Alla inlägg den 14 december 2009

Av Caroline Olsson - 14 december 2009 07:30

Ingen ska kunna anklaga mig för att inte ge mina barn en religiös uppväxt!


Min Sixten, som nyligen var vildkatt och flyttade in till mig för några veckor sen börjar minsann bli riktigt hemmastadd, som en normal katt nu!!

Nu springer han omkring och busar oavsett om Emil är vaken eller ej...


Fast det har ju förstås inte bara fördelar att han blivit normal!!!

Min skönhetssömn får t.ex sätta livet till!

Inatt var han helt otrolig med sitt bus! Jag hoppade i säng redan vid 22-tiden och var supertrött redan då... Så läste jag lite i min bok (Sagan om Isfolket nr 44 just nu) och sen släckte jag och gottade ner mig med Emil vid fotänden!

Efter ett par minuter, alltså precis när jag höll på att glida in i den skönaste sömn, började han föra liv!! Först juckade han emot en tröja som jag slarvigt nog slängt just där jag stod, sen klättrade han upp i bokhyllan och började slita i en tygkasse... Så tände jag lampan och frågade vad han höll på med. Haha, sötare blick får man leta efter!! Sen fortsatte han som om inget hänt!

Jahh, så släckte jag igen och han började klättra på elementet?!  

Då fick jag nog!


Tände lampan och började sjunga godnattvisor för honom! Men efter ett par minuter, när han just lagt sig tillrätta på ovan nämnd tröja tog visförrådet slut!

Inte tänkte jag knalla ut till pianot och hämta notböcker heller bara för det!!

Så plötsligt kom jag på att jag hade en psalmbok liggandes på byrån(?)
Man tager vad man haver, så att säga... Så kl. 00,30 satt jag i sängen och sjöng blott en dag, bred dina vida vingar och många fler för att vyssa en vildkatt till sömns   

När han såg ut att sova smällde jag ihop psalmboken och la mig tillrätta med sprängande huvudvärk...

Måtte kattaf*n sova nu, tänkte jag...

Men minsann om han inte började igen efter en stund!!!!!!!!!!

Tänkte att det kanske hjälpte att läsa för honom istället, men min Sagan om isfolket hade jag inte tänkt läsa mer den kvällen...

Då drog jag mig till minnes att i psalmboken finns väl utdrag från bibeln?

Mycket riktigt!! Efter lite bläddrande hittade jag några stycken längst bak!

Passande nog fanns där lite som samlats under kategorin "tredje söndagen i advent", så det fick duga!

Måste säga att jag blev riktigt intrigued!Det stämde ju inte alls! Fanns med något där någon frågade Jesus om han var den de väntade på eller om han ännu ej kommit...? Men vadå? Jesus är väl "född" på julafton?!  Det är väl det som är tanken? Då kan man ju inte läsa sådant 3e söndagen i advent?

Förstod inte det riktigt...

Eller fanns det inte en jesus till innan "The Jesus", förresten? Tror jag har hört nåt om det...

Någon som vet?


Jaja...

Sak samma

Men ingen kan iaf komma och säga att jag inte gett mina "barn" en kristen uppfostran!

  

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards