Alla inlägg den 21 december 2009

Av Caroline Olsson - 21 december 2009 23:30

Hmmm, ska de lägga ner eller flytta verksamheten "Hemliga berget"?


http://www.kristianstadsbladet.se/article/20091220/HASSLEHOLM/712219881/0/KRISTIANSTAD


Först står det att det ska läggas ner.
Lite längre fram står att verksamheten ska flyttas till Mälardalen för att kärnan för all verksamhet ligger där?
Om man, som jag, letar upp den gamla artikeln från februari 2008 står där ingenting om att flytta verksamheten. Det är en ren och skär nedläggning, alltså nedrustning!

Om den går under F17, alltså Blekinge flygflottilj (som det faktiskt står att den gör) kan man ju undra om F17 också då ska flyttas eller läggas ner?


Varför skulle man flytta till Mälardalen för att kärnan för all verksamhet ligger där, när F17 inte alls ligger i Mälardalen? Eller är det undantaget på något sätt?
Lars Olsson som jobbat på anläggningen och nu är politiskt aktiv menar att det är en dålig motivering och jag håller helt och hållet med!


Oavsett om det är en flytt eller nedläggning blir jag så trött på denna nedrustning vi håller på med!! Om vi skulle bli anfallna av säg USA äter de ju upp oss på 2 minuter! Vi har snart inget att sätta till försvar längre. 
Tragiskt! Ska man hålla på såhär kan man lika gärna lägga ner helt!

Jag tycket faktiskt att det är en gammal fin tradition dock. Småpojkar som flyttar hemifrån mamma och får lära sig bädda sängen och ta ansvar. Lära sig att livet består delvis av smärta, det är bara att uthärda!

Var inte så förbaskat mesiga!


Tyvärr får jag nog inse att några pågar med en bössa eller två inte räddar Sverige om Big Brother kommer... Det är nog snarare ny teknik som ska till för att man överhuvud taget ska ha en chans...


Man hey! Då får ju alla nerds där ute en chans att bli macho!!

De kan sitta i sina snygga machouniformer och programera snabbmatslådor eller andra till synes helt ofarliga produkter till att smälla eller nåt, som man sen smusslar in till fi!! Eller nåt...


Jaja, men man måste tänka lite outside the box!

Det duger inte att bara rusta ner och rycka på axlarna för "Sverige har inte varit i krig på 200 år"... Nehe, så desto större anleding att snart vänta sig ett då kanske?

Man måste väl iaf överväga möjligheten? Eller vad har vi för riskanalytiker här i landet?!!


För den delen är det delvis av egoistiska skäl jag vill ha en fungerande militärmakt... Man måste ju ha lite pågar i uniform att kika på också    

Av Caroline Olsson - 21 december 2009 23:00

Detta är intressant tycker jag...

Eleverna engagerar sig verkligen för sin rektor! Fint gjort, även om man kan tycka att de kunde ha lite mer kött på benen... De vet enligt artikeln inte ens vad det hela handlar om...

Jenny Comstedt är alltså, eller rättare sagt; var rektor på Österängskolan, ett gymnasium i Kristianstad. Hon har numera avsatts och eleverna vet inte varför, men har fått höra att det inte handlar om hennes yrkesroll.


http://www.kristianstadsbladet.se/article/20091203/KRISTIANSTAD/712039733/2265/SURR


Då är ju frågan; är det upp till eleverna att ta reda på varför? Eller bör skolledningen informera om det?


Jag kanske inte skulle göra en sådan protest utan att veta vad det handlar om... Å andra sidan borde skolledningen informerat om vad det är frågan om. Det kanske finns en vettig förklaring, och då hade man sluppit dessa protester. Det kan ju inte ligga i någons intresse att elever uteblir från lektioner, särskilt när det är nationella prov? Ganska smart av dem att välja just den dagen eftersom skolorna slåss om vilken som har flest elever med bäst resultat, så nu får skolledningen igen!   

Samtidigt är det ganska dumt av dem eftersom de nationella proven utgör en stor del av betygen... Alltså kan skolan raskt ge igen genom att ge dem kassa betyg!
Skolan vinner alltså i vilket fall...


Undrar hur denna Jenny Comstedt känner sig... Om hon känner glädje över att eleverna engagerar sig så för henne, eller om hon känner att hon har en del i deras kommande usla betyg? Vilket hon egentligen inte borde ha, eftersom det tycks vara hon som blivit felbehandlad? Fast det vet man ju inte heller...

Vem vet?

Och varför detta hysch pysch?


En sak är säker. Engagemang är alltid bra! Man kan bara hoppas att dessa unga människor fortsätter att engagera sig mot orättvisor, och går med i både facket och Socialdemokraterna för att föra kampen vidare!   


Av Caroline Olsson - 21 december 2009 17:00

Var hos Bitte igår och hon hade filmen "shall we dance". Jag trodde jag hade sett den, men det hade jag inte!!
Så vi åt pasta carbonara, chips, popcorn, choklad, drack glögg, julmust och cola och kollade på film   


Hon har hittat massvis av bra radiokanaler på nätet också, bl.a en som spelar en hel del buggvänliga låtar, så den är numera sparad i favoriter här hemma!!


Testade lite när jag kom hem och fick INTE kläm på snurrarna!! Efter en stund senare och räknade högt för mig själv "framsteg, baksteg" sakta i början och ökade sen. MINSANN släppte det efter en stund, så det blir till att viska för mig själv sakta en stund innan jag tar tag i de snabbare vändorna alltså...


Idag testade jag stegen till låten vi ska ha, och minsann!! Jag lyckades hoppa i takt hela låten!! Förhoppningsvis tog jag rätt steg också, men det får Andy kolla imorrn.

Tur egentligen... Man ska inte ha någon koreografi i bugg, så det är bara    för mig att följa honom! Lättare än att memorera en hel koreografi iaf... Tror jag...


Tänkte på det förresten. Det måste ju vara mkt svårare för de som är killar och har en kvinnlig danslärare. De ska ju lära sig att föra! Jag behöver bara lära mig att följa, och vad jag märkt hittills är Andy väldigt tydlig när han för, så jag vill tro att jag har ett försprång där   


Måste snart säga till släkt, vänner och kollegor om att göra ”heja-skyltar” och beställa bord på Sommarlust för att få dom bästa platserna närmast dansgolvet.    

Bordsbeställning kan göras måndag –fredag kl. 08:00–16:00 på telefon:
044-100175 ( Sommarlust ) eller dygnet runt via mail info@shallwedance.nu

Av Caroline Olsson - 21 december 2009 14:11

Ja, det är jag verkligen nu...

Blev uppsagd idag. Jag visste ju att det skulle hända, men ändå... Det blev så verkligt helt plötsligt...


Jahh... Samtidigt som jag är förtvivlad och livrädd inför framtiden finns ändå en del hopp. Dels fick jag med hjälp av Gunilla på facket till att jag får göra om det förbålta ekonomitestet i slutet av Januari, och har alltså en dryg månad på mig att repetera och lära en del nytt!

Om jag klarar det tar de tillbaka min uppsägning.


Dessutom har jag pratat med Effekt personal idag.
Pappa lunchade med Lena där i fredags och jag fick numret till henne.
Så idag ringde jag och fick numret till Jenny-Ann.
Henne ska jag ringa imorgon strax efter kl.11 Så skulle vi försöka få till en intervju... Det bästa hade ju varit att komma från företaget jag är på nu eftersom det finns så mkt gammal skit med hur de har behandlat mig genom åren... Så kunde jag få till det här på Effekt hade det ju varit toppen!!
Fast allra helst vill jag ju förstås ha jobb utan bemanningsföretag... Men å andra sidan kanske de har en rekryteringsavdelning, så det kan lösas efter ett tag när de sett vad jag går för!


Jaja, jag har ju sökt 8 jobb den senaste veckan, så nåt borde väl nappa? Fast å andra sidan har ju inget gjort det än...


Jag pendlar just nu mellan hopplöshet och jävlaranamma!


jahh... Just nu tänker jag hitta på nåt ikväll, så jag får nåt positivt att tänka på istället... Får väl se vad det blir!


Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards