Alla inlägg den 27 december 2009

Av Caroline Olsson - 27 december 2009 20:00

Jahh, idag blev det dags för nästa nivå... Kan man väl kalla det?

Hittills har vi filat på att få grundstegen att sitta rätt, men det verkar de göra nu   


Så idag har jag lärt mig kicka och lite varianter på hesitationssteg...(OBS! Lägg märke till att jag t.o.m minns namnen på stegen   ) Lättare förklarat där jag asar den ena foten i en cirkel runt! Sen ett litet dubbelsteg för att komma i takt... Och dessutom en liten snygg vad man nu ska kalla det, jahh, "skakning" eller nåt efter ett frånskjut!

Kicken är klart värst, känns som man hamnar i otakt, men jag tror att jag hittade rätt tänk efter lite inpräntande!! TROTS Andys något förvirrande räknande... "Framsteg, kick-och-två" räknade jag... Hrm... Hur han räknade bör icke nämnas här, hahaha!! Kanske en taktik för att lära mig koncentration trots distractions?
Eller jäklas han bara....? Lite av varje antagligen! Haha!


Det är minsann inte det lättaste att få till ett nytt sätt att räkna när man vant sig vid ett annat! Så jag ville bara gå vanliga grundsteg runt, runt och sen skutta in med mina kickar lite här & var, men nej nej!! Runt, 2 steg, snurr igen... Så jag hojtade till efter en stund  "SLUUUTA SNURRAAAAAAA!!!!!" Sen gick det bättre, muhaha!! Ja vad fanken! Man måste ju börja nånstans för att få till det där, innan man kan skutta vidare! Kicka på snurrarna kommer sen... I framtiden... Nån gång... hehe

Förhoppningsvis nästa!

SKA jag få till lite bilder också!!

Idag kom jag på att kameran låg i väskan och dammade först när vi var klara... Men det är ju alltid ett framsteg, igår kom jag inte på det förrän jag var hemma!




Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards