Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Caroline Olsson - 19 januari 2010 13:15

... är en av de sakerna jag kommer sakna när jag slutar här på Volvo nästa fredag...     Inte bara de som kommer med kakor till mig eller ger dricks för "ypperligt god service" utan också de som berättar spännande saker!


Som för en stund sen...

Här kom en italienare, och vi började prata om Gudfadern och lite sådär. Jag fick veta vad "cosa nostra" faktiskt är, rockens betydelse och hur "fickorna" fungerar!!! Så spännande!

Det är så fantastiskt skoj att prata med kunderna om här inte är någon kö!


Fy fasen...

Mitt usla humör igår har ju faktiskt en förklaring till. Jag fick detfinitivt besked på att den 29 januari är sista dagen här...

Sen kommer ordinarie personal tillbaka från föräldraledighet...

Usch...


Jahh, det är bara till att ta sig i kragen och söka ännu fler jobb!

Håll tummarna!




Av Caroline Olsson - 19 januari 2010 11:00

Så!

Nu känns det bättre!


Jag har hört vid flera tillfällen från olika håll att "att ha en danspartner är som att ha ett förhållande". Tidigare har jag inte förstått vad som menades med det, men nu minsann!

Det verkar stämma... Efter ett tag kommer första krisen, vilken vi enligt mig upplevde igår     Fy för tusan vad arg jag var!! Nu när jag läser mitt blogginlägg från igår sitter jag mest och fnissar, hehe.

Frustrationen släppte senare under kvällen/natten när jag fick höra låten som han hade klippt och fixat tempot på. BRA JOBBAT, ANDY!!!   


Då släppte det och "krisen" var över.

Jag kunde sluta sura och istället gå och lägga mig med ro i kroppen!

Nu har vi låten i rätt tempo, tillklippt och klar på 1,35 och kan börja träna till den.
Vi kom ju faktiskt en bra bit igår, även om det inte kändes som det då...

Det var ju inte bara kattskit alltihop   

Vi har inledningen, sen ska vi köra fritt (eftersom det ger bättre poäng i bugg) och sen har vi något inplanerat i mitten... Sen blir det mer fritt.

Så egentligen är det bara avslutningen kvar!!
Den borde vi kunna sätta nästa gång, och sen kör vi så det ryker!!


Japp!
Nu är jag på G igen!

Känns bra!

Av Caroline Olsson - 19 januari 2010 00:00

En dans på rosor brukar betyda att något går bra.

Jag har hittat en ny innebörd för det...

Man kan dansa på törnarna också!


Jag är så förbannad idag!

Jag är förbannad på mig själv för att det inte går så bra som det borde efter så många timmars dansträning... Vad fan är problemet?! Varför är det så jävla svårt att hänga med bara för att man dansar till snabbare tempo?!


Jag är förbannad på Andy för att vi inte kommit längre!!!!

Jag tycker att låten och programmet skulle vara klart redan innan vi började träna! Men nej då... Hittills har vi bara tränat turer, och jag kan ändå inte mer än 3st!!


Tempo då? Ja, vi har tränat till lugna bugglåtar en del... Hela tiden innan har det varit "vi tränar till en lugnare låt, så är det lättare för dig". Fram tills idag!

Då hittade han på nåt skit om att det skulle minsann vara bra att träna till snabba låtar, för då sätter man det bättre i de lugna sen! SKITSNACK!! Jag gör ju bara fel när det går fortare!! Då lär jag mig inte ett jävla skit! Det handlar inte ens om det, utan bara att han inte tyat sänka tempot på låtarna, så DÄRFÖR hittar han på nåt svammel om att det skulle vara sååå bra såå att köra till det tempot!

Sen satt vi och bläddrade genom 60 låtar(!!!)

Alltså... ja... Kunde han inte bara valt ut ett par som är vettiga, som jag sen får lyssna på? Då hade det gått fortare, men jag hade ändå haft nåt att säga till om...


Sen har han fått nån dum jävla idé om att vi ska träna ihop med ett annat par. Bara för han känner killen och har tränat eller tävlat eller vad det nu var, med honom! NEJ TACK! Innan har det varit "oh, vi ska inte visa de andra vad vi kan, blablabla" men nu går det bra helt plötsligt att dessutom träna med andra?
NEJ! Jag har fixat lokal till oss -  de får fixa till sig!

Ska vi dessutom vara 2 par i den lilla lokalen? Och ha samma musik, pausa samtidigt för genomgång? Sanslöst dålig idé!


Usch, så irriterad jag är!

Men detta kan man nog kalla " en dans på rosor" iaf... Fast på törnarna...


Nu hoppas jag att han fixar med temposänkning tills på torsdag så vi kan köra så det ryker sen! Såhär kan vi INTE fortsätta!



Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards