Alla inlägg under november 2009

Av Caroline Olsson - 21 november 2009 10:02

kl.10:06
Det blir en fullpackad helg, detta...

Gick upp kl.7 imorse, eller ja, ambitionen var att gå upp då, men jag znoosade givetvis till 7,40...


Nu sitter jag på Backagården i Höör på inspirationsdag för att föra politik online.
Vad nu det ska vara bra för? Hittills är jag ganska neggo till detta. Har nu suttit här i snart 40 min, och inte lärt mig ett skit!! Jag lyssnade tills han sa "ja, då blir det ju lite repetition för er som kan hemsidan sen innan"
VAD TUSAN?!
Nähä tack! Jag fick pappas lille dator istället och låtsas just nu att jag fixar med ngt viktigt, eller möjligen för protokoll!!! Flört


Sen blev det gruppdiskussion. Finns inget jag AVSKYR så mkt som det!! Alltså ännu mer neggo! Jaja, tur att de andra i min grupp var av samma uppfattning iaf. De fattade inte heller vad diskussionen skulle va bra för... Svaren på de 2 frågor vi tilldelades var ändå så självklara!   *suck*

Om han inte satt lite fart när det blir lunch är det nästan bud på att kidnappa pappas bil & sticka! Så kan han åka med de andra hem!! Näe,,... han e säkert inte omöjlig... Men men, man får väl stå ut en stund till. Det KAN ju hända nåt spännande...   Hoppet e det sista som sviker, eller hur är det the saying goes? Flört


kl. 11:39
Nu börjar det ordna upp sig här...
Det pratas om bloggar och funktioner som jag inte funderat på innan...
De är nästan förlåtna för grupparbetet innan Skrikandes

Ska åtminstone ta en funderare på att stanna kvar även efter lunch... :/


Av Caroline Olsson - 19 november 2009 11:50

OBS! Katten är i dagsläget omplacerad! (///Caroline, 2009-12-04) 


  
Emmy är en 4-årig kastrerad och försäkrad hona.

Hennes mor var en vildkatt som lät sig fångas in och födde ungarna inomhus, så Emmy har varit innekatt från början.

Hon är väldigt renlig och kräver rensning av lådan mer än en gång om dagen, annars riskerar man att trampa i något oönskat...

Hon älskar att vara ute i sele och koppel, gärna i högt gräs eller vass vid havet. Just nu är hon lite för tjock och behöver därför en del promenader för att gå ner litegrann... Kanske till och med bli utekatt (med möjlighet att komma in) på landet?

Hon sitter gärna på badkarskanten och skvätter lite när man badar.

Busig och kelen om vartannat.

Hon kan vara lite avvaktande i början.

Går bra ihop med andra katter, men trivs lika bra som ensam eller ihop med hund.

Hon är även en eminent jägare och fångar allt från nattfjärilar och spindlar till möss!

 

Omplaceras p.g.a att ägaren tröttnat på henne.. Tyvärr blir det allt vanligare att djur, särskilt katter ses som slit-och slängvaror och man slänger helt enkelt ut dem när man inser att det trots allt är lite "jobbigt" att tömma låda och gå på promenader...

 

Hon söker nytt hem snarast, då ägaren funderar på att helt sonika slänga ut henne i kvarteret... Rynkar på näsan

 

Pris: 200kr

 

Kolla på www.carolz.se för att se hur en omplacering går till, eller hör av er till carolz_84@hotmail.com eller 0735-140549 om ni vill ta hand om henne!

Av Caroline Olsson - 19 november 2009 09:33

Tjoho!

Kollade ju på ett hus i Måndags, som jag skrev om...

Var där igår och kollade lite i trädgården och så, eftersom det var mörkt när det var visning.

Helt OK, fortfarande intresserad...


Så ringde mäklaren igår kväll när jag var hos Surre på pizza- och krängarkväll Skrattande 

Vi skulle boka en visning i dagsljus också, så hade vi sagt att vi skulle försöka få till nåt i helgen eftersom pappa är i Stockholm nu, och han MÅSTE vara med! (enligt mig, alltså)

Iaf ringde mäklaren igår och hade tid på lördag, så jag skulle kolla upp det och ringa idag. Han kunde absolut inte på Söndag, som jag ville från början.


GIVETVIS kom jag senare på, eller snarare mamma kom på när jag ringde henne att jag ska på kurs i Lund hela lördagen!!

Jaja, så jag ringde mäklaren och sa att jag inte kan på lördag.
Han - Jaha, då är det bara Söndag du kan?

Jag Ja, sen jobbar jag ju eftermiddag nästa vecka, så då är det ju också mörkt... Då får det bli veckan efter..

gick det helt plötsligt på Söndag, hehe!

Toppen!

Jag tolkar det som att ingen annan är intresserad hittills, och att de vill sälja snarast! Det ger ju lite utrymme för negativa bud... Eller det hoppas jag iaf...


Men nu ska jag inte hoppas för mkt... Så jag blir besviken... Skulle ju va piss om man taggade upp sig & sen hittar besiktningsmannen nåt skit eller nåt... Så jag ska, ska, SKA ta det lugnt och inte hoppas för mkt...


Håll tummarna för mig!!!


Av Caroline Olsson - 18 november 2009 10:31

Ikväll blir det lite mys med Surre (http://tinkerbellan.webblogg.se/) och hennes familj Skrattande


Ska bli riktigt nice, inte bara för att kvällen går helt i linje med vad jag älskar (pizza och sen gotte framför TV:n) utan såklart för att det var ett tag sen vi träffades sist.


Facebook förde faktiskt oss samman igen efter en herrans massa år!

Så för runt ett halvår sen träffades vi igen för första gången på typ 10år skulle jag tro att det är...
Kan väl inte säga att vi har träffats jättemkt sen dess heller, men vi håller åtminstone kontakten och har alltid skoj när vi ses Skrattande


Emil tycker också det är TOPPEN! Det finns nämnligen en liten hundtjej i familjen som han ÄLSKAR!!


Innan dess är det ju en del som ska fixas...

  • Efter jobbet kör jag till stallet och fixar med mat och mockning till Shiny.
  • Sen bär det av till Gittes Stuvkälla (http://www.gittes.se/) på vägen hem för att inhandla linne till min folkdräkt som jag ska sy... Jag kompar Gärds Härads folkdanslag med min flöjt, så då får man ha dräkt på sig.
    Kan ju inte sno Stinas hela tiden. Nu är det dags att göra en egen... Såklart blir det Willands dräkt som görs eftersom det är dit jag hör.   Aningen ambitiöst kanske, med knypplade kanter och lite så på skjortan... Men va tusan! Jag har ju en knyppelbräda och några där kan knyppla, så nu får jag ju chans att lära mig Skrattande  Sen finns det tydligen inget mönster på skånespets, men hittar man bara en vettig bild kan man rita upp det själv...      Man ska inte krångla till det i onödan!
  • Sen ska jag och mamma köra till huset vi kollade på i Måndags. Det var ju mörkt då, så man såg inte trädgård och längor då... Så vi ska spana in det lite. Och sen hoppas jag att mäklaren ringer så vi kan boka visning i dagsljus!
  • SEN ska jag köra till Bromölla och mysa Skrattande *puh*
Av Caroline Olsson - 17 november 2009 11:08

Var och kollade på ett annat hus igår.
Lite längre ut på landet, eller längre från stan iaf.


Det var jättefint!! Eller ja... det hade potential, kanske är en mera riktig beskrivning.

Där ser man så olika folk är.
Jag gick in, ställde mig i TVrummet, lyssnade på vägen (21:an som ligger intill) och bestämde mig för att det inte var värre än 118 som jag är uppvuxen intill!


Tapeter och golv var lite skabbigt, men det är ju bara skoj att tapetsera och sådär. Inte farligt dyrt heller.

Dessutom är priset så vettigt att det blir pengar över till lite sånt. Skoj att ha lite att göra också.

Inatt har jag inrett det mentalt Förvånad


Näe, man får väl se. Det kanske finns fler som tycker som jag... Iaf tyckte jag det var skitbra! Så hörde jag hur någon kom in, gick i 2 rum, och sen bara "ne, detta är inget för oss"

Haha! SUCKERS!!! Hoppas alla andra tycker likadant, så jag får det för utgångspriset! Skrattande

Jag ser ju inte det som att jag ska ha ett färdigt hus! Jag VILL ju renovera lite. Byta tapeter och måla och sådär och göra det liksom till mitt... Så jag kollade bara strolek och placering på rummen mest.
Det var ju toppen!

Men där ser man. Vissa tycker att det är skit, andra älskar att få fixa och trixa lite själva!


Mäklaren skulle iaf ringa typ imorrn så vi kan kolla på det i dagsljus. Detta var ju kl 17,00 igårkväll, så det var ju mörkt. Inga lampor på ovanvåningen och de hade inte röjt i källartrappen så man kom inte ner och kunde spana in pannan eller så heller...

Annars e det ju toppen. Stort kök, stort badrum... Det är det viktigaste!! Sen även lite lyx med inglasad altan(!!!) stoooor tomt etc. etc.


Jaja. Jag tycker att det är kanon, det jag sett hittills!


Sen kan man ju undra vad tusan en ensam liten tösabit ska med 6 rum och gigantiskt kök till... What can I say? Jag gillar stora ytor, och rummen har jag alla utom ett planerat, hehe!   Eller vänta lite... sovrum måste jag ju ha! Det får det bli  Skrattande 

Av Caroline Olsson - 16 november 2009 11:21

Lille Sixten börjar utforska världen lite mer nu...


Igår passade han på när Emil låg i sängen och sov minsann!

Jag hade gått in i badrummet, där han tydligen känner sig trygg, antagligen för att jag förbjudit Emil att gå in där nu, tills Sixten blivit lite mer van vid honom.


Iaf gick jag in och kidnappade lille kissen och bar runt på honom lite, så han skulle se sig omkring. Hittills har hans värld bestått av soffan, och en blixtsnabb reträtt till badrummet, hehe!


Nu var det dags, han tog ett djupt andetag och blåste upp sig som herre på täppan, med hunden tryggt snarkandes och deras mor som vaktade dem.
Sen var han redo! Han tog ett skutt från mammas trygga famn och såg sig omkring!!

Först i hallen, snusade lite på mammas skor och väska, sen vidare ut i köket och tillbaka ut i hallen.
Just när han nästan samlat mod nog att gå in i sovrummet, eller kanske i TV-rummet, hoppade DET STORA MONSTRET ner från sängen!! Och mamma satt i soffan helt plötsligt!! HJÄLP!

Så det blev att krypa ihop till en liten boll, trycka sig mot golvet, fräsa så man låter riktigt farlig, och sen snabbt som tusan in i badrummets lugna vrå igen!


Stackars liten i stora världen!


Senare på kvällen gjorde vi dock om proceduren med Emil i soffan och Sixten i famnen. Så drog jag honom mot Emil och pratade lite om att "ååå, så mjuuuk & go vovven äääär" "han tycker ju ooooom deeeeej" "han vill bara snuuusa lite för att se vem lilla duu ääääär"   "jaaa, ticken, det blir så bra sååå"


Haha

Av Caroline Olsson - 16 november 2009 09:51

Så var dagen kommen då jag skulle kolla på hus...


Jag och pappa har kikat lite på www.hemnet.se och hittade till förra helgen 4 hus som var intressanta.

Så vi körde runt och kollade lite utanför för att se vilka vi ville boka visning på.

ETT enda av dem... Men det kändes SÅ perfekt! Ett riktigt Caroline-hus!

Gammalt (1916) och jag ÄLSKAR gamla saker, byggnader och ja, i stort sett allt som har en historia att förtälja.

Dessutom var energierna runt det sååå mysiga!

Så jag ringde banken och ordnade med finanserna, så allt var i sin ordning om det skulle bli affär.
Såklart var pappa med även här. Han är min klippa Skrattande 


Igår var det visning... Gråter

Fy farao vad besviken jag blev! Helt krossad!


Det kunde man kanske räknat ut, förstås... Med ett sånt omen :-S

Jag har ALDRIG kört på ett djur!! Mer än några grodor när det har regnat... och en gång en fågel, men det skyller jag utan samvetskval på Greger (min dåvarande sambo) eftersom vi hade en semester FROM HELL då!!
Fast det kan man ju fnissa lite åt nu i efterhand...

MEN minsann!! När vi var på väg till visningen kom en liten ekorre!!! Han kilade över vägen och blev platt som en pannkaka under bilen!! Gråter
Förlåt lille vännen!!!! Usch, jag som e en sån djurälskare!! Det var riktigt traumatiskt minsann!
Men nu vet jag iaf att en ekorre som blir överkörd blir platt just där, och andra änden fjongar upp liksom, ungefär som om man skulle bryta en pinne... Usch...
Tände med stora samvetskval ett litet ljus för lille Kurre när jag kom hem igårkväll Gråter


Iaf. Huset var inte alls som jag tänkt mig!!

1. Köket var jättelitet (gör egentligen inget eftersom jag aldrig är där, men ändå)

2. BÅDA toaletterna var för små... Det "stora" badrummet var ett badkar, toa precis intill och ingen mer plats... Den lilla hade en sprucken vägg och man fick backa in för att gå ut...

3. Trappan var för brant och för smala steg, dessutom kom man ner på en avsats som ledde ner till källartrappen, jag vill komma ut i ett öppet rum när trappan tar slut...

4. Det ena rummet på ovanvåningen var lika litet som klädkammaren i min lägenhet!!

5. Vägen låg ALLDELES för nära. Tomten är liksom sne, så i ena änden är det inte mer än 5-6 meter till en ganska vältrafikerad väg.


Sen kom jag att tänka på boken jag läser... En gammal en från 1976. Men den tar upp precis det jag brukar predika för folk. Skapa din egen lycka, du måste göra aktiva val och välja lyckan! Om du är besviken eller olycklig, så gör något åt det!!
Skönt att bli påmind själv om det... Varför ska det vara så svårt att säga till sig själv som till alla andra?


Iaf tog jag mig tid för en liten tankeställare, och en stund senare hade jag gaskat upp mig och var ute på hemnet igen Tungan ute

I morse bokade jag tid till ett hus lite längre ut på landet, och ska efter samråd med pappa boka på ett till som också ligger en bit ut... Jag är ju trots allt en skogsmulle...


Ahh... Det ordnar sig sääääkert Skrattande

Nästa gång jag mördar någon på väg till en visning vet jag iaf att det inte är värt att åka och kika på det ens...




Bloppis-annons
Av Caroline Olsson - 10 november 2009 20:44

    


Nyinkommet till webshopen www.carolz.se

Halaband med guldpläterat hjärta och spänne.


Frakt 12kr


Maila gärna på carolz_84@hotmail.com

Mer info finns på hemsidan www.carolz.se
Där kan ni även läsa mer om syftet med att sälja till förmån för djur som far illa Skrattande

Smycken, Säljes - Kristianstad (Skåne län)
Pris:    79:-
Telefon:    0735140549

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards