Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Caroline Olsson - 30 januari 2010 01:15

Nu när det närmar sig och jag har fått mig ett par lektioner i bugg är det dags för min kära danslärare att berätta lite om hur det går...


Här kommer Andy!!   


Hej alla dansare... ja icke dansare med för den delen..!!


Jag tänkte ju som sagt berätta lite om hur de går för Caroline.

Jag kan ju erkänna att jag aldrig trodde att hon skulle kunna få in så här mycket dans i hjärnan..

Om sanningen ska fram så va de ju inte "kärlek" vid första ögonkastet direkt, utan snarare kärlek vid sista ögonkastet.. ska bli skönt när detta e över..! 


Nej, men ärligt talat så går de faktiskt över min förväntan, tack vare att hon har börjat lyssna på mig.  

Hon har dock lite problem med "footbladen", som Tony säger... hehe

Hon har en tendens att hela tiden dansa på främre delen av foten vilket inte alltid är rätt.

Så jag har arbetat mycket med fotarbetet och inte lagt någon större vikt på turerna vi ska göra, för enligt mig är en bra grund nycklen till en lyckad dans..!!


En sak e iaf klar....... och det är att vi kommer bjuda publiken på en sjuhelvets show...  


Måste även berätta att Caroline just nu hoppar omkring på kryckor vilket inte är så bra med tanke på att det snart e dags för tävling. Vet inte riktigt om det är mitt fel att hon hoppar omkring som en skadeskjuten kråka, men jag antar att de e de.!

Då får vi inte heller glömma att det är lättare att flytta kylskåp än att flytta en liten Caroline, därav min mycket onda rygg.  

Hoppas bara att hennes svullna fot och min fuckade rygg håller den 6:e när Shall We Dance går av stapeln..!


Sammanfattningsvis så går de MYCKET BRA trots att vi har våra skador, dispyter, problem med fotarbetet, olika viljor, koncentrationssvårigheter, tidsbrist, för liten lokal, dåligt golv och olika personligheter.


Vi offrar verkligen blod, svett och tårar (åtminstone Caroline som bölar för minsta lilla   )



Önska oss nu lycka till...!!!! (det kan vi behöva)



Våga Stuffa..! // ANDY NILSSON







Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards