Alla inlägg under februari 2010

Av Caroline Olsson - 28 februari 2010 15:00

Hahaha!!
Igår var det dags för lite festligheter igen... Men då jag kände ett svagt illamående även då det blev dags att åka, bestämde jag mig för att köra istället.

Så det blev lite coca cola istället för den vanliga ölen, och tur var nog det!!   


Hämtade Rebben & Nina strax innan 8, och sen vidare till Stolpen!

Sen bar det av...

Blev omkörd av en bil, och körde på som vanligt... Efter en stund saktade han ner, men vi hade ju ingen vidare brådska så jag puttrade kvar bakom.

Så plötsligt svängde han in på en parkeringsplats längs vägen... Inget konstigt med det...

Men SEN!!! SEN körde han ut bakom och BLÄNDADE mig med sitt helljus allt han kunde & PRESSADE bakom!! Hahahaaaa!

Först fattade jag ingenting, men sen när jag skulle sätta på mitt helljus såg jag att jag STÄNGDE AV det!! Jag hade alltså bländat honom hela vägen!
Ooooops!   

Men FY så löjligt av honom att hålla på sådär! Jag menade ju inte att blända honom för i jösse namn!

Han kunde faktiskt ha visat på något sätt att jag plågade honom, t.ex genom att bromsa lite eller sätta på varningsblinkersen eller liknande!! Men nej då...

Så när han körde om igen släckte jag först helljuset, men sen flög fan själv i mig, och jag sänkte mig till hans nivå!! Slängde igång helljuset igen och tryckte honom allt jag kunde där bak!!! MUHAHAHA!!!
DÅ bromsade han, och de andra blev lite skakis... Det såg faktiskt ut som om han skulle stanna mitt på vägen och blockera den!

Jaja, så jag slog av det igen och ansåg att mitt statement borde gått fram, hehe...


Resten av kvällen blev lugn.

Jag drack min cola, och åt några chips... Eller OK... Ni fattar ju att det blev lite mer än "några" chips, en halv påse eller så, hehe!

Sen åkte Singstar fram, och chipsen hade ju redan gjort grovgöret med illamåendet, så jag var på topp och skrålade minst lika gärna som de som fått sig ett par jäklar innanför västen!   

Ett tag där funderade jag till och med på att låta bilen stå, och ge vika för alkoholen... Fast efter en liten funderare struntade jag i det och återgick till colan... Lika bra det, eftersom jag den sista halvtimmen mådde fruktansvärt dåligt, men jag hade ju lovat att köra folket till stan, så jag snackade lite med Stolpen och försökte tänka på annat...


Givetvis kunde jag inte åka hem på fastande mage... så jag fixade det jag vet att magen mår bäst av och är mest van vid... MC Donalds, haha!!
Krängde lite snabbt i bilen, sen hem och ut med hunden... Sen var jag redo för bingen!!

Jag somnade nästan direkt och vaknade inte förrän 12 timmar senare!!   


Jaja.

Idag mår jag bättre, men har en FRUKTANSVÄRD träningsvärk sen i fredags!!   

Jag tror inte jag satt ner en enda låt!!

Dessutom började jag dansa redan på förfesten!

Ja vadå? Jag har inte fått dansa på länge nu ju!!! Hehe...

Aja, skoj var det!


Imorrn är det Måndag, och en vecka av det vanliga slaget börjar... Med det menas möten och annat i stort sett varje kväll, tror jag...

Fast jag har inte kollat kalendern så noga än. Har jag tur kanske jag har en liten kväll som kan spenderas på sofflocket   



Av Caroline Olsson - 27 februari 2010 16:30

Ja, igår blev det kasedans på Sommarlust till Black Jack   

Förfesten höll Jocke i, och jag gick som vanligt till en fest och förväntade mig att inte känna någon annan än den som håller i saken.

De flesta av mina vänner har jag träffat på så olika sätt, så de känner inte varandra, men skit i det! Jag är social och gillar att träffa nytt folk och snacka, så det är ju inga problem.

Döm om min förvåning när jag faktiskt kände flera av dem som var där! Eller känner kanske man inte kan säga direkt, men hade träffat dem ett par gånger iaf... Mycket trevligt!


Det blev en del Minttu och ett par andra shotar med lakritssmak i olika variationer, förutom ölen då förstås, hehe!

Hmmm, får väl köra och hämta stövlarna hos Jocke lite senare... Jag tänkte att det kanske var hurtiga människor så vi skulle GÅ till Sommarlust, och tog alltså med ett par stövlar... Tack och lov fick vi dock skjuts!! Så stövlarna står kvar...


Jag vill minnas att det blev en hel del dans mellan klunkarna, och i början gick det rysligt bra!

Mot slutet blev det dock en heeeel del vacklande, och mina många blåmärken vittnar om ett par olyckor   

Jaja, så kan det gå... Saken är faktiskt den att jag blir jäkligt yr om man snurrar mig mer än 2ggr på samma håll i buggen, hehe! Det är faktiskt sant! Kolla inläggen från Shall We Dance, där står en hel del om mina yrselbesvär!

Fast visst, vi hade ju dessutom plumsat runt i snön ute i buskarna för att dricka litet redbull/vodka som "någon" hade smugglat in och gömt, hahahahaha!!!


Idag mår jag PRECIS som jag förtjänar!!

Nu börjar det väl ordna upp sig en aning, efter en liter vatten och 4 skorpor   


Ikväll var ju tanken att det skulle bli lite galej igen... Men jag hoppar det...

Jag ska med in på förfesten och gratta Marie och lite sådär, men sen drar jag mig vidare på lite besök här och var... Jag orkar INTE dricka idag också!! Lite coca cola duger fint!!

Ojojoj...

Sicken pärs..


Jaja, ibland kan man väl ta sig en bläcka?

Jag är ju ALLTID den som ska styra upp allt, fixa så alla kommer till bussen, att alla får mat & kommer hem som de ska. Så ibland kan det minsann vara min tur!

Ahh, jag lever och är välbehållen, och har dessutom haft en förbaskat rolig kväll!!!

Jisses vad jag har saknat dansen!


Tack allihop som var med och gjorde kvällen till en toppenkväll!!




Av Caroline Olsson - 25 februari 2010 22:30

Ja, nu är det dags för helg, och jisses sicken härlig helg det ser ut att bli!!


Imorrn ska ett och annat uträttas, vilket förutsätter Rebbens hjälp...   

Såklart har hon lovat att ställa upp, och om det blir förväntat utfall kommer firandet att förtas på Sommarlust, med kasedans till Black Jack!

Ähh, det kanske det blir även om det inte går som jag tänkt mig!!

Fast då blir det nog en eller annan extra öl...   


På Lördag vankas det lite mys med kladdekaka och gott sällskap, hehe!
Ska för första gången träffa en tjej som gör min närmsta vän lycklig   

Lite senare på kvällen har en eller annan öl på något av stans lugnare ställe diskuterats. Det blir säkert trevligt!


Idag var det dags för sammanträde med omsorgsnämnden.

Först hade vi en liten träff angående ett nytt, modernare sätt att få ut handlingarna, som även gynnar regnskogen!

Liiiite drygt blir det allt när man ska gå in i detaljerna och rota. Det är inte upp till oss att lösa, vi skulle mest se hur det var tänkt att fungera, och om det var något vi var intresserade av att testa...

Men det gick ju bra till slut.


Efter det blev det ett uppehåll på 1,5timme(!!!!!)

Onödigt långt, anser jag... Själv är jag van att äta på 30min   


Nämnden drog som vanligt ut på tiden, så när vi var klara fick jag köra i ilfärd till "mina tanter" och syjuntan!


Det som diskuterades mest under nämndens sammanträde, var samma fråga som stötts och blötts en gång tidigare...

Sommarro, tillbyggnaden.

Borgarna vill bygga särskilt boende där, men vi menar att trygghetsboende är bättre just där.

Särskilt boende innebär ett rum och hygienutrymme... Alltså ett litet rum, som inte kan användas till annat än till människor som är så sjuka att de inte kan göra något utan hjälp.

Trygghetsboende däremot är större, där friska äldre bor. De som kan röra sig, laga lite mat själv och mestadels är ute efter trygghet och sällskap.

Man har alltså en helt vanlig egen lägenhet, skillnaden mot "vanlig" lägenhet är att det finns ett gemensamhetsutrymme, där man träffas och personal ska finnas tillgänglig på vissa tider för lite aktiviteter och annat. 

Därför menar vi att de som är i behov av särskilt boende inte har någon direkt glädje av närheten till stan. De som bor i trygghetsboende är pigga och krya, och kan gå på stan och ta en fika, mata ankorna, de har nära till bussar och tåg. De kan njuta av stadens möjligheter.

Jag måste faktiskt erkänna att jag vacklade en aning i min tro när Barbro Kärrstrand (FP) kom med ett gripande inlägg om sin egen mor, men så tog jag mig en liten funderare och 2 minuter senare hade jag hittat tillbaka till min grundtanke.

Särskilt som majoriteten beslutat att vakanshålla 36 platser i våra befintliga särskilda boenden, lokaler som vi ändå betalar hyra för!! Varför inte hellre öppna upp dem igen då? Istället för att bygga nytt och samtidigt betala för tomma lokaler? 

Näe...


Jahh...

En sak är säker, detta var ingen nyttig dag...

Inga rågknäckisar, inga fröer, ingen frukt.

Istället blev det bakad potatis, och sen, på syjuntan även inbakad fläskfilé och kaka!!!

Ujujuj...


Men på det hela taget, en riktigt bra dag!


Av Caroline Olsson - 24 februari 2010 20:54

Vad som är så fantastiskt med historia vet jag inte riktigt...

Jag vet bara att om jag går in i en gammal byggnad, eller får tag i en gammal bok blir jag alldeles till mig!!


Jag minns när jag var liten... För 10-15 år sen.

Jag och Jenny cyklade till Ekenabben, åt ölkorv och tittade på sjön.

På vägen hem cyklade vi in på en liten ödslig väg, och längs med den fann vi ett övergivet hus...

Vi kunde såklart inte låta detta guldläge gå om intet, och gav oss in i huset.

Det var som om det lämnats igår, och fantasierna började spira!!

Allt fanns kvar. Matbord, stolar, tidningar m.m

Golvet hade rasat in mellan köket och sovrummet, men in skulle vi!!

Så vi fällde en planka och balanserade oss in i sovrummet, där ena änden av golvet fanns kvar.

Jag röjde i kökslådorna och hittade en gammal medicinburk.

Vi var ju tvugna att ha något med oss som minne av detta fantastiska äventyr, så jag tog en tallrik och en sked... Fler fanns det inte...

Vad Jenny tog har jag ingen aning om...

Senare fick vi veta att det var ett brott... Hoppsan...

Men det är väl preskriberat vid det här laget.


Idag var jag på möte med Rinkaby S.

Revisionen hade godkänt min bokföring, tack och lov, och Anna-Lisa hade med sig två böcker. Det hade inte alls med S-föreningen att göra, men jag som är så begeistrad i gamla saker blev alldeles till mig när jag fick syn på en skrivbok som berör trakten och dess befolkning från 1936!!!

Jag bestämde mig på stört att boken skulle jag ha med mig från mötet och renskriva för efterlevande.

Och det fick jag.

Jösses så härligt!!!

Det är skrivet med så vackert språk, och texten är sirlig och alldeles ljuvlig att läsa!!

Detta innebär förstås att jag inte kommer kunna somna förrän jag gör det av utmattning eftersom jag vill läsa mer och mer och mer!!!

Det är så härligt att känna historiens vingslag, och man nästan hör hur den unga flicka som skrivit en gång läser upp texten för en!


Ja, jag vet inte varför, men jag ÄLSKAR detta!

Och vet du vad?

Jag har letat efter huset i Viby, men det står inte att finna... Inte ens en grund finns kvar, och då har jag ändå ridit på ALLA småvägar som finns...

Av Caroline Olsson - 22 februari 2010 19:30

Tog nyss bort en kommentar till inlägget "Helvetes jävlar".

Anledningen till detta är att personen varken undertecknat med namn, länk till någonstans där man kan se vem det är, eller använt ett sådant alias att jag kan veta vem det är.

Sådant är patetiskt, och släpps inte genom på min blogg.

Som jag skrivit i mina kommentatorsregler ska man kunna stå för vad man tycker, särskilt om man vill vara lite provokativ, annars publiceras man inte.


Till saken.

Jag tänkte förklara ett och annat för både denna person, och er andra som eventuellt reagerade på samma sätt då ni läste detta inlägg... Eller något av de andra inläggen av lite "fränare karaktär".


Kommentaren gick ut på att jag minsann skulle vårda mitt språk, och att denna person inte längre avsåg läsa min blogg p.g.a detta.

Den var undertecknad med "en numera f.d vän"


Nja...

Om man inte förstår att mina inlägg ska läsas med en gnutta salt är man

no friend of mine. Mina vänner känner nämnligen mig, och vet att jag alla gånger då jag skäller, gör det med ett svagt leende på läpparna. Även om jag är fly förbannad har jag så pass mycket självdistans att jag kan skratta lite åt mina överreaktioner.


Vad ännu viktigare är, och jag måste tacka denna numera f.d vän för att denne pressade mig till att tänka efter varför jag egentligen håller igång denna blogg.


Såhär ligger det till...
Alla människor har dåliga dagar. Alla överreagerar ibland. Vissa dagar hopar sig skiten och man blir lite galen.

Dessvärre förstår inte alla att även andra reagerar på detta sätt. Då kan det vara skönt att se att man inte är helt knäpp när det blir så...

Jag behärskar mig när jag för debatter, skriver insändare eller på annat sätt behöver vara proffisionell...

Men här på bloggen måste jag få skriva vad jag vill.

Detta är en privat blogg.

Här behandas livets glädjeämnen, såväl som problem.

Jag uttrycker det på det sätt jag känner att jag behöver.

Ser man ett inlägg där man tycker att jag spårar ur, så läs ett annat då.

Som Jesus en gång sa "vänd andra kinden till"

Näe, men alltså.

Om man dessutom läser ett inlägg som är flera dagar gammalt och kommenterar det istället för lördagens betydligt mer positiva inlägg, där språket är helt olikt det som använts i gnällinlägget, då vet jag inte riktigt vad man är ute efter.


Det är OK att ha dåliga dagar.

Det är OK att hantera dem lite dåligt också.


Jag, till skillnad från denna person vänder faktiskt andra kinden till.

DU är välkommen att läsa min blogg, om du vill.

Om jag råkar trampa på fler ömma tår, ber jag om ursäkt för det i förväg.

Men nästa gång du läser en svordom från mig, minns detta: Hon säger det med ett leende!


Kram på dig!

Och alla er andra   

Av Caroline Olsson - 22 februari 2010 19:19

Jag har ett litet mysterium för er att lösa...


En dag när Caroline fick ett ryck att städa lite fann hon i städskåpet en kasse från Systembolaget...

I denna kasse fanns två glöggflaskor. En årets årgångsglögg, och en Blossa vit glögg.

Caroline har inte ens smakat på årgångsglöggen, inte heller druckit vit glögg, mer än en gång i år...

Den senaste festen hon arrangerade var för drygt två år sedan, och sedan dess har skåpet faktiskt varit öppet, tro det eller ej!

Så var kommer flaskorna ifrån?

Hur har de hamnat i hennes städskåp? Utan att hon något märkt?   

Det ska tilläggas att flaskorna är tomma...


En belöning finns till den som lyckas lösa mysteriet inom en vecka
(d.v.s. före kl.19,30 måndagen den 1 mars)

Lösningen presenteras i en kommentar här på bloggen.

Ledtrådar kan komma att ges i kommande inlägg, så läs noga!   

Av Caroline Olsson - 21 februari 2010 15:15

Ja, så såg man Melodifestivalen för första gången i år, igår...

Jag var inställd på att det bara skulle vara skit, eftersom det brukar vara det nuförtiden... Sen de började med alla småtävlingar kommer all skit med!

Man faktum är att jag gillade flera av bidragen!!


http://www.kristianstadsbladet.se/article/20100220/NOJE/302209971/1338/&/Timoteij-och-Darin-till-final


Timoteij hade ett härligt gung i sin låt, även om det var lite B att hon med dragspelet flyttade fingrarna uppåt när det blev ljusare toner... Uppåt betyder ju mörkare toner. Fast det är ju inte alla som vet, visserligen...


Darins låt var helt OK... Jag lyssnar mycket på texter, och den satt ju bra... Sen har jag faktiskt, insåg jag, ändrat lite inställning till Darin!

Innan har jag sett honom som en liten pattaglytt... hehe... Men han sjunger faktiskt förjäkla bra!!


Elin Lanto gick bort för min del... Som sagt, texten... näe... Getty går då också av förklarliga skäl bort. Visst fanns det en härlig känsla i den, men vi har ju ingen aning om vad han sjunger om... Näe...

Alcazar var väl hyfsade, men det börjar bli lite gammalt nu.

Vissa gillar trygghet, och visst är det skönt att veta redan innan på ett ungefär hur det kommer låta. Men nu räcker det faktiskt!! Jag börjar tröttna lite på dem.


Crucified Barbara var enligt mig de som rockade fett!!

Herrejävlar vilken bra låt!!


Även Erik var bra. Fast jag förstår inte riktigt vad de menade med att han förra året blev känd? Jag hade ingen aning om vem han var innan...?


Klart sämst var den där tjommen som var skådis...

När han tog ton tänkte jag för mig själv, OK jag sa det rakt ut eftersom jag aldrig kan knipa käft, att om han är en lika usel skådis som sångare är det ju inte konstigt att man inte visste vem han var innan...

Johannes Bah Kuhnke är ju annars ett namn man hade lagt på minnet om han gjort nåt bra...



Av Caroline Olsson - 20 februari 2010 14:01

Fåglarna kvittrar, solen kikar fram, värmer gott och det ljuva drip-droppande ljudet av töande snö fyller min själ med lycka!!

Jag sitter i uterummets hela 7plusgrader och bara njuter.

Solen strålar rakt in och fyller på min energi.

Plötsligt går den i moln, och min tanke är denna enda -

Det är helt OK. Den finns där bakom och om bara någon liten minut kikar den fram igen.


Det är underbart, ska jag tala om!
Fanimig helt underbart!


Jag blir så alldeles till mig att jag till och med städar!

Och det händer inte ofta!

Nu håller vi tummarna för att detta håller i sig!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards