Alla inlägg den 7 november 2009

Av Caroline Olsson - 7 november 2009 18:45

Naaw!
Nu har jag och Emil en liten kissekatt som bor hos oss också... Ojoj, hur gick det här till? Skäms


Jo, alltså... I somras ringde en kollega i Omsorgsnämnden till mig och undrade om jag kunde hjälpa henne att omplacera några katter (eftersom omplaceringar är vad min hobbyverksamhet www.carolz.se går ut på!)

-Ja, jo... Hur många då?

Nja, det visste hon inte riktigt för det hade börjat med en vildkatt som hon matat, sen kom en till och nu hade hon sett några ungar också...

Som vanligt! Någon j**el har skaffat en sommarkatt och sen slängt ut den. Inger öppnade sitt hjärta och var "snäll" och gav den mat. Andra sommarkatter kom, och eftersom de är utslängda och oälskade har ingen brytt sig om att sterilisera dem. Sen är det ju en nedrans otur att det var honor allihop!


Jag kontaktade iaf Crisse, som jag samarbetat mycket med just när det gäller katter, så hon kom och hjälpte till. Totalt har 20 katter därifrån fått nya hem nu!!! Den siffran har en hel del respekt med sig! 20ST!!
Hon bor nära vägen, bilarna kör fort och risken för överkörning är stor!
Dessutom blir det kallt och jäkligt nu, fy farao!!


Iaf, finns det 3 ungar (ca 18-19v) kvar nu, och en vuxen, eller kanske 2... Så känner du dig manad att hjälpa till, tveka inte att kika in på www.carolz.se eller maila på carolz_84@hotmail.com

Skulle vara skönt att få in dem i värmen...
De kommer när hon häller upp mat, så det går att få tag i dem... uppenbarligen...


Så var jag där i torsdags och bara hälsade på... Och hon frågade om jag inte skulle ha en katt.
- Nehej tack! Jag har inte tid med fler djur nu. Nu har jag en häst och en hund som jag "råkat" behålla!

  Fast det är ju klart... En svart med vitt på näsan har jag ju kikat lite efter på sistone...

Varpå hon utbrister överlycklig  "JAMEN EN SÅN HAR JAG JU!!!"

Vad skulle jag säga? Det blev ett litet - Jaa, fångar du den så tar jag väl den då!

Vilket var just vad hon gjorde... Fångade den, alltså...

Typiskt!  

Men, men... Han får väl bo här nu då... Han är ju faktiskt rysligt söt... Fast han bet mig i fingret när jag skulle hälsa... Kattaf*n!   Jaja, vi får väl se.

Just nu sitter han i buren i badrummet och kurar... Han och Emil hälsade lite genom buren när jag kom hem med honom. Verkade inte särskilt poppis med ett monster som kom och flåsade mot honom...

Emil såg mest ut att vilja äta upp honom...


Ahh det blir nog bra...

Vi har ju haft katt förr Flört


Som sagt!

Vill du ha en liten kompis så hör av dig!!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards