Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Caroline Olsson - 14 maj 2010 01:07

Ja, det är jag verkligen idag!!!
Fy farao!!!!


Jag får skylla mig själv.

Jag gick i dagarna ut med att projektet "Beach 2010" officiellt är igång!

I och med detta bad jag alla mina vänner att släpa ut mig på motion.


Hur ser då planen ut??

Friskis med Sofie, hur ofta är inte riktigt bestämt än...

Simma på Onsdagar med Surre...

Gå mer eller mindre varje dag med Lone...

OCH springa 2ggr/vecka med Andy...


Ja, det låter ju oerhört ambitiöst...

Men det SKA gå!!!

Några extrakilon bönar och ber om att få lämna mig, och visst... Jag ställer upp!


Idag råkade jag ut för det sistnämnda...

En springtur med Andy.

Alltså, det var det värsta på länge!!   
Springa kan jag bara inte!! Jag får håll och får ingen luft efter 200 meter!!

Jaha, så vi skulle börja med att gå, sen springa när vi fått upp ångan.

Lät ju bra, tänkte jag... Då kan jag mygla så långt som möjligt med att "jag är inte riktigt uppvärmd än" så springer jag de sista 100 meterna!! hehe...

Planen gick i stöpet direkt.   

Han visade ingen nåd!!

Framsidan av smalbenen smärtade innan vi ens hunnit vägen upp, men inte för att han lyssnade när jag bad om att sänka tempot!!

Hahaha...

Han knatade på, och jag som inte hittar fick vackert knalla med!!!


Så kom vi in på grusvägen...

"jaha, då springer vi nu... Bara jogga sakta så blir det inte jobbigare än att gå"

Tänkte att jag fick väl tro på det då, och började, aningen motvilligt, att jogga...

Fy fasen!! Det säger jag bara!!!

Jag brukar orka 200m... MAX!!!

Men icke. Jag måste sprungit runt 500 meter åtminstone...

Sen saktade jag av, eftersom jag kippade efter andan!!

Så jävla lätt är det minsann inte... Allting hoppar ju när man springer, på oss tjejer...

Jahh... Så gick jag en bit, sprang väl 300 meter till, gick lite igen, sprang lite till...

Så på en raksträcka gasade han på...

Jag insåg genast att jag inte hade en chans att hänga med, så jag strejkade!!!

Han fick fingret en bit bort, hahahahaha!!!

Sen slängde jag mej ner på marken... La mig ner och önskade att Gud skulle hämta mig där och då!!!   

Ojojojojoj.....


Efter en stund kunde jag ta mig upp och kramade ett träd... Tänkte att det kanske kunde falla och träffa mig i huvudet, så jag svimmade av en stund och fick vila...

Men efter MAX 2 minuter kom han och drog upp mig!!   MAX!!!
Alltså, en liten andningspaus kan man väl ändå ha förtjänat??!!!!   


Så sprang jag den sista biten hem... Faktiskt...

När vi kom fram var jag så trött att jag la mig på plattorna...

Fy fasen!!

DÅ BÖRJAR HAN STRETCHA!!!  Näe minsann!! Någon gräns får det faktiskt finnas!!

Det där sket jag i... Stretchade lite sittandes, sen gav jag fasen i det!


Efter en stund kom Malin ut med en flaska vatten.

Jag skulle just säga "ohh, du är en ängel!!!" när hon hällde det rakt över mig!!!

GAHH!!! Fast det var rätt så skönt ändå... Örk, så varm jag var!!!


Ja, jisses...

Ja, jag skulle egentligen vilja säga att "det där gör jag aldrig om"

Men ta mig fan om jag inte en vacker dag ska klara att springa HELA den rundan!!

Och DÅ ska jag vara nöjd!! Sjukt nöjd!

Fast jag är jäkligt nöjd med hur mycket jag orkade idag också... faktiskt...

Så mycket jag sprang idag har jag minsjäl inte sprungit på hela det senaste året om man lägger ihop de få gånger jag gett mig på det...

Så tack för att du stod ut med min snigeltakt... Lovar att bättra på den...


Nu ska jag sova såååååå gott!!

Dags att vila huvudet på kudden...


Natti!


Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards