Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Brevet godkänt på jobbet!!

Av Caroline Olsson - 5 maj 2010 22:36

Ja, idag visade jag alltså brevet jag skickat till bonden, för mina kollegor.

Hahaha!!!


Alla fnissade förnöjt och tyckte att det vore mycket märkligt om han inte fastnade för det, hehe!!

Tydligen stämmer min beskrivning av mig själv också, och det känns ju skönt att veta att man inte överskattat sig själv på något vis   


Efter jobbet körde jag inom kiosken. Lotta tog nämnligen upp ämnet kulglass på lunchen!!!!! Så jag var bara tvungen!

Mötte L där, som pekade ut 2 pågar som de som pistolhotat ett par killar här i byn, och misshandlat en annan så han ligger med hjärnblödning på sjukhuset!!

Det var alltså på Valborgsnatten detta hände...

Jäkla puckon!!

De såg inte ut att vara en dag över 15 år, men det hoppas jag innerligt att de är, så de kan få hårda straff... Fy fasen...

Jag trodde åtminstone att det var utbölingar som kommit till byn för att festa, som ställt till med jäkelskap, men tydligen är de bybor!!

Vem gör så?!!!

Fy farao!


Efter en runda med Emil var det dags att köra in till Fackens Hus.

Det var avslutningsträffen med Facebook-kursen jag hållt för ABF.

Som vanligt blev det en trevlig träff, och jag fick till och med en chokladkartong med mig från två av eleverna!! Stjärna i kanten i betyget till dem   

Chokladen smakar väldigt bra i skrivande stund!


Jag har varit aktiv i politiken också, och jag får väl delvis ta tillbaka mitt uttalande om bladet igår... Så dåligt har det faktiskt inte blivit med den nya sidan... Det är fortfarande illa att man måste regga ett konto för att kunna kommentera insändare och artiklar, man går miste om många röster på så sätt. MEN en sak är ju bra! Jag kan skapa en bild som syns vid min kommentar, så jag kan visa vem jag är som tycker som jag gör. Dessutom kan folk klicka på mig och få upp alla mina kommentarer. Och de kan visst se min blogg, men det blir inte lika tydligt att man bloggat om något om de inte skriver vid insändaren/artikeln att någon bloggat om det. Inte alla som tänker på att klicka på den där länken...


Aja...


Promenaden fick ställas in eftersom L skadat foten...

Inte bra det. Fast idag behövdes det inte lika mycket.

Det blir bättre för varje dag.

Vi började med promenaderna i höstas som ett slags terapi. Jag brukar tänka när jag går att jag går framåt, från problemen och lämnar dem bakom mig, och går framåt mot nya möjligheter!

Funkar faktiskt utmärkt!! Vi pratar inte alltid så mycket när vi går, men det är skönt med sällskap!


På tal om bollar, förresten...

Den låg hos dig hela tiden. Det var din situation som var krånglig, inte min.

Du hade alla möjligheter att ändra på den, och då som först skulle jag kunna känna efter. Det har du vetat hela tiden... Jag kunde aldrig påverka din situation eller göra ett val åt dig.

Det är upp till var och en att äga sitt liv.

Det är upp till var och en att ta ansvar för sin egen lycka.

Du kan aldrig skylla på någon annan för att du valt fel!


Dags att sova snart, så fort jag blivit klar med maten som ska tas med till jobbet, och hängt upp tvätten...

Ska bli gott att krypa ner i min sköna säng och veta att man vaknar imorgon till ännu en ny dag med nya möjligheter!!


Natti!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards