Alla inlägg den 10 september 2009

Av Caroline Olsson - 10 september 2009 11:30

Ja, det började med att jag skrev insändaren "Lika som bär" i Kristianstadsbladet.

Sen svarade Göran Montan (Riksdagsman för M) på den med "Vi menar allvar"


Detta är mitt svar till honom.

(Båda de andra finns nedan att läsa för er som missat dem)



Mörkrädd av (M)

Replik till Göran Montan (M) (5/9). Göran! Jag betvivlar inte att ni står för frihet och ansvar. Enligt högern har det alltid varit klart att det är "var man för sig själv" och att det är fult och svagt att behöva hjälp ibland!

Men om ni börjar prata om "välfärd", då blir jag mörkrädd! Välfärd för mig är när folket samlas och hjälper den som behöver det. Nästa gång hjälper den personen till.


Välfärd för mig är inte att låna pengar för att sänka skatten för de rika ytterligare när arbetsmarknaden ser ut som den gör!


När Alliansen tog över låg arbetslösheten två procentenheter under EU-snittet. I dag ligger vi i stället över EU-snittet. Så vem är det välfärd för? De rika, kanske?


Caroline Olsson (S), Rinkaby



Vi menar allvar

Replik till Caroline Olsson (S) (2/9). Alliansens politik baseras på värderingar som frihet, ansvar och rättstrygghet för alla människor. Det handlar inte om att lura någon utan om att söka stöd för vår vision. Vi har uppfyllt eller påbörjat 120 vallöften av 131. Oppositionen lider av idétorka och saknar vision.

De interna rådslagen inom S går på tomgång. Då är det frestande att anklaga oss för lögn. Tyvärr gagnar det inte debatten. Men det säger åtskilligt om stämningen inom de rödgröna.
Göran Montan (M), riksdagsledamot, Everöd

 



Lika som bär

I fredags såg jag Henrik Dorsins Godkänd kvalitetsunderhållning på 5:an och tankarna gick osökt till Moderaternas partistämma den gångna helgen. Inte nog med att Dorsin är tämligen lik Fredrik Reinfeldt (M) till utseendet; innehållet såg i det stora hela ungefär likadant ut! Både Dorsin och Reinfeldt använde begrepp som "välfärd" och "folkhemmet" utan att lägga något som helst allvar bakom!

Reinfeldt lät visserligen allvarlig nog, men det är klart ska man lura väljarna i valet nästa år får man ju börja med att lura pressen med flera i tid. En bluff han med all säkerhet förklarade via ett uttalande som skickades till partimedlemmarna strax därpå.


Måtte väljarna inte gå på hans prat igen! Jag sätter min tillit till att folket lärt sig av sina misstag sedan förra valet och röstar rött till nästa!


Caroline Olsson (S)

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards