Alla inlägg den 11 december 2009

Av Caroline Olsson - 11 december 2009 07:26

Tack, LO........ Känns skönt att någon tänker på en   

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20091211/KRISTIANSTAD/712119836/1338/&/LO-tande-ljus-for-arbetslosa


Jag brukade älska julen...

Så sent som i söndags älskade jag julen...

Så när fönstren är putsade, gardinerna bytta, utegranen klädd, och pepparkakorna klara får man ett samtal från chefen...

Och julen är plötsligt hatad istället för älskad...


Samma med veckodagar...

Förr var Tisdagar värst, varför vet jag inte men all skit som hände var på tisdagar... Ända tills i somras. Då hände nåt verkligt positivt en tisdag o så var det åtgärdat, sen dess har tisdagar varit riktigt bra. Faktiskt alla dagar i veckan, har nog inte haft så mkt negativt i livet över huvud taget sen dess... Tisdagen behövde visst bara en liten boost för att ordna upp sig.

SEN minsann, var det en måndag chefen ringde... Nu hatar jag måndagar...


Både julen och måndagar alltså....


På tal om julen, igår var det bara 2v kvar till julafton *yey*  , men inte då... Öppnade kalendern enbart för att se att det även var ett år sen moffars begravning........


Jaha, så är man varslad sen i måndags... Pratade med facket i tisdags. Unionen är ju inte mkt att hänga i julgranen alltså... LO är mkt bättre!! Man skulle kanske ta truckkort eller nåt?

Iaf lät det ju himla trevligt. Frågade när uppsägningarna beräknades komma igång "Ja, vi räknar ju med att ha det avklarat innan jul"'

Hon kunde för i helvete lika gärna sagt "Ja, vi räknar med att vara av med er innan jul" Mmmm, ha en jääävligt god jul, du med! Merry fucking christmas! Kärringfan!   


Först, när jag hade pratat med chefen i måndags tänkte jag bara att det var rätt så skönt att  bli av med de jävlarna! Annars hade man väl aldrig kommit därifrån... Sekunden efter tänkte jag på att kiosken i Rinkaby fortfarande inte hittat nån som ska ta över, alltså bara möjlighter...

SEN insåg jag att jag nog gjorde bäst i att ringa pappa... Fackbas på sitt jobb & alltid lugnande, för jag kände ändå på någon nivå att jag skulle balla ur efter ett tag...     
Så pratade jag med pappa och kände fortfarande ingen direkt negativ reaktion, men märkte dock att jag småskakade lite, antagligen av rädsla för vad som komma skall... Jag har ju aldrig varit arbetslös...? Jag bor ensam... På a-kassa går jag ca 2000back varje månad, hur i HELVETE löser jag det?!!!

För jag lär ju inte få nåt nytt jobb. Jag har ju sökt med jämna mellanrum när nåt skoj har kommit på annons, säkert 1/v åtminstone... Har inte ens kommit till intervju... Pappas citat ekar i huvudet "Det är lättare att få jobb om man redan har ett..."  FAN HELLER FARSAN! Man har inte heller något för att man är schysst och ställer upp för sin arbetsgivare, tydligen... Jag har tagit det ena SKITuppdraget efter det andra, men ändå ligger jag på minimilön och när man äntligen hamnar på ett ställe där man trivs blir man varslad för att de fittar bort storkunder?! Jävla idioter!   

Inte Volvo alltså... Här trivs jag som fisken i vattnet, men på "bemanningsföretaget" som sugit livet ur en under 5 års tid...


Fy fan...


Skönt att känna igen mitt mönster av reaktioner iaf... Än sålänge ligger jag i linje med vad som brukar ske, så jag vet att hopp blandat med jävlar anamma kommer snart!


Först i måndags blev det ju lite kaos... lite att jag insåg möjligheter samtidigt som jag var lite rädd. Sen blev det istället sorg... När jag kom till jobbet pratade jag med chefen här på Volvo och övriga kollegor, då kände jag att jag faktiskt hade gråten i halsen?! Sen satt jag här hela eftermiddagen och bröt nästan ihop...?! Jaja, men som man är kan man ju inte visa någon att man mår dåligt, så jag bet ihop... som vanligt...

Sen har det pendlat mellan sorg och uppgivenhet ett par dagar, och nu börjar jag bli förbannad istället!!!!!!!

Så snart kommer hoppet...

Snart....

Snart...

FÖR FAN, snälla hopp! Kom nu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards