Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Vi vann jävlariden!!!

Av Caroline Olsson - 7 februari 2010 16:30

Visst tusan vann vi!!!


http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100206/KRISTIANSTAD/100209885/1338

(vi finns på bild 9,19 och 22)


Hela dagen var fantastiskt rolig, från början till slut!

Vi började på morgonen med att gå till Hälsa & Helhet för att sminkas.

Fy fasen vad bra det blev!! Jag var sjukt nöjd. Andy såg lite fjompig ut, haha, men det var ju inget nytt   


Sen knallade vi in till Team Sportia för att köpa kylspray till fotskrället. Också vidare till Sandelins för att hämta kläderna.


Efter det var det dags att gå till Skägg & Lockar för att fixa håret!

Så fult... Andy ville snagga sig, men han ser mycket bättre ut med lite hår på skallen, så vi hade trätats en del om detta.

Vi blev satta i var sin ände av lokalen, och plötsligt tittade han på mig och mimade "nu kommer du bli sur på mig"...

NEHEJ TACK tänkte jag, så jag gol över hela lokalen "DU KLIPPER DIG ICKE!! JAG DANSAR INTE MED DIG OM DU KLIPPER DIG! FATTAR DU DET?!!"

haha...

Sen fick jag syn på en kille som kom gåendes, och fick veta att det var hans frisör, så jag grabbade tag i armen på honom och sa till honom!! Han blev lite konfys och frågade bara "Får jag inte klippa honom?"  

"INTE EN MILIMETER!! "gapade jag

Hahaha...

Jag fick löshår, långt som tusan i en hästsvans och en stor rosa rosett i nacken!


Vi var faktiskt nöjda med både kläder, smink och hår när vi begav oss till Sommarlust...


Väl på plats fick man känna på dansgolvet! JÄKLAR vad halt det var!!

Alla var rörande överens om att det inte skulle gå att dansa på det!!

Vad de sen gjorde vid det har jag ingen aning om, men det blev betydligt bättre senare.

Vi kände på det i någon minut, sen höll inte foten mer... Så vi gick (eller de andra gick, jag hoppade på mina kryckor) bort till maten. Fantastiskt god potatissallad och kassler...


Sen hade vi en lucka fram till genrepet kl.15, så vi körde och lindade foten...


Jag hade sagt innan att klår jag bara Göran Montan så är jag nöjd, för då har (S) slagit (M)  

Han var GRYM på genrepet!! Superduktig!!

Så lite skakis blev jag... Ännu värre blev det när vi fick bryta vår dans efter ca 20 sekunder. Jag hade så jävla ont i foten, så jag bara stannade och viftade lite med handen... När vi sen gick därifrån för att byta om och fixa foten en sista gång började jag nästan lipa... Jag hade tårarna i ögonen och gråten i halsen...


Med lite pep-talk från Andy lugnade jag dock ner mig...

Sen hoppade vi bort och ner i källaren för att bättra på hår & smink och efter lite vin kändes det bättre   


Så blev det dags för entrén... Jag hoppade fortfarande på kryckor, så Andy fick lyfta ner mig från scenen eftersom en liten trappa var inblandad!!!

De första 5 dansade, och det blev paus... Då smet vi ner och hämtade lite mer vin... Både för foten och mjukheten i kroppen, hehe!

När paret innan oss dansade blev jag för nervös, så jag gick bakom och hoppade en liten runda... Andy trodde nog att jag skulle gå iväg, för han kom rusandes efter, hehe!

Dansen var jag inte särskilt nervös över, snarare foten... Det såg ju inte så lovande ut efter att vi fick bryta genrepet!!

Men när vi kom in på scen och man såg publiken som hejade på blev jag pepp!!

Så tog vi plats... Foten dunkade...

Jag lutade pannan lite snabbt mot Andy, tog ett djupt andetag, bet ihop och sen körde vi järnet!! Skit samma hur ont det gjorde!! Nu jävlar, tänkte jag!

Sen tänkte jag inte mer... Jag kommer inte ihåg att jag tittade varken på publiken, juryn eller Andy. Jag minns bara ett enda virrvarr och att jag hade jäkligt skoj!

Så kom bedömningen...

Maria Öhrmans bedömning fick jag fanimig tårar i ögonen av!!

Hon sa nåt i stil med att jag var den konstigaste bloggaren hon hade sett... Jag hade ingen dator med mig, så här hade vi en bloggare utan dator, med 2 kryckor som går in och ger järnet och levererar den svängigaste, bästa (och en hemskans massa andra ord...) bugg som finns!!!

Fasen vad skoj!!
Ann Wilson sa ungefär samma sak...


Sen fick vi poängen!

Den ENDA 10an som gavs under kvällen, samt två 9or och en 8!

36 poäng!!! Av 40....

Fan vad gött!!

Sen skulle man dansa finalen också!!

Ajajaj... Då hade foten fått vila ett par minuter så det dunkade utav helvete i den!! Men skit i det!

Så vi gick in och körde igen... Gav järnet, och jag haltade till på ett steg... fan... men jag räddade situationen ganska bra, tycker jag...

Bedömningen efter det var att det såg ännu bättre ut än första gången.........?


Jahh, så kallades alla in och Richard sa "På tredje plats har vi......"

Ja, jag var inte alls nöjd med andra omgången, så jag sa till Andy innan detta att fy fan, vi får vara nöjda med en tredjeplats...

Men minsann om inte Richard ropade upp övertandläkaren som trea!!!

WHAAAAT?!! Jag bara stirrade på Andy och fattade ingenting... Han såg inte heller ut att begripa nåt...

Så skulle tvåan meddelas, då förberedde jag mig på att hoppa fram och tacka för mig... Men nej....

Det var mäklaren!!!

Jag fattade inte riktigt vad som hänt... Visst, det borde betyda att vi vann, men kunde det stämma?!!

Plötsligt fick jag världens kram av Andy och förstod att vi faktiskt vann!!!

VI VANN FAN TA MIG!!!


"Och då ska vinnaren dansa en gång till" ropade Richard.... Jag bara glodde på honom där jag stod med mina kryckor... "Menar du allvar?!"

"Ja, ta en liten svängom" tyckte han...

Så det gjorde vi... En liten... En liten stund...

Sen blev det kramkalas!!!

Titti från Sandelins kom med skumpa och vi fick flaskan med oss, hehe...

Sen var det fest för hela slanten!!


Fy fan...

Sicken revansch...

Får bryta genrepet, ingenting av det vi hann med på 20 sek fungerade heller för den delen... Också direkt in och vinner hela skiten!

Fan va nice!!!


Tack till Sven som fixat med linimentplåster

Tack till pappa som fixat en bra stereo till oss

Tack till Johanna som hjälpt mig få till armarna, hesiteringarna och allt annat

Tack till Lena som fixade stödstrumpan

Tack till mamma som fixade strumpor och strumobyxor när jag inte hann

Tack till alla som var med i publiken och hejade fram oss


Sist men inte minst

TACK SOM FAN till Andy!!!

Du är grym som lärare, nu behöver du inte tvivla på det mer   

 
 
Ingen bild

Johanna

7 februari 2010 22:21

Du var lättlärd och du fixade alla steg och armrörelser jag lärde dig, du har bara sig själv att tacka som utförde det grymt bra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards