Alla inlägg under januari 2010

Av Caroline Olsson - 22 januari 2010 15:00

Nu börjar vi komma någonstans!!

Låten blev som sagt klar häromkvällen, och nu har Andy finslipat lite på den, så nu är den PERFEKT!! 

Alltså har vi något att jobba med!   


Så nu är vi nästan klara... Vad hände?!

I måndags hade vi hela vägen kvar, och nu är vi snart klara...?

Jaja, det är ju skönt iaf...

Nu har vi tekniken kvar... Jag ska lära mig att hålla avståndet!! Inte vingla ut och in, utan vrida upp ordentligt och runt istället!

I dagsläget snurrar jag gärna ut från Andy istället för att hålla avståndet och snurra runt... Baksteget är lite för långt, dessutom...
Men det där ska väl lösa sig med tiden...
Nu känns det som om vi har all tid i världen eftersom låten är klar och vi kommer att dansa fritt. 3 av 5 turer funkar hyfsat och nu är det finliret kvar.

Och det är inte bara som jag säger... Han sa att jag har tagit ett stort kliv framåt och att det ser ganska bra ut   


Han ska minsann få gästblogga en dag, så får ni höra, hehe!


Ja, nu är vi back on track, och kör på så det ryker!!


Bloppis-annons
Av Caroline Olsson - 22 januari 2010 13:25

  

Molly är en 1-årig blandras mellan Jack russel, papillon och chihuahua.


  • Hon är steraliserad och fått alla sina vaccinationer som valp.
  • I somras fick familjen en dotter & har dessvärre inte haft tid över för Molly. 
    De känner inte riktigt att de kan ge henne den tid och uppmärksamhet hon förtjänar.
  • Hon är lydig och kan sitt/ligg/tass/stanna etc. men är understimulerad så hon har mycket energi över.
  • Hon älskar att leka ute både i värme & snö.
  • Familjen har en stor tomt och hon går själv till dörren när hon vill ut och lämnar aldrig tomten på egen hand.
  • Hon älskar barn & i princip alla hon ser.
  • Det bästa hon vet är när en hund kommer förbi för att leka, ex. grannens hund. 
  • Hon behöver någon med mycket tid & tålamod som gillar naturen. 

Molly behöver alltså någon som har gott om tid att stimulera henne med långa promenader. Barn eller andra djur i hemmet är inget hinder.


Är Molly något för dig? Kontakta mig då på info@carolz.se eller carolz_84@hotmail.com



För att läsa mer om hur omplacering går till kika in på hemsidan

www.carolz.se

Djur & tillbehör, Säljes - Kristianstad (Skåne län)
Pris:    2 500:-
 
Av Caroline Olsson - 22 januari 2010 13:15

Molly är en 1-årig blandras mellan Jack russel, papillon och chihuahua.


  • Hon är steraliserad och fått alla sina vaccinationer som valp.
  • I somras fick familjen en dotter & har dessvärre inte haft tid över för Molly. 
    De känner inte riktigt att de kan ge henne den tid och uppmärksamhet hon förtjänar.
  • Hon är lydig och kan sitt/ligg/tass/stanna etc. men är understimulerad så hon har mycket energi över.
  • Hon älskar att leka ute både i värme & snö.
  • Familjen har en stor tomt och hon går själv till dörren när hon vill ut och lämnar aldrig tomten på egen hand.
  • Hon älskar barn & i princip alla hon ser.
  • Det bästa hon vet är när en hund kommer förbi för att leka, ex. grannens hund. 
  • Hon behöver någon med mycket tid & tålamod som gillar naturen. 

Molly behöver alltså någon som har gott om tid att stimulera henne med långa promenader. Barn eller andra djur i hemmet är inget hinder.


Är Molly något för dig? Kontakta mig då på info@carolz.se eller carolz_84@hotmail.com


Pris: 2500kr

För att läsa mer om hur omplacering går till kika in på hemsidan

www.carolz.se

Av Caroline Olsson - 21 januari 2010 13:45

Ja, jag finge väl skämmas om jag inte bloggade om denna artikel:

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20100121/KRISTIANSTAD/701219824/1338/&/Laddar-for-’Shall-we-dance’


Johan Kaltenbrunner bjöd som bekant in oss danspar till mingel på sin krog "Taste" inne i stan.

Vilken ironi att han ska dansa salsa. Dels är han krögare, dels hade hans krog salsakvällar förut, på den tiden det var Kaspers!!   

  
Här har vi honom i egen hög person, tillsammans med Ann-Marie som är övertandläkare (långt ljust hår och randig tröja) 


Kvällen var mycket lyckad, med god mat (även med mina kräsna mått mätt) och gott vin! Stämningen var på topp, och det enda som saknades, för min egen del vad Göran Montan. Jag som hade tagit på mina röda skor och allt....  

    

Här ser vi Sparbanksdirektören Håcan närmast kameran. Därefter sitter mäklaren Dan Sandelin och frun Charlotte som vi kom på att jag känner sedan gammalt. Till höger på bild har vi Mona, en av dansinstruktörerna, och mellan Charlotte och Dan skymtar jag fram


Menyn på tapas såg ut som följer:

  • Grillad Chorizo
  • Stekt fläsk kryddad med socker & Kanel, serveras med lite smörstekt äpple
  • Rullad på kallrökt Lax fylld med en örtcremé
  • Grillad Angusbeef med fräst rödlök smaksatt med dijonsenap
  • Pepparkaka med blåmögelost.

  

Herregud som jag ser ut här!! Jag är inne i en mycket viktig diskussion med Barbro (en av instruktörerna) och måste tydligen gestikuleraför att få fram min sak

 

  

Här har vi alltså Barbro. En riktig krutkärring (missförstå uttrycket rätt) Hon är verkligen helskön, en sån man tycker om direkt!!
På bilden tillsammans med min kära (ibland åtminstone  ) instruktör - Andy!


Tack och lov satt jag bredvid Andy, som fick rycka in lite smidigt och ta över min chorizo, hehe! Jag är som sagt oerhört kräsen, och chorizo står på min svarta lista   Men jag smakade iaf... Och den kan man inte göra så mycket åt...
Laxrulladen var superfin! En liten touch av lime bland örterna lyfte den enormt! Laxen var perfekt, dessutom!
Angusbeef:en var också fantastiskt fin! Jag brukar annars vara benhård på att ha köttet well done, men igår testade jag faktiskt den som den var... Positiv överraskning! Det var inte så dumt... Man kan väl kalla den medium...? Faktiskt riktigt gott!!
Pepparkaka går ju alltid hem hos mig! Kakor och godis är jag INTE kräsen med   

Fläsk med kanel & socker!! Det MÅSTE ni testa!! Jisses vad gott!!!!
Andy fick rycka in och lite diskret ta över min äppelskiva, eftersom jag har fått för mig att frukt har man efter maten, inte i den. En larvig fix idé, men så är det iaf. Alltså, jag hade aldrig kläckt idén om fläsk tillsammans med kanel! (för mig har man kanel till julgröten, och inte så mkt mer) men det var supergott!!


Kvällen förflöt med mycket trevligt prat, och som vanligt var jag och Andy först på plats, och sist därifrån! Jag är ganska social, så jag tycker om att umgås med folk, och då blir det att man stannar en stund   

Det blev en del prat om politik, köttets hantering (då särskilt om angusbeef), dans och en massa annat!

Jag gillar konceptet på Taste! Kvalité till vettigt pris! Riktigt fina råvaror och en sjutusan till köksmästare!

Andy, Johan och köksmästaren!

Det gillar jag också. När ägaren och köksmästaren sitter ute bland sina gäster och chillar... Inte bara sitter för sig själva uppe på något kontor, utan verkligen kollar så att allt är bra med gästerna osv.

Ja, jag är helnöjd med kvällen och på slutet blev det minsann en liten svängom! Ann-Marie kom direkt från ett träningspass till kvällens mingel, och vi hade inte hunnit träna, så vi fick passa på lite...
Skorna åkte dock av... Man kan inte dansa med klackar när man är van att ha platta skor... Särskilt inte när man dansar med en Andy som är aningen på lyset och för en över mattkanter m.m hahahahaha....

Stort tack till Johan som tog initiativet till denna supertrevliga kväll!  


Av Caroline Olsson - 20 januari 2010 12:45

... ser jag fram emot ikväll!

Det är krögaren Johan Kaltenbrunner som driver "Taste bar & restaurang" i Kristianstad som bjuder in.

Han ska vara med och tävla i Shall we dance, och har bjudit in oss andra danspar för lite samkväm! Mycket trevligt initiativ!   

Dock är det livsfarligt att bjuda mig på något ätbart eftersom jag är så kritisk (vissa väljer att kalla det kräsen) och alltid recenserar det efteråt, oftast på bloggen så att många andra ser, muhaha!!

Det blir säkert jättebra. Läste på fecebook (jösses vad det är bra till mycket) att han är igång med förberedelserna. Det låter ju bra!

Nu försöker jag ragga tag i lite skjuts, så jag kan ta ett glas vin... Jag börjar inte förrän 12 imorrn, så det är ju inga problem! Dit kör mamma, men hem...

Ahh, det löser sig. Om ingen kan köra får jag väl ta bussen helt enkelt!


Hmm, vad kan jag bjussa på??

Alla får gästblogga här i bloggen... duger det?   


Uppdatering:
Fixat skjuts hem oxå!! Sofie är en ängel!   

Av Caroline Olsson - 19 januari 2010 13:15

... är en av de sakerna jag kommer sakna när jag slutar här på Volvo nästa fredag...     Inte bara de som kommer med kakor till mig eller ger dricks för "ypperligt god service" utan också de som berättar spännande saker!


Som för en stund sen...

Här kom en italienare, och vi började prata om Gudfadern och lite sådär. Jag fick veta vad "cosa nostra" faktiskt är, rockens betydelse och hur "fickorna" fungerar!!! Så spännande!

Det är så fantastiskt skoj att prata med kunderna om här inte är någon kö!


Fy fasen...

Mitt usla humör igår har ju faktiskt en förklaring till. Jag fick detfinitivt besked på att den 29 januari är sista dagen här...

Sen kommer ordinarie personal tillbaka från föräldraledighet...

Usch...


Jahh, det är bara till att ta sig i kragen och söka ännu fler jobb!

Håll tummarna!




Av Caroline Olsson - 19 januari 2010 11:00

Så!

Nu känns det bättre!


Jag har hört vid flera tillfällen från olika håll att "att ha en danspartner är som att ha ett förhållande". Tidigare har jag inte förstått vad som menades med det, men nu minsann!

Det verkar stämma... Efter ett tag kommer första krisen, vilken vi enligt mig upplevde igår     Fy för tusan vad arg jag var!! Nu när jag läser mitt blogginlägg från igår sitter jag mest och fnissar, hehe.

Frustrationen släppte senare under kvällen/natten när jag fick höra låten som han hade klippt och fixat tempot på. BRA JOBBAT, ANDY!!!   


Då släppte det och "krisen" var över.

Jag kunde sluta sura och istället gå och lägga mig med ro i kroppen!

Nu har vi låten i rätt tempo, tillklippt och klar på 1,35 och kan börja träna till den.
Vi kom ju faktiskt en bra bit igår, även om det inte kändes som det då...

Det var ju inte bara kattskit alltihop   

Vi har inledningen, sen ska vi köra fritt (eftersom det ger bättre poäng i bugg) och sen har vi något inplanerat i mitten... Sen blir det mer fritt.

Så egentligen är det bara avslutningen kvar!!
Den borde vi kunna sätta nästa gång, och sen kör vi så det ryker!!


Japp!
Nu är jag på G igen!

Känns bra!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards