Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Caroline Olsson - 14 januari 2010 09:00

Jag förstår inte varför man ska ödsla energi på att debattera med SverigeDemokraterna?!

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20100114/KRISTIANSTAD/701149865/1338/&/’Att-tiga-ihjal-dem-har-ju-inte-hjalpt’


Det är oerhört svårt att debattera med människor som kommer med påståenden som inte stämmer!

De är hopplösa att diskutera med!! Varje gång man försöker påstår de något som inte stämmer. Och hela debatten strandas eftersom det till sist blir
"Det stämmer inte"
"Det gör det visst"

"Nej, det gör det inte"

"Jo, det gör det"

Också står man så tills den ena tröttnar...

Sådana debatter ger mig ingenting! Ingen annan heller för den delen!

Det värsta av allt är att man kan ha svart på vitt att de ljuger, men inte för att det hjälper. Det blir ändå "Det stämmer inte" *suck*

Alla jag pratat med om detta, oavsett partitillhörighet säger samma sak!

Ja, jag håller såklart tummarna för Miljöpartiets Anders Åkesson som ska hålla debatt med dem ikväll...

Dessvärre är jag upptagen med bilmekande då, men ni som tycker att det låter intressant kan jag upplysa om att debatten hålls på Regionmuséet i Kristianstad kl.18,30 ikväll och är öppen för allmänheten!

Av Caroline Olsson - 14 januari 2010 08:15

Jisses, så trött jag är idag...  

Men jag antar att det blir så när man dansar i flera timmar, och sen inte är hemma förrän vid 12 på natten, sen ut med hunden ->fixa kattlådan ->mata djuren och SEN komma i säng! Imorse när klockan 06:01 ringde ville jag inte riktigt inse att det var dags att gå upp  


Aja, lite får man väl lida om man ska bli bra, antar jag   

Hela dagen handlade mer eller mindre om dans igår...

Först träning direkt efter jobbet, sen åkte vi hem till Andy för att kolla på en videoinspelning från när han tävlade för några år sen och spanade efter lite fina turer vi ville använda.

Tydligen är julmust för Andy, vad Marabou amigo är för mig... En fix idé man bara måste ha! Så vi fick stanna till på Netto och köpa 8(!!!) stora flaskor, haha!! Om jag inte räknade fel finns nu ett lager på inte mindre än 14st hemma hos honom och Martina!! Jag hörde lite senare att hon hade fått en smärre chock när hon kom hem och såg alla flaskor, haha! Ja, vadå?! Nåt får man väl unna sig?

Och är det inte värre än lite julmust eller choklad så kan man väl få hållas?


När filmen var slut blev jag lite nyfiken på musiken han gjort och fick minsann lyssna på en del av det. Då var jag tvungen att skälla lite på honom för att han inte skickat iväg några demos. Texterna han skrivit är sanslöst bra, man känner verkligen igen sig i dem och får ordentligt med gåshud!! Dumbom, det kan han inte sitta och hålla på själv!! Jag är övertygad om att flera av låtarna skulle bli publicerade om han försökte.

Vad jag förstår har han planer på att skicka iväg några av dem nu, så det får vi hoppas att han gör, så att fler får ta del av dem...

Om inte annat är det bud på att utkräva att han bränner en skiva med dem till mig åtminstone   


Efter det blev det dags att köra hem till Emil och ta ut honom en sväng, och sen körde jag iväg på några timmars dansträning till!!

Eller rättare sagt, jag svängde inom och dansade lite bland folk   Hittade Jocke, min "trolovade" sen gammalt, hehe!!

Det blev ett par danser med honom också, både bugg och foxtrot. Fick minsann lära mig hur man egentligen ska börja en foxtrot. Vem hade trott att det fanns regler för det?!

Trevligt var det iaf, och den 29 ser det ut att bära av till Sommarlust för kasedans till Thorleifs    Nu kan jag ju skryta med att jag vet hur en foxtrott ska börjas också!

Det blev en annorlunda, men bra dag...


Nu har vaderna vackert fått vänja sig vid träningen, så de har jag ingen träningsvärk i numera... Däremot har det flyttat sig, så nu är det höfterna som värker!! Antagligen kommer det från den nya turen jag lärde mig igår;

"Dam, dam, dam, dam -> snurra-hååååll -> da-da-dam!!!"

Ja, den är lite svår att förklara, så ni får helt enkelt komma på showen den 6 för att se vad jag menar    fast ni får boka ganska snart, bara 150 platser finns kvar! Ni ringer då till 044-100175 eller mailar till info@shallwedance.se


I alla fall tvärvänder man på de fyra "dam":en i början, och då tar man i lite med höfterna för att skjuta ifrån sen... Så det är säkert den!

Förhoppningsvis betyder det också att jag har lärt mig stå med lite mer balans, alltså bredare mellan fötterna (som man ska stå)...

Hoppas kan man ju göra, och Andy sa faktiskt igår att det börjar se riktigt bra ut, och intygade att han inte bara sa det för att vara snäll. Yeah, right! var såklart min tanke, hehe. Men nu har jag hört från "pålitliga källor" att han aldrig säger nåt för att vara snäll     Och det är ju rätt egentligen. Om man inte blir tillsagd vad man gör för fel, kan man aldrig utvecklas!


Som sagt...

En annorlunda, men bra och sen dag...

Nu får jag ingen sovmorgon förrän nästa lördag    så det får bli ett par timmar på soffan när tillfälle ges!

Idag lär jag inte hinna eftersom vi ska meka med bilen i eftermiddag, så tiden mellan jobbet och det lär gå till att gå en långrunda med Emil och diska ur kattlådan....

Imorrn jobbar jag tidigt igen, sen ska hästarna tas in.

På lördag ska jag upp tidigt och släppa ut hästarna, och på söndag ska jag vara i Vittskövle kl.9 och sy på min folkdräkt *gääääsp*

Sen jobbar jag visserligen eftermiddag nästa vecka, och börjar inte förrän 12, men det räknar jag inte som riktig sovmorgon!


Jaja, det blir säkert bra.

Det enda som kan sägas med säkerhet är att det lär bli en hel del dans även den kommande veckan!

Jag räknar med att hårdträningen ska komma igång på en högre växel ungefär då...






Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards