Alla inlägg den 9 november 2009

Av Caroline Olsson - 9 november 2009 08:45

Den 7Oktober kom Eddie från ABK för att kolla på mina fläckar...

Jag har fått mystiska fläckar på linoleummattan i hallen och på parketten i vardagsrummet...


Så jag gjorde en felanmälan och han kom bara någon dag senare.

Fick konstaterat att det iaf inte var fukt, skönt att veta!
I hallen sa han att det var ngt under mattan, och att det kommer upp efter ett tag.
I vardagsrummet visste han inte vad det kunde vara. Tydligen brukar det bli så om en katt kissat, men jag har ju inte haft katt på flera år! Så sa han att det kunde vara andra djur också, och då återstår ju min Emil. Det förstod han ju, att en rotweiler/berner sennen inte kissar så små fläckar. Det blir ju femdubbelt stora pölar efter honom.
Inte är det kräk heller. Jag visade villigt en plats bakom TVn där han spytt för ett tag sen, och jag hittade inte spyan förrän låååångt senare, när den var totalt intorkad! (Lite räligt, jag vet, men jag märkte inte det innan! Hans kräk luktar liksom inte, och bakom TVn röjer man ju inte särskilt ofta.) Iaf hade jag ju trott att det skulle bli värsta fläcken, men inte då. Det syns inte ett dugg nu! Så kräk är det inte...


Samma dag mailade jag ABK och undrade när de skulle fixa mina golv. Fläckarna är oerhört fula och placerade väl synliga, så det ser alltid skitigt ut, även om man nyss städat!

Fick inget svar, så nu när det gått en månad (igår) mailade jag dem igen och undrade åter när de tänkte ordna upp det.


Fick till svar att de minsann inte tänker göra vid dem, och att jag kommer debiteras för det vid flytt!! VA FAN?! Han som svarade sa att det antagligen berodde på hunden, fast det hade jag ju redan utrett med Eddie att det inte gjorde. Han som yrkesman sa ju att det berodde på nåt under mattan i hallen!!

Så skrev de också att fläckarna uppkommit efter min inflytt och därför skulle jag få stå för kalaset!

Det vet jag väl FÖR FAAAN!! Annars hade jag väl för i helvete inte gjort en felanmälan?!!

Jävla pucko!


Jag författade ett aningen mer välformulerat svar till dem där jag upplyste om just detta, samt att jag inte kommer acceptera någon debitering, oavsett när!


Gick omedelbart med i hyresgästföreningen efter överläggning med pappa om hur jag skulle gå vidare.

Lilla pappa är man glad att man har... Han har erfarenhet av det mesta och kommer alltid med bra råd...


Får väl se vad de svarar.

Jävla snikna jävlar!!

Det ska han fanimej få höra om han kommer dragandes med nåt sånt igen, att jag minsann har kontakter i deras styrelse, och de ska minsann få höra hur de försöker blåsa sina hyresgäster!!
Grrr!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards