Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Caroline Olsson - 8 oktober 2009 20:30

Sååå...

Idag var jag och pappa på Älvsbyhus och gjorde upp en kalkyl...

Det gick upp för mig att pappa ser på saken aningen annorlunda än jag.
Jag ser det som ett hus, ett hus jag vill ha, som passar mig, bara mig.

Pappa ser det som ett hus, ett hus som kan vara attraktivt för någon annan en gång, en investering...

För min del hade det räckt med den lilla villan, enplans. Men pappa menade att det var bättre att ta den stora, med ovanvåning, garage och jag vet inte allt...

Kalkylen slutade på ca 3miljoner mer tomt, anslutningsavgift etc, samt faktiskt inräknade driftrkostnader...

Tomen vi hade kikat på var tagen, men det fanns en annan...
Pappa skulle på nytt möte, men jag tog med mig mamma ner att kolla.


Henne kan man minsjäl aldrig dela nåt skoj med!! Hon är alltid så förbenat negativ!!

Hon tyckte bara att det var JÄTTEDYRT och kunde därför inte se hur fin tomten var eller nåt!
Inte heller kunde hon se det som en investering! De 3 miljonerna blir värda minst 4 på några år tills jag är redo att sälja och hitta nytt!


Jag anser egentligen att hus köper man med sin partner, men jag är singel och kan ju inte vänta i evighet på en kille för att skaffa hus?! Vad tusan ska jag sitta i hyreslägenhet och slänga pengarna i sjön för?
Kan ju lika gärna investera, och hittar jag sen en karl kan vi köpa något tillsammans, och då har jag dessutom en fin kontantinsats att lägga in - den miljonen huset under tiden vuxit i värde!


Av Caroline Olsson - 8 oktober 2009 11:39

Jahapp... Då fyller man 25 imorrn Cool
Vet inte riktigt vad jag känner inför det...
Jag hade ju egentligen tänkt vara gift vid det här laget, men det har ju verkligen skitit sej Skrikandes

Jaja, jag skiter i det också egentligen. Jag har accepterat att läget är som det är, och egentligen är ju allt finemang!   Bra jobb, pluggar för bättre lön, mysiga djur, vettig lägenhet, fin familj och vänner. Tja...
Jag får väl va nöjd... Jag kunde lika gärna varit arbetslös, bott hos föräldrarna, varit kriminell eller vad som helst! Inte för att jag jämför att bo hos föräldrarna med att vara kriminell, men det finns många som har det sämre än mig.


Önskelistan skrev jag ihop för över 2 månader sen, höhö Tungan ute Sen har det tillkommit lite med tiden, så nu är den väl ungefär 2 mil lång. Den finns såklart hos föräldrarna så de kan delegera till alla vad de ska köpa, muhaha!
Jag minns faktiskt inte vad som fanns på den riktigt... Men en del vet jag ju...

  • Ny TV
  • Ny dator
  • Nya ridskor
  • Tvättvinda (fick jag för en månad sen i "förtidig present")

Sen minns jag inte mer, men det var saker i den stilen Tyst


Framför allt önskar jag mej en dag med många överraskningar!!! Lite barnslig som man är ÄLSKAR jag glada överraskningar!! Av alla slag Skrattande

Vem vet... Kanske "drömmannen" rent av knackar på dörren  Flört


Det ska man väl kanske inte tro på, men jag vågar hoppas på ett fint firande på lördag!
Då blir det lite festligheter på dagen som sträcker sig ut på natten med bad i tunnan och lite andra skojighter!!
Jahh...
Karl eller ej... Jag klarar mej nog Flört

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards