Alla inlägg den 30 november 2009

Av Caroline Olsson - 30 november 2009 09:45

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20091130/KRISTIANSTAD/711309885/1018/&/Varfor-blev-det-en-kattbok?


Vilken solskenshistoria!!

Blir så glad när jag läser om folk som faktiskt gör en god gärning och tar hand om ett oälskat djur   


Ibland undrar man om dessa människor tagit slut?

Min hobbyverksamhet går ut på just omplacera djur.

Just nu har jag katten Emmy som söker nytt hem... Visserligen är hon 4 år och äldre katter är alltid svårare att hitta nya hem till, men hon är steriliserad och en jättemysig individ.

Dessutom är hon uppvuxen hos mig som så många andra som behövt tämjas eller helt enkelt stått under dödshot eftersom ägarna inte kunnat bli av med dem, så hon ligger mig extra varmt om hjärtat.

Nu hotar hennes nya ägare att kasta ut henne eftersom dottern har tröttnat på att tömma lådan och gå ut med henne   

Om någon som läser detta kan tänka sig att rädda henne kan ni läsa mer på hemsidan  www.carolz.se   eller maila mig på info@carolz.se så berättar jag mer.

Jag önskar verkligen att hon skulle få en fin familj som har vett att uppskatta henne, så hon får en fin jul....


Dessutom finns (minst) 3 katter på ca 20v. i Vittskövle. De är idag vildkatter... Min Sixten är en av dem (du hittar honom bl.a. i inlägget "har du tråkigt?")

Det är inga problem att tämja katter dock. Min Sixten har bott hos mig i ca 3v. nu och är helt tam.

Från början rev han och bet mig, men idag kommer han och stryker sig mot benen, spinner och myser som vilken katt som helst   


Jag är mer än gärna behjälplig med tips och råd, om det påverkar beslutet...





Av Caroline Olsson - 30 november 2009 09:30

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20091129/KRISTIANSTAD/911299988/1018/&/Knivbevapnad-ringde-pa----ville-stjala-parets-bil


Detta blir man ju livrädd för när man går i hustankar...


Bor man, som jag, i marklägenhet mitt inne i ett kvarter finns gott om grannar, så där händer inte så mycket allvarliga saker. Dessutom är det ju bara en lägenhet... Den är ju inte "min" på samma sätt. Om man har ett hus äger jag det... Vet egentligen inte vad skillnaden är. Rent tekniskt är det kanske ingen skillnad sådär, men iaf.

Tänk då om man hittar ett hus en bit ut på landet, där jag egentligen vill bo... Inte alltför många grannar och lite öde. Där händer det SÄKERT en del skit.


Pratade med Ingegärd när jag var på folkdräktssömnaden i Lördags. De bor i Vittskövle. Det är ändå inte SÅ öde... Men tydligen har "Tittarätt" alltså huset där vi tränar folkdans och syr och sådär haft en hel del inbrott   


Usch...


Sen tänkte jag på detta med hunden...

Alltså, om man har pepparspray borde man ju kunna spreja lite på hunden också, de får väl också ont av det? Inte för att råda någon brottsling eller så... men jag bara kom att tänka på det...

Känns skönt att jag har min Emil också när man läser sånt här...
En stor Rottweiler/Berner sennen skulle väl folk knappast ge sig på i första taget   

Han får nog ha en extra lång promenad idag, bara för att han finns   



Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards