Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Lustig dag...

Av Caroline Olsson - 10 mars 2010 22:45

Både lustig som i "rolig" och lustig som i "konstig"...


Först ställde jag till med oväsen på jobbet så hela korridoren kom och undrade vad jag höll på att riva...

Det var hurtsen... Och TUNG var den! Haha!!


Jag har en hurts som sitter fast under skrivbordet och hänger i luften, vad nu det ska vara bra för?!

Rätt som det var skulle jag bara sortera lite fakturor och hoppade väl rätt på stolen och nuddade den lite nätt. PANG!! Och hela skrället flög i golvet!!

Ojoj... Sen kom alla och undrade nyfiket hur det gick...

Där satt lilla jag uppkröpen på min stol hur bekvämt som helst och fortsatte sortera, hahaha! Ja, jisses...

De andra började oja sig om att "ojoj, hur gick det?! Tänk om du hade haft foten under" osv.

Sen tänkte jag inte så mycket mer på det.

Men när jag kom tillbaka efter att ha kopierat lite och la märke till alla gem och pennor som hoppat ur skrattade jag högt och länge... Hahaha...

Ja, det ska ju vara jag till det...

Jaja, jag bjuder på den!


Sen ringde telefonen och jag tyckte det såg ut som hyresgästföreningens nummer, så jag svarade inte.

De ringer med jämna mellanrum och vill sälja på mig hemförsäkringar och annat, och jag säger till dem varenda gång att "Det är inte lönt att ni ringer igen. Jag kontaktar er om jag är intresserad."

Men det hjälper föga!

Så jag struntade i det helt enkelt!

Sen blev jag ändå lite nyfiken, så jag kollade numret på Eniro...

Det var från Riksdagen....?

En stund senare kom jag tillbaka till mitt rum efter ännu en kopieringsrunda, och då hade jag ett missat samtal till. Från Leo DeBruin... Politisk sekreterare för Hillevi Engström som är Moderaternas jämställdhetspolitiska talesman (om jag förstått saken rätt)...

VAD TUSAN VILL DE MIG?!

Jag är ju för tusan Sosse!!   


Det hela fick sin förklaring när jag kom hem och kollade mailen...

Han hade läst mina insändare och repliker (mestadels till Göran Montan) i bladet och ville inbjuda till debatten mellan Annelie och Göran imorgon!

Så det var ju inget konstigt med det, hehe!
Tyvärr är jag på annat möte imorrn, närmare bestämt med mina tanter, så jag missar det... Typiskt att allt händer på samma gång.

Debatten lär bli intressant.

Göran är bra att diskutera med, jag gillar den karln!!

(Fast han är Moderat!  )


Lunchen blev lång idag... Vi körde till Böckmans och tog en bakad pära.

Över en timme unnade vi oss, och när vi kom tillbaka såg jag hurtsskrället på golvet och började skratta åt den ännu en gång!!

Undrar när Conny kommer tillbaka så han kan hjälpa mig att sätta upp den igen...


Sen blev det en aning kaosartat...

En leverantör ringde och frågade efter lite betalningar, eller lite förresten... Det var ganska stora belopp.

Då uppdagades det att vårt system för elektroniska fakturor legat nere?!!

Så IT-killen kom ner och grejjade det...

När jag till sist gick hem låg där ett par hundra fakturor som skulle kommit för ganska längesen...

Så nu har jag att göra en stund imorrn när jag kommer!


Efter jobbet körde jag direkt till Fackens hus, där möte väntades med Arbetsmarknadsgruppen.

Vi jobbade fram en lista på 10 punkter till vårt kommunala handlingsprogram, och SEN var det dags att hålla kväll!!

Efter att jag hade kikat inom affären, förstås...


Nu är det dags att sova, imorrn blir det fullt upp!!

Dels alla de fakturor som nu smällt in i systemet, och dels har vi hamnat efter p.g.a sjuka barn och föräldrar som varit tvugna att ta hand om dem.

Men det löser sig!!

Nu är alla på plats igen och vi kan ta ett ordentligt ryck  


"Sov gott

alla små

i det blå"


Som en kär vän brukade avsluta sina dagboksanteckningar med en gång i världen   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards