Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Caroline Olsson - 16 maj 2010 23:14

Helgen har varit kanon!!!

I fredags kom Sofie inom för ett par timmars ältande om det vanliga, hehe...

Vi är lika hopplösa, båda två... Men det är skönt att ha ett bollplank att snacka av sig emot, och att ha någon att be om råd, precis som jag hoppas att hon tycker om mig!   

Sen körde vi hem till mina föräldrar, där badtunnan var uppeldad till lagom temperatur!!

Riktigt nice att krypa ner och umgås med byagänget!

Det blir alltid trevliga kvällar, och givetvis kunde vi inte låta bli att ta lite bilder och skicka till våra vänner, hahaha!   

Sen körde vi hem i någorlunda vettig tid eftersom jag skulle upp och släppa ut hästarna på lördagsmorgonen.


När det blev dags att köra hem från stallet var jag hungrig, och eftersom jag äter som en mus har jag i stort sett ingen mat hemma...

Så jag ringde hem till föräldrarna, och körde sen dit och stekte upp en macka med korv, ägg och senap!! MUMMA!

Tanken var sen att jag skulle köra hem och sova ett par timmar till innan det bar av på äventyr, men så blev det inte! Bilen strulade som tusan när jag körde från stallet, så vi fick lägga en stund på felsökning och sen fixa skitet...

Inget stort eller så, men det rånade mig på välbehövd sömn...   


Sen var det bara att vackert köra hem och byta om.

När jag anlände till Maglems Frivilliga Brandkårs 50-årsfirande bjöds det på stekt sill på grovbrödsmacka!! Stekt sill sitter ALDRIG fel!!!   

Jag hade fått veta att vi skulle sitta inne och spela, men definitionen på "inne" kan ju diskuteras... Vi satt i ett partytält och det droppade, var skitkallt och fingrarna frös till ispinnar... Skoj att spela flöjt då... I kjol... Och pumps...   


När det var klart bar det snabbt som tusan av till Konsum för att inhandla kvällens mat... Lök, färska champinjoner och grytbitar till grillspett!!

Fint det!

Vidare hem och hämtade Emil, och till sist anlände jag hos Malin och Andy innan de ens kommit hem själva!!   


Kvällen förflöt snabbt med god mat och goda vänner.

Vi började med att köra ner med minicrossen för en liten vända, men drevet verkar inte fungera riktigt, så kedjan hoppar av hela tiden...

Men en liten vända hann jag upp och ner på backen!

Fast... Det var faktiskt roligare att åka en vända med Micke i bilen... Han är ju gammal rallyförare, så man vet att man kan lita på honom bakom ratten, hehe...

Så jag satt och flinade så brett min fysik tillät under en liten åktur mellan konerna, hahahaha!!   

Jag och Malin behövde motionen tyckte vi, så vi gick både dit och hem, och när vi kom hem kom Andy hoppandes "hit med dina bilnycklar!!!!!"

Huh?? Min bil ska ingenstans... Ta du raggarbilen om du ska nånstans, hehe!

Då hade Micke fått syn på min 940 när de kom hem...

Bakhjulsdrift, ingen antisladd... Superkul...

Att inte Andy tänkt på det innan???? Aja, Andy ville köra ner och leka lite, och ytterst tveksamt överlämnade jag nycklarna till Pärlan, och hoppade illa kvickt in som shotgun... Ska bilen gå i graven, kan jag lika gärna vara med på det roliga innan   

Alltså, jag hade ju hört att han kunde köra ordentligt, men inte sett det...

Aja, låt gå tänkte jag och förmanade honom vänligt men bestämt om att köra vackert med Pärlan och att Fan själv skulle hämta honom vid minsta stenskott!!!

Sen blev det åka av!!!!!!   

I samma sekund vi sladdade in på grusplanen glömde jag mina farhågor och flinet bredde ut sig allt bredare på mina läppar... Hade inte öronen tagit emot hade det gått hela vägen runt... Bergis!!

Lite nära var han allt konerna, men han löste det riktigt grannt får jag säga!

Fast så vet han att han hade fått ett kok stryk utan like om något hänt...   


Sen blev det mat och Singstar, Guitarhero, Lips och något annat...

När övriga åkt hem drog jag, Andy och Malin ut på rövarstråt!!
HAHAHAHAHAHAHA!!!

Han e fan inte riktigt klok!!!

Hamnar han inte i fyllecell så gör han nåt annat man flinar åt...

Även denna gång skrattade jag så tårarna rann!!!

Jag till och med skämde ut en hel mun öl!!!!

Hade precis hällt i en slurk när han sa nåt om jäkelskaperna så jag började vrålskratta igen och kunde inte svälja eller hålla kvar det i munnen!!!

Ja, jag och Malin är inte ett dugg sämre, vi hade redan tidigare på dagen planerat en lite sidostickarkupp!! Hahahaha!!!

Ja jisses...

Mycket mer om detta kan jag tyvärr inte berätta... Hehehe...

Det stannar mellan oss, men det ingick ett litet rullebörsrace där en viss någon tappade byxorna avigt och rätt, och jag sprang bakom för att ta kort men inte hann ikapp... Hahahaha....

Det bästa var ändå slutklämmen!!

PANG!!!! SÅ låg både han och tillbehören i backen... Mitt bland saker som tillhörde en annan sidostickarkupp, som dock aldrig blev av!!! HAHAHAHAHA!!!  


Ja fy fasen...

Sen blev det Ronny & Ragge tills jag hörde ett snarkade oväsen sidan om mig i soffan... Då var det dags att knyta sig.

Kikade på klockan lite försiktigt efter att ha konstaterat att det börjat ljusna ute...  04,45...

Ut med hundarna snabbt och sen hopp i bingen!


Söndagen... Bjöd på sömn tills jag väcktes av en blixt rätt i ögonen... Malin tyckte det var toppen med ett dagen-efter-kort   

Haha... Blev säkert supersnyggt... Särskilt eftersom jag inte ens fick se det... Men jag anar att det hamnar på Facebook inom en snar framtid, så då lär jag få ta del av det   


Sen åkte vi till Tollarp för att hämta Sander & Tobias, och på vägen hem fick Andy jävelskap i sinnet... Vi tog vägen genom Ovesholm med en massa backar och svängar, hehe... Fast det var kanske inte så lämpligt dagen efter öl...

Men det gick ju bra!!


Så körde jag hem och stoppade in hästarna, och sen tillbaka eftersom vi inte hunnit med att springa!!! Vi hade ju gett oss fasen på att hinna med en runda idag, så så fick det bli!!

Tog samma runda som sist, och minsann om jag inte orkade lite mer denna gången!!! Jag sprang faktiskt lite mer än sist... Men fyyyy fasen vad vaderna smärtade!! Har jag aldrig varit med om innan... Så vi fick stanna och stretcha lite.

Sen var vi ju bara tvugna att ta en omväg inom grusplanen för att kolla in hjulspåren sen dagen innan!!

Såg ju sketabra ut! 2dm från närmsta konen...   

Ahh, det klarade ju sig...

Sen blev det kvällsmat. Väldigt snabblagat får jag säga.

Bara att värma rester från grillningen! Fint det!


Nu är jag hemma och det ska bli SÅ skönt att slänga sig i sängen!!

Det har blivit mycket motion under helgen, och det sitter inte helt fel!!


Natti!




Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards