Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Caroline Olsson - 4 maj 2010 22:18

Ja, det kan man med gott samvete kalla Kristianstadsbladet!

Att de är en borgarblaska har väl inte undgått någon, men nu lägger jag gladeligen till "nedrans" också!!!


Ett sätt att föra fram sin politik, och faktiskt få säga emot journalister har tidigare varit att man kunde blogga om en artikel, länka till densamma och vips - så ploppade det upp på nätupplagan att någon bloggat om den...

I dagarna har de dock gjort om sin nätupplaga, så detta verkar inte fungera längre...

För säkerhets skull testar jag här med en insändare jag kommenterat.

http://www.kristianstadsbladet.se/asikter/insandare/article862940/Osmakligt-av-S.html


Nuförtiden måste man dessutom skapa ett användarkonto för att kunna kommentera insändare m.m

Skit... Hur många struntar då inte i det???

Precis så blir man av med några "besvärliga" personer...


Nedrans borgarblaska!!!   

Hehe... Hittar ingen smiley som hytter med näven, men budskapet med denna är väl ungefär detsamma, känner jag...   


Av Caroline Olsson - 4 maj 2010 21:28

Jag är inte riktigt klok!!


Igår förde någon på tal under en fikapaus att "Bonde söker fru" skulle börja igen...

Jag passade på att nämna att jag alltid sagt att jag skulle bli bonnmora eftersom jag älskar livet på landet med allt vad det innebär.

Givetvis tyckte alla då att jag skulle spana in en bonde och skicka en ansökan...

Nja... Aningen skeptisk var jag allt, ingen från de tidigare säsongerna har fallit mig riktigt i smaken, men så är jag ju också av det kräsna slaget!


Hur som haver... Jag sa att om alla som tittade på det kom fram till att en och samma bonde skulle passa mig, och jag kom fram till samma karl skulle jag författa ett brev.


Döm om min förvåning när jag samlade in åsikterna och alla, inklusive jag själv, fattat tycke för samma påg!!!

Så  jag fick stå till mitt ord.


Jag har alltså författat ett kärleksbrev!!! Hahaha...

Jag försökte dra mig ur genom att skylla på att han är för ung, och dessutom väldigt lång!! Jag har mina 163cm att komma med...

Aja, inget av argumenten höll. Mina arbetskamrater har betydligt större översikt med småsaker, hahaha!

Sak samma, han får väl överbevisa mig gällande åldern då!!

Annars tycker jag att 5 år äldre än mig är lite lagom, men han är 1 år YNGRE!!!

Ohhh.....

Aja, han kan ju va en bra karl för det, tänkte jag. Det är ju en kär påg, vad tusan...


Alla tyckte att hans beskrivning på drömtjejen passade in på mig. Glad, kul och har nära till skratt! Jo tack...


Sen tyckte jag lite att "fy vad pinsamt om man inte kommer med då, när man gjort sig till och knusslat ihop ett brev och allt!"

Men vad tusan... Skit i det.

Jaja, jag bjuder på den i så fall!!

Vi får väl se, haha!!

Detta kanske blir den utmaning jag sa för några dagar sedan att jag väntar på??

  

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards