Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Caroline Olsson - 9 mars 2010 21:17

Urk... Det är SÅ synd om mig!

Jag har åkt på en förkylning   

Usch och ve...


Fast så farligt är det inte än...

Det började med att jag skrovlade värre än vanligt imorse när jag skrålade ikapp med radion på väg till jobbet.

Sen började jag nysa, och så har det fortsatt hela dagen på jobbet...


När jag sen kom hem var det dags att ta in hästarna, så jag gick där och snörvlade och halkade om vartannat...

Ahh, jag överlevde ju!


Det bästa var att komma hem och få ta en härlig dusch, trots att varmvattnet alltid tar slut för tidigt   

Nu ligger jag i alla fall på sofflocket i morgonrock och myser till Desperate Housewives. Telefonen är avstängd och allt är frid... Ljuvlig frid...

Och klockan är bara strax efter 21. Härligt!


Jahh, imorrn är en ny dag. Förhoppningsvis utan förkylning... Jag har inte tid att vara kass nu!

Ahh, det löser sig...

Kollade kalendern förresten och letade efter en helt ledig vecka...

I Juni ser jag fram emot den!! Kanske skulle satsa på att hålla den helt fri även i fortsättningen? Hehe... Aja, fart och fläkt! Så ska det vara!


Åtminstone för det mesta... Fast ibland känns det inte som om ens ansträngningar syns, och då blir man besviken och börjar fundera på om allt är värt det? När det känns som om man aldrig kommer att få det förtroende som krävs för att man ska nå sitt mål... ska man offra flera år, på något som kanske inte blir av?   

Nja...

Men feg som man är fortsätter man i samma gamla spår eftersom det är lättare än att bara bryta upp och vägra ställa upp på att vara osynlig, ouppskattad och undanskuffad!

Ibland skulle det vara så skönt att bara ta sitt pick och pack och flytta någon helt annanstans, dit där ingen känner mig... Ingen vet att jag är lilla ansvarstagande Caroline som aldrig ställer till med skandaler, aldrig vänder upp och ner på någonting och alltid tänker innan hon talar... Näe...

Ibland tänker jag att jag ska revoltera...

Men jag orkar inte...

Inte nu...


Ja, nu blev detta lite luddigt, men strunt i det!

Det löser sig.

Jag tar tag i det en dag... när jag har fullt upp, men inte ikväll.

Nu ska jag bara ligga kvar på soffan och njuta!




Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards