Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Caroline Olsson - 10 januari 2010 21:15

Ja, kanske var det en aning dumt att sätta sig i bilen och köra ner till Österlen i detta väglaget, men fyller mormor 80, så fyller mormor 80.

Så det var bara till att slänga in packningen och spänna fast sig själv och Emil igår...

Jisses vad dåliga vägarna var!!

När jag kom till Brösarps backar tänkte jag att om jag någånsin ska köra av vägen, lär det bli här och nu...

Inget blir ju bättre av att man stimmar upp sig, så jag tog ett djupt andetag och lutade mig tillbaka i lugn och ro.

Efter en stund kom den... Dalen med en massa snö på vägen. Spårigt och dant var det... Glidet kom, och jag for nästan ut. Men att bromsa hjälper knappast, så jag ställde mig på gasen, fick upp ett fint ställ med bra glid och gled lugnt och fint tillbaka dit jag skulle   


Resten av resan gick fint, och när jag kom fram till Simrishamns kullersten hade det blivit mörkt.

Plötsligt såg jag att grinden till kyrkogården var öppen, och då var jag tvungen att köra inom moffar...

Men jag har bara varit vid graven 2ggr... Så jag hittade inte riktigt...

Så jag gick runt & sopade bort snö från ett tiotal gravar, utan att hitta rätt bland "kvarteren". Efter en stund fick jag nog och tyckte att jag minsann tänkte köra därifrån om moffar inte fick tummarna loss att visa mig rätt!

Ett par sekunder senare började jag gå, och gick rakt på den efter ett par steg. Då behövde jag inte ens borsta bort snön för att veta var jag var, men gjorde det i alla fall, eftersom det ser bättre ut.

Stannade till tillräckligt för att upplysa honom om att han minsann skulle vara glad att han låg där han gjorde i denna snålblåst och kyla. Sen var jag stelfrösen och körde vidare hem till mormor.


När jag kom fram hörde jag det vanliga brusandet från havet, fast ca tio gånger värre! Jag förstod att det var ett riktigt oväder den kvällen och packade in Emil och sakerna fortast möjligt.

Jag var hungrig när jag kom fram, och eftersom mormor inte plockade fram någon mat ansåg jag att det var fritt fram att röja i kylen och skafferiet   

Hittade lite kassler och päregratäng som jag värmde på, och sen fortsatte kvällen ungefär i samma tema.

Hos mormor gör man lite olika saker. Man äter, äter och äter!

Efter maten kom vinet fram, sen även apelsinlikören och kvällen var hellyckad med lite jordnötsringar, ostbågar och choklad i olika former  


Som mormor säger "sjön är vild inatt".

Ja, det var den visst fasen!

Jisses vad det slog när jag gick och la mig!

Måsarna skriade, och vågorna dunkade. När jag läst klart min bok släckte jag och rullade upp persiennen.

Sen stod jag där och bara tittade... tittade på "den vilda sjön" och njöt.

Havet har aldrig skrämt mig... Sen får det vara oväder bäst det vill. Jag kan stå och titta i evigheter utan att tröttna.

När jag sent om sider hoppade i säng hade det gått en halvtimme...

Moffars säng... Känns lite fel... Där ska ju han ligga, och ingen annan.

Men han är död, och han kommer inte tillbaka för att jag ligger i bäddsoffan.

För den delen, skulle han vilja sova där i andlig form, är han välkommen. Så kan vi värma varandra, för vi är likadana frösenkyllingar båda två.   


Så idag kom Mona. Vi har ju inte träffats sen jag var en liten "pattaglytt" vad jag kan minnas, så när hon hälsade fick jag presentera mig ordentligt, tyckte jag.

"Hej hej. Caroline - Dagnys barnbarn"

"Ja, di seir jau ju" haha... Hmmm, tycker inte själv att jag är särskilt lik henne, men det verkar ju så...

Alltid lika skoj att lyssna när två tanter sladdrar om en annan:

"Ja, hon ei ju litt geon i hoed, men di bleir ju seo nar man bleir litt ti eoren"

Hahaha...

Jaja...


När jag sen packade in i bilen för att köra hem höll jag på att blåsa iväg!!
Jag hade fått lite blommor med mig, och hela papperskassen blåste sönder!!

Fy farao vad det slet och rev i bilen när jag körde sen... Brösarps backar var lika illa idag som igår, men det gick ju vägen, och en stund senare rullade jag in på parkeringen.

Nu är det väl snart dags att sova, så jag kommer upp utvilad imorrn när det är dags för anställningsintervju   

Håll tummarna för att allt går bra nu!!! 




Av Caroline Olsson - 10 januari 2010 16:00

Vad är det för jävla idioter som har Skånes djurpark?!

Jävla idioter!

Ja, förlåt, men det finns inga bättre ord än så...

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20100110/SKANE/100119993/1338/&/Hela-vargflocken-fick-skjutas


Alltså. Om alfahonan försvinner kan man inte bara luta sig tillbaka och ta den lätta vägen genom att kallblodigt skjuta av de andra!!!   


För helvete så se till att fixa hägnet så de inte kommer ut istället då! Dubbelt staket, el i staketet, om de gräver sig ut, så får man ju gräva upp och sätta stängsel under också!

Det finns alltid lösningar!


Hur funkar det i det vilda?

Om alfahonan dör... självdör de andra då?

Är det inte snarare så att vargflocken omgrupperar? Att en ny alfahona framträder?

Jag har väldigt svårt att tänka mig att en vildflocks övriga vargar skulle trilla av pinnen "bara" för att ledaren försvinner... Låter inte riktigt naturligt...

Näe... fy farao!

Illa skött!

Bojkotta Skånes djurpark!

Av Caroline Olsson - 10 januari 2010 15:15

Ja, det kan man väl kalla det, tycker jag...

Här ser vi en bild på snurr åt höger, där jag lutar och tar väääldigt små steg... Såhär kan det inte vara! Då snubblar man, tappar balansen, hinner inte runt i tid och allt går åt helsike! Saken rättades till med att borden sattes upp med ca 1m mellanrum, som jag fick snurra mellan, utan att gå emot.

Detta gjordes e ganska lång stund, och efteråt stod jag rak i snurren och hann runt som jag skulle... Läxa till nästa gång blir att snurra åt höger, så det funkar då!

 


Mycket snurrande blev det! Dagens detalj att slipa till...


Mer snurr!!


  

"Handduken börjar sitta som den ska nu!

Den där med "pressen" blev också betydligt bättre efter snurrövandet. Där ingår ju inte bara en, utan TVÅ högersnurrar!


Som sagt... Nu ska jag snurröva här hemma.

Jag fattar inte riktigt varför jag gör så i högersnurren, men inte åt vänster...


Som vanligt hade jag skitskoj, men idag har jag en sjuhelsikes träningsvärk i magen! Ja, man får ju göra nåt emellanåt för att bryta av, så det blev lite träning för magmusklerna, julgodiset till ära  
Ja, ni ser ju att jag har lite att jobba på, hahaha!


Nästa träning ser ut att bli på onsdag. Då jävlar, ska jag snurra perfekt! 



     

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards