Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Vi kom, vi såg, vi åkte hem.....

Av Caroline Olsson - 9 maj 2010 17:00

Jahh...

Jag och Sofie bestämde för längesen att när vi gjort vad vi skulle, skulle vi ta ut på stan och röja rejält!

Så vi skulle ta ett par öl, lite minttu & några cider, bara hon och jag hemma hos mig & sen åka in till Bånken.

Sen föll det sig så att Mange bjöds in, och sen Hocke också...

Jaja, det är ju bara trevligt.


Så det blev ett par öl, cider och några minttu för mycket, och sen bilen in till stan.

Ja, alltså, ingen av oss körde såklart, hehe!

Jocke svängde inom efter att ha varit på kalas...

Den vuxna av oss som minsann läxade upp mig efter att jag "råkat" drämma till Andy rätt i ögat med handflatan, hehe.. Jag försökte fnissandes förklara att han minsann hade förtjänat det, men Jocke var benhård! "Så gör man inte Caroline!"

Så då fick han också en lusing, hahaha... Fast på armen.

Vad gör han då?? Jo, han säger lugnt och fint, vänligt men bestämt att

"Ja, så kan man göra Caroline, men inte i ansiktet..."

HAHAHAHAHA!!!

Ja, du är så ärlig alltid... Jag gillar det, Jocke!!   


Och visst, det var inte så snällt att smacka till just chauffören... Kan ju vara en fördel om han ser något. Men alltså, kaxar man sig får man skylla sig själv, särskilt om man fäller en sådan kommentar samtidigt, hehe!


Alltså, nu låter jag ju väldigt våldsam, men det är jag minsann inte alls.

Det är bara det att jag är en liten tösapåg, och gillar att småslåss och brottas lite på skoj, som grabbar brukar göra... Sen är jag också ganska klumpig ibland... Och då kan det ta lite fel, men det får man ta om man börjar "mucka"...

Lite senare "råkade" jag visst märka stackaren igen...

Det fick jag faktiskt lite dåligt samvete över sen...   


Jahh...

Som sagt åkte vi in till stan.

Så körde vi till Bånken.


Vi kom till Bånken.

Vi såg kön till Bånken.

Vi åkte hem.


Eller ja... Vi var visst i stan en stund först. Men någon utgång blev det inte!!

Hur dags vi var hemma, eller hur dags jag somnade har jag ingen aning om   


Kvällen blev lite tomultartad, och gick väl inte riktigt enligt planerna.

Hurvida man hanterar olika situationer rätt eller fel kan ju alltid diskuteras...

Aja...

Det var på det hela taget i alla fall en bra kväll.


Denna syn möttes jag av när jag stapplade ut i TVrummet vid lunchtid.....
Hmmm, var vi verkligen bara 4 pers som ölade??????

Hoppsan...



Tack till Andy som körde. Bara hör av dig när du behöver skjuts, så kommer pärlan med pärlan    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards