så tänkte jag att jag kunde tagit ut den från handskfacket & lagt på väskan, så jag hade tappat den nånstans!!! FUUUUUUCK!!!
Sprang in igen, kollade väskan... Fick sätta mig ner en stund och fundera... Blev smått illamående... Så till sist kom jag på att det var dagen innan jag hade sett den i handskfacket. Sen hade jag vatt i Horna & fixat med bilen, och under tiden hade mamma tvättat lite som jag hade med *hihi*
Sen på vägen hem, stannade jag i kiosken (såklart) och sen stoppade jag plånken i kassen med tvätt!!!

Så det var bara att köra hem med räserbilen (vi misslyckades en aning vid bytet av mellanlagret i söndags, så den brummar tämligen högljutt), hämta plånken & köra tillbaka och betala så lappen kunde tas bort.... YTTERST PENIBELT!!! Jaja... Sen fick jag köra & handla, vilket jag tänkt göra på väg hem... Jag hade såklart looovat att fixa en liten kaka & kaffe under eftermiddagen...
Så kom Lone & vi fikade och rätt som det var kläcktes idén... "Jag tycker vi ska GÅ hem till dina föräldrar och tillbaka"
Usch & ve... men jaja. Så jag förhandlade in ett litet coca cola-stopp i Horna, så gick vi...

I Tisdags skulle det egentligen blivit fika & promenad igen... Men tack & lov blev det inställt, så jag fick sova 3 timmar på sofflocket!! Behövdes verkligen eftersom jag knappt sovit nåt på 2 nätter... Jag kan helt enkelt inte somna så tidigt!! 
Sen fick jag köra ner till Horna för att grilla med Rinkaby, Viby, Vanneberga & Fjälkinge S-föreningar.
Vi blev allt lite oroliga när de som satte upp tipspromenaden inte kommit tillbaka efter 30min.... Så vi gick efter... Sen kom de minsann, så då kunde vi gå i lugn & ro! Efteråt fick givetvis jag gå och plocka ner allt eftersom de inte orkade gå den "långa" rundan igen  =0)
När jag sen kom hem och skulle betala räkningar fick jag en mindre infarkt då jag upptäckte att min elräkning inte satt i klämman!!!

I Onsdags fick jag göra det fruktansvärt pinsamma samtalet till Skellefteå kraft... Snygg formulering jag la till med också  "Ja, hej... Jag heter Caroline och ödet har dessvärre försatt mig i en tämligen penibel situation..."
Hehehe... Jaja... Jag säger då det.

man ska aldrig va duktig & städa... Man blir bara av med saker då!!
Sen fick jag ringa Optimal telecom... Jag trodde ju att det var min gamla telefon som var kass, så när mamma kom med en ny hon snällt nog köpt i förtidig present och vi kopplade in den och den inte heller fungerade blev jag allt lite arg.... Så de håller på att kolla på det...
På kvällen när jag kommit hem efter gruppmötet inför nämnden och gått & lagt mig kollade jag för säkerhets skull som vanligt längs med väggar & golv så att inga spindlar fanns....
Yeah, right! Bara för att det vatt lugnt några dar betyder det tydligen inte att de är slut! Nej, nej... De bidar sin tid! Den var ENORM!! & jag sprang runt i lägenheten 20 min för att hitta smällpistolen!!! AHHHH!!!!
Så till sist... Såklart hämtade jag en stol & ställde mig på, så jag inte skulle riskera att den sprang PÅ mig om den bara skulle skadas & trilla ner....
Men pickadollen va inte tillräckligt stark!! Så jag drog mig till minnes ett bra tips om sopskyffeln... Uuuuuurk... smällde till den med den & krossade den ordentligt först mot väggen & sen mot golvet... Brrrrr.... Uuuuuurrrrk....
Den va faktiskt riktigt rälig!! Nån konstig mutation... Såg ut som om den hade en gadd  :-S  Isch....


Så igår var det möte med omsorgsnämnden...
Ganska långt, men intressant möte.
Sen hämtade jag Emil som päronen passade  =0)
När jag kom hem såg jag att en foppatoffel va borta!! Typiskt Emil att protestera genom att sno nåt när jag e borta längre än vanligt!!
Fast oftast inte skor just... Jaja
Han har blitt så rolig, vet inte riktigt vad som hänt med honom.. Vi kan sitta i evigheter sida vid sida i sängen & spana ut på grannen på andra sidan & ha skoj åt dem...   Aja, det e ju skoj   =0)

Nehe... Nu ska jag snart gå hem för dagen.
Får väl bli den vanliga fredagsstädningen, och se om jag hittar min foppatoffel...


Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards