Alla inlägg den 4 december 2009

Av Caroline Olsson - 4 december 2009 16:27

Som jag skrev tidigare idag (inlägget Fullsmockad helg....) hämtade jag katten efter jobbet.

SÅ besviken jag blev!!! Jag kände inte alls igen den lilla tösen jag omplacerade för ett par år sen...   

Jag har ändå hälsat på med jämna mellanrum, och då har allt varit OK, men inte idag...

Så fick jag reda på att den äldsta tösen i familjen (som stack hemifrån för ett år sen & har bott hos kompisar tills för 2v sen) hade slängt ut henne från sitt rum genom att dra henne i svansen & sådär ett par ggr de senaste veckorna!!   


JÄKLA UNGE!!! 


Så det är kanske inte sp konstigt om hon är lite rädd om just bakänden, hon fräste & klöste nämnligen efter mig så fort jag kom för långt bak!!!


Sen ringde killen som skulle komma och kika på henne....

Då fick jag ju såklart förklara att jag inte alls kände igen henne, och fråga om han kanske ville avvakta en aning, så jag kunde hantera henne lite först...

Men han kom!   


Hon brukar kunna vara lite avvaktande mot nytt folk, men inte då!

När jag öppnade dörren hade jag henne under armen. Sen kröp hon upp på min axel, där hon kände sig trygg förr när hon bodde hos mig som liten...
Men efter en stund fick han över henne, och då satte hon sig på hans axel & verkade känna sig som hemma!!   


Jag trodde först inte mina ögon!!! Men minsann!

De verkade finna varandra direkt!!


Han verkar vara en jättebra kille och ha koll på hur han ska hantera henne & lite så...   Nu ska man ju inte ropa hej förrän man är över bäcken, men jag håller tummarna stenhårt för att hon ska trivas hos dem!!

Det känns jättebra och hoppet är stort!

Hjälp nu till att hålla tummarna!!

  


Av Caroline Olsson - 4 december 2009 10:31

... nästan iaf...


Slutar tidigt idag   

Sen ska jag ut och hämta katten som ska omplaceras... De tjatar så nedrans, så jag håller på att få spel på dem! Igår fick jag ännu ett sms när jag var ute i skogen med min Emil på långpromenad. Promenaderna är det bästa jag vet! Då rensar jag skallen och bara njuter i stunden.

Så plötsligt avbröts min njutning av ett sms... Givetvis var det de igen som tjatade "Vad gör vi med Emmy om du inte hittar nåt nytt hem till henne?"

Då rann bägaren över för mig. Benen höll på att vikas under mig och jag fick inte luft, för jag visste ju vad hon hade tänkt sig   

Tog mig en funderare på vad jag skulle svara, hade tänkt mig en lång utläggning om ansvar hit och dit och att de faktiskt tagit på sig ett ansvar för ett liv och ställa frågan rakt ut, vad de hade tänkt sig...

Sen tänkte jag svara något lite mer lågmält... Men eftersom hon är uppvuxen hos mig från början blir det liksom personligt när de vill kasta ut henne bara, eller ta livet av henne, så där brast det för mig.

Jag svarade helt sonika "Det var ju ett jäkla tjatande, såhär orkar jag inte ha det!! Jag hämtar henne imorgon"

Det händer väldigt sällan att jag brister ut så, men saken är den att jag och tjejen har haft en massa samtal och hon har skickat 15sms/dag i perioder om hur olycklig hon är med sin kille osv. (Det är ju bekantas bekanta, så vi har träffats lite och så...)

Jag orkar inte mer!! Jag har sagt till henne att hon måste göra ett val. Antingen får hon stanna i förhållandet och acceptera det som det är, alltså ändra inställning, eller får hon se till att göra slut på det!  Men det lönar sig inte att gnälla till mig om det!!

Så i alla fall... I EM ska jag hämta katten, så får hon bo hos mig sålänge... Undrar hur det går med min Sixten som ju var vildkatt tills för 3 veckor sen...? Han kanske blir asförbannad på henne?! Men det tänker inte tjejen på!!   

Skit samma... Det ska gå! Det måste gå! För hon ska iaf inte bli utslängd på stan & irra runt, & hon ska INTE avlivas!


Jaha... Sen ringde en kille igår och ska komma och kika på henne idag.

Hoppas att de tycker om henne och vill ha henne!
De bor i villa och hon kan vara ute några timmar om dagen, precis som hon älskar, så det skulle ju vara toppen om de klickade!   


Sen ikväll ska jag ta in hästarna, sen till Bitte på 12 årskalas, för hennes hund Rocky       


Sen ska jag hem och soooova!


Imorrn ska jag upp tidigt och ta ut hästarna, sen blir det julfest med jobbet på kvällen


På söndag blir det lite lugnare... då ska jag ingenting förrän det är dags att ta in hästarna på kvällen...

Vi är alltså 8 hästar i stallet, så turas vi om att dela helgen på 2pers, så var 4e helg har man intag & utsläpp under helgen...


Jaja...


Bara det löser sig med katten, så ordnar allting sig säkert till det bästa!

HÅLL TUMMARNA!!!!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards