Alla inlägg under december 2009

Av Caroline Olsson - 21 december 2009 17:00

Var hos Bitte igår och hon hade filmen "shall we dance". Jag trodde jag hade sett den, men det hade jag inte!!
Så vi åt pasta carbonara, chips, popcorn, choklad, drack glögg, julmust och cola och kollade på film   


Hon har hittat massvis av bra radiokanaler på nätet också, bl.a en som spelar en hel del buggvänliga låtar, så den är numera sparad i favoriter här hemma!!


Testade lite när jag kom hem och fick INTE kläm på snurrarna!! Efter en stund senare och räknade högt för mig själv "framsteg, baksteg" sakta i början och ökade sen. MINSANN släppte det efter en stund, så det blir till att viska för mig själv sakta en stund innan jag tar tag i de snabbare vändorna alltså...


Idag testade jag stegen till låten vi ska ha, och minsann!! Jag lyckades hoppa i takt hela låten!! Förhoppningsvis tog jag rätt steg också, men det får Andy kolla imorrn.

Tur egentligen... Man ska inte ha någon koreografi i bugg, så det är bara    för mig att följa honom! Lättare än att memorera en hel koreografi iaf... Tror jag...


Tänkte på det förresten. Det måste ju vara mkt svårare för de som är killar och har en kvinnlig danslärare. De ska ju lära sig att föra! Jag behöver bara lära mig att följa, och vad jag märkt hittills är Andy väldigt tydlig när han för, så jag vill tro att jag har ett försprång där   


Måste snart säga till släkt, vänner och kollegor om att göra ”heja-skyltar” och beställa bord på Sommarlust för att få dom bästa platserna närmast dansgolvet.    

Bordsbeställning kan göras måndag –fredag kl. 08:00–16:00 på telefon:
044-100175 ( Sommarlust ) eller dygnet runt via mail info@shallwedance.nu

Av Caroline Olsson - 21 december 2009 14:11

Ja, det är jag verkligen nu...

Blev uppsagd idag. Jag visste ju att det skulle hända, men ändå... Det blev så verkligt helt plötsligt...


Jahh... Samtidigt som jag är förtvivlad och livrädd inför framtiden finns ändå en del hopp. Dels fick jag med hjälp av Gunilla på facket till att jag får göra om det förbålta ekonomitestet i slutet av Januari, och har alltså en dryg månad på mig att repetera och lära en del nytt!

Om jag klarar det tar de tillbaka min uppsägning.


Dessutom har jag pratat med Effekt personal idag.
Pappa lunchade med Lena där i fredags och jag fick numret till henne.
Så idag ringde jag och fick numret till Jenny-Ann.
Henne ska jag ringa imorgon strax efter kl.11 Så skulle vi försöka få till en intervju... Det bästa hade ju varit att komma från företaget jag är på nu eftersom det finns så mkt gammal skit med hur de har behandlat mig genom åren... Så kunde jag få till det här på Effekt hade det ju varit toppen!!
Fast allra helst vill jag ju förstås ha jobb utan bemanningsföretag... Men å andra sidan kanske de har en rekryteringsavdelning, så det kan lösas efter ett tag när de sett vad jag går för!


Jaja, jag har ju sökt 8 jobb den senaste veckan, så nåt borde väl nappa? Fast å andra sidan har ju inget gjort det än...


Jag pendlar just nu mellan hopplöshet och jävlaranamma!


jahh... Just nu tänker jag hitta på nåt ikväll, så jag får nåt positivt att tänka på istället... Får väl se vad det blir!


Av Caroline Olsson - 20 december 2009 14:45

Har en sån sjuhelsikes träningsvärk idag!!
I vaderna!
Först tänkte jag att då måste jag ju gjort fel, och inte satt ner hälen... Men minsann. Sen testade jag lite och kände att det känns visst i vaderna, även om man sätter ner hälen!
Gunget sitter ju där!!! För att det ska gunga upptill!

Så jag har nog visst det gjort rätt, eller?   


Jaja, idag ska jag leta upp något med liiite snabbare beat än den MJ-låten jag hittade igår. Känner att jag har koll på det i den takten nu... Så nu är det dags att öka!   

Skulle vilja reda det i tempot som vår låt är på Tisdag när vi tränar nästa gång, så vi kan gå in mer på lite trix & sådär!
Jahh, jag får trotsa träningsvärken och dansa på   =)

Av Caroline Olsson - 19 december 2009 20:45

Träffade Andy för första gången idag!

Riktigt skoj!!!

Vi kollade lite på youtubeklipp på bugg och kikade efter grejer vi vill ha med.

Finns ju massvis! Han har massvis av bra idéer   

Toppenbra på att lära ut också, så det kommer säkert bli skitbra!


Nu har jag alltså lärt mig (eller provat på kanske man säger) grundsteg, twist, snurra åt BÅDA hållen (höger har ju aldrig varit vägen för mig   )


Jag som trodde att gunget skulle sitta där nere!! Men  det ska gunga upptill, hehe!


Ja, så nu har jag dansat mig från garaget till lägenheten, hehe! Om grannarna såg mig undrade de nog vad jag höll på med!! Ahh, det bjuder jag så gärna på!!
Sen letade jag fram en Michael Jackson-skiva med en lugn låt och tog några steg här hemma också   



Nästa träning blir på Tisdag, så  jag ska höra med Ing-Britt om vi har någon lokal på fackens hus vi kan använda, annars hör jag med Janne om det finns nåt på Sommarlust!

Ska se om jag får med någon som kan ta lite bilder på oss då också, så ni får se!


Nej, minsann!
Nu ska jag beställa dansskor   




Uppdatering:
Kikar på dansbandskampen i Robinsons reklampauser. Tur att det är mycket bugglåtar så man kan öva lite!!
Det märks hur viktigt det är att ha en som för... Utan Andy kommer jag på mig själv med att dansa bakåt på bakstegen istället för i dansriktningen!!!   
Jag börjar dock få till det med höfterna och knäna!   
Åtminstone enligt mig själv, hehe!
Får väl se vad han säger på Tisdag!

Av Caroline Olsson - 18 december 2009 17:45

Pratade nyss med Andy som kommer att vara min danslärare i Shall we dance!

Låter jättebra och blir säkert skitskoj!


Vi ska träffas imorrn och lägga upp lite taktik och dra igång så smått.
Blir nog skitbra. Vi ska dansa bugg, vilket han både håller kurser och TÄVLAR i, så det blir ju toppen!!   

Det ska bli skitskoj!

För den delen håller han kurser i Hässleholm och Osby, så om någon blir sugen kan vi säkert fixa in er på en kurs!   Hojta till, så hör jag med honom!


Låten är också bestämd!!

Linda Bengtzing - Ingenting Att Förlora
Klicka på länken för att lyssna   

http://www.youtube.com/watch?v=2LOskqcybdE


Bladet har minsann också skrivit ut listan över deltagare nu!
På bild har vi Göran, som gärna kommenterar mina insändare   
Skoj minsann eftersom han tillhör (M) och jag (S), hehehe!

Åhja! Vi i (S) vinner säkert båda valen i år! Right?   

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20091218/NOJE/712189928


Av Caroline Olsson - 18 december 2009 16:11

Testet gick ju åt fanders, precis som jag trodde!

Vad det nu skulle vara lönt för...


Men EN sak gick inte som jag väntat mig!

Jag mår INTE skit och klandrar mig själv för att det gick dåligt!! Jag är riktigt stolt över mig själv! Testet var inte alls som hon sa att det skulle vara. Det var nästan ENBART kontering och bokföring, vilket jag inte alls gjort innan!!
Ändå fick jag 44%!   Jag har alltså ökat mina kunskaper från 0% till 44% på mindre än ett dygn! Och detta bara med hjälp av vad jag googlat mig till!
Måste ju va sjukt lättlärd... Eller?
I så fall ska jag väl kunna lära mig resten på 1 månad? Det tycker jag allt!


Om inte annat slutar jag med flaggan i topp!
Kan ju alltid skriva in i mitt CV att jag är lättlärd!   

Av Caroline Olsson - 18 december 2009 10:22

Pratade med min chef igår... Hon tyckte att jag kunde göra ett ekonomitest som intervjuobjekt till nya tjänster gör. Men det är ju inte den situationen jag är i!!


Pratade med facket idag. Sa att det känns mest som ett spel för gallerierna. Vi vet ju redan att jag inte kommer klara det! Jag har aldrig läst ekonomi! Däremot har jag tidigare blivit  lovad att få gå bredvid en av våra ekonomiassistenter på upplärning då jag är utan uppdrag, vilket jag är i dagsläget på 2,45h/dag! Jag har gjort en del fakturering och kontering på tidigare uppdrag, men det är ju längesen nu så jag har sagt att jag vill ha lite repetition... Men nej då, inte det! Gör testet istället, så vi kan håna dig!! 
Lova går bra, men sen skiter man i det!

Dessutom kringgår de ju allt vad lagar heter!
Facket säger att alla står på samma lista, lönen har inte med det att göra!! Det är tydligen bara kompetens som gäller och det går tydligen före LAS eftersom de hävdar att de andra har "specialkompetens".

Usch.. Det är sånt jäkla falskspel runt alltihop.
Så nu ska jag göra det förbaskade testet, misslyckas, ha hela helgen förstörd för att jag klandrar mig själv för att vara usel, sen kommer mötet med facket och chefen på måndag där hon då får fog för att jag är usel, vilket visas genom testet, och sen blir man varslad iaf. Sen är hela julen och nyår också förstörda...


God jul!   

Av Caroline Olsson - 17 december 2009 18:30

NU får jag äntligen berätta om samtalet som livade upp en så trist dag i helgen!


Jo, jag hade alltså surat i en vecka över att ha blivit varslad från bemanningsföretaget jag har slavat för i 5,5 år!   


Så blev det ju lite livat med luciatåg i stallet osv... Så lite bättre kändes det ju...
Men iaf lite deppig.
När jag kom hem kollade jag som vanligt mailen, såg ett där det bara stod att jag skulle kontakta någon på ett mobilnr...?
Blev lite konfunderad och tankar svischade förbi om de där som blev lurade på att ringa upp ett nr och sen fick VÄRSTA fakturorna!
Men så tyckte jag ändå att mailadressen verkade stabil nog etc... så carpe diem & allt vad det heter, så jag ringde!!


SÅ SKOJ!!! Det var från "Shall we dance"!! Alltså den lokala showen som är som let's dance!!
Jag tycker ju det är SKITSKOJ att svänga de lurviga lite   
Och senast på julfesten förra lördagen fick jag höra av en "kavaljer" som visserligen var påstridig nog, att jag var "dansant", haha!!


Jaja, det ska iaf bli skoj som attan!

Richard Herrey blir programledare, Dermot Clemenger och Maria Öhrman sitter i juryn och några lokala människor, förutom jag då, ska delta som dansare!


Såg bl.a att Göran Montan som brukar svara på mina insändare i bladet kommer vara med! Det blir ju en uppgörelse mellan S och M! Muhaha!


Även Dan Sandelin (mäklare) kommer delta... Inte så goda erfarenheter av honom... Han har tydligen jobbat som säljare på Volvo tidigare och det finns ju en del att höra om det   
Han var mäklare på ett hus jag kikade på också för ett tag sen... Alltså... Ja... Så säljande var han väl inte... Han visade var tossorna stod, men inte så mkt mer!!


Resterande medverkande är

Sparbanksdirektören Håcan Nilsson

Krogprofilen Johan Kaltenbrunner
Boxaren Terry Laitala

Turistchefen Eva Berglund

Spa chefen Marie Berg

Övertandläkaren Ann-Marie Roos-Jansåker


Samt en joker som tydligen presenteras i januari...


Så!!
Alla måste såklart komma och heja på mig den 6 februari på Sommarlust!!!

Träning kommer att uppdateras här på bloggen, givetvis!   
Förresten!  Det blir bugg för min del!

Pörfekt, för det kan jag minsann inte alls i dagsläget!!!!!   
Eller ja.. jag kan ju hoppa lite huller om buller i takt, men det räknas väl inte, hihi!


Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards