Alla inlägg den 30 april 2010

Av Caroline Olsson - 30 april 2010 17:19

Valborg...
Förnyelsens tid...
Nu eldar man upp det gamla och öppnar för det nya.
Ja, jag tyckte att det var en bra dag att sätta punkt för de hyss jag den senaste tiden haft för mig.
Denna inkongruens mellan mina värderingar och mitt beteende måste upphöra.
Ja, ut med det gamla och välkomna det nya. Vad nu det kan tänkas bli...
 
Visst har det börjat bra, och visst hade det varit roligt att fortsätta, och se vad det kunnat ge...
Samtidigt har jag hela tiden vetat att det skulle bli såhär...
Jag tänker inte sticka under stol med att jag kommer sakna det, trots allt har det varit en fantastisk tid på alla sätt, men nu är det som det är.
Saker och ting tar slut... Frågan är bara när... Nu är det som det är, och trots att jag känt hela tiden att det varit lite fel, kommer jag se tillbaka på denna tid med glädje.
Och såklart med en hel del saknad... Men det är för en tid. Det går över.
Nu väntar jag med spänning för att se vad som kommer härnäst.
 
Detta får mig att tänka på Shall we dance.
När det var slut skrev jag något liknande i bloggen... Att jag ser fram emot nästa "utmaning" och att jag kommer sakna det.
För visst är det så?!
När man vant sig vid något, fått in en rutin, visst känns det märkligt att man aldrig kommer att uppleva detsamma igen?
Jag är en vanemänniska... och både dansen och den senaste tidens bravader har vartit saker som jag tyckt oerhört mycket om, något jag sett fram emot.
Men inget av det blir som det var... Visst kan jag dansa, visst kan jag träffa denna människa igen... Men det blir inte samma sak.
Det blir inte på samma plats, och inte samma sorts möte, eller dans...
Jaja...
 
Sak samma.
 
Fast jag undrar ändå vad det skulle tjäna till??
Har jag lärt mig något av detta?
Jo, jag har lärt mig en hel del, faktiskt.
 
Den viktigaste läxan har varit att allt är inte så svart och vitt som jag tidigare tyckt.
Det finns ett slags gråzon...
Allt som verkar så uppenbart fel från början, kan med tiden kännas helt, eller åtminstone delvis, rätt.
Jag har också omprövat en del av mina förutfattade meningar... De var ganska fel...
Man kan inte döma ut någon p.g.a sådana småsaker, som var de enda jag såg från början...
 
Som jag skrev för ett tag sedan... Vad återstår?
När några stunder av vild passion är över, och antagligen kommer falla i glömska med tiden?
Ingenting... är svaret på det...
Ingenting återstår...
Mer än detta:
Jag får helt enkelt tacka för mig...
Jag tackar också dig för en, faktiskt, underbar tid.
Och ett stort tack för att du funnits där i svåra stunder, ingen kan muntra upp mig på samma sätt, och jag hoppas att vi alltid kan vara vänner...
Du ska ha tack för flera andra saker också, men just nu räcker det med detta...
 
Tack, och varmt lycka till i framtiden med allt.
Nu är det dags för mig och S att ta ett par öl, spana in elden, när den slukar detta gamla.
Imorgon är det nya tag.
Då ska det demonstreras, det är dags att ta upp kampen mot förtrycket på allvar!!
Nu väntas nya tider!!
 
Upp till kamp!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards