Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

1,5km simning!!

Av Caroline Olsson - 19 maj 2010 23:53

Uhh...

Jag ger mig inte!

Jag håller på med min träning... Nu jäklar!


Idag stod simning med Surre på schemat.

Så imorse lämnade jag Emil hos dem innan jobbet, så han fick gosa med Tanja hela dagen   

Efter jobbet hämtade jag Surre, så drog vi till simhallen i Bromölla.

Jösses, så längesen!! Har nog inte varit i ett badhus sedan gymnasiet!!


Som jag kom ihåg det var det inte särskilt jobbigt att simma...

Men ack, så minnet bedrar!!!!    

Efter 4 längder var jag HELT SLUT!!

Armar, axlar och ben värkte och jag ville inget hellre än att bara pausa!!
Men inte då!

Nej minsann!! Jag körde 8 till, och pausade först efter 12 längder!!

Lite vilja får man väl ändå ha!   


Jag tänkte som jag gör när jag springer...

Jag jobbar ofta efter mål. Det gäller allt i livet... Gör det du vill, gör det när du vill. Ingen annan kan ändra något åt dig, det är alltid upp till dig själv.

Sätt upp målet du vill nå, gör upp delmål. Pricka av.

Målet var att köra 10 längder innan paus, jag gjorde 12... Lite mer än jag satt upp som mål. Precis som när vi springer.

Målet är att jogga till vissa punkter, ett par bommar, buskar, en stolpe, en anslutande väg eller liknande. Så gör jag det och lite till.

Man har alltid lite kvar att ge när man tror att kraften är slut.

Jag ger alltid lite mer än 100%.


En timme simmade vi, och när vi räknade ut hur långt det blev slutade det faktiskt på hela 1,5km!!

Kanske inte så långt egentligen, men med min kondis är det jäkligt bra.

Jag är nöjd!

Surre är också en bra motivationscoach!! "Kom igen nu, Carro, en längd till klarar du!! BRAAA!!"

Behövdes vill jag lova...


Efteråt blev det en sväng i bubbelpoolen. Det kan man ju inte missa!!
Sen knatade vi in i bastun...

Örk, alltså... Jag klarar inte bastu... Får ju ingen luft!!

Fast idag gick det ganska bra en stund!

Tills jag såg hur Surre kollade på en annan brud där inne...

Alltså den blicken!! HAHAHAAA!!!

Den sa verkligen "Är du helt dum i huvudet, eller??!! Vad fan håller du på med?"   

HAHAHA!! Du är GRYYYYM, Surre!!


Hon satt alltså och slängde någon handduk över huvudet, som ett huckle eller nåt, sen kletade hon på värsta ansiktskrämen, med en massa skit i... Sen klippte hon tånaglarna(!!) Och bredvid henne låg en liten tuss hår... Jag såg ju vad det såg ut att vara för sorts hår, och inte FAN kom det från huvudet iallafall!!!   

Alltså... ÖÖÖÖÖÖRRRRRK!!!

Vi drog illa kvickt sen jag hade fått syn på det där håret!!

Alltså... ÖÖÖÖÖÖRRRRRK!!!

Alltså... ÖÖÖÖÖÖRRRRRK!!!

Alltså... Jag fattar inte hur människan tänkte?!! 

För höge farao!! SÅNT DÄR gör man minsjäl himma!! Inte bland en massa folk!!

Alltså... ÖÖÖÖÖÖRRRRRK!!!

Jag saknar ord... som ni märker...

Alltså... ÖÖÖÖÖÖRRRRRK!!!

 

Sen drog vi illa kvickt.

Emil fick skiljas från sin fjälla och vi körde hem mot Rinkaby...

Mmmmmmmlalaaa.... En massa fina pojkar i fina uniformer var samlade på fältet...  I LIKE!!

På väg till jobbet hade de sänkt hastigheten till 30 genom fältet, och på båda sidor kröp stridsvagnar fram.

Där stod ett par gamla bilar och lite stockhögar, som jag antar skulle symbolisera ihopfallna hus eller något i den stilen.

Det ser så spännande ut!!

Jag vill också köra stridsvagn!! Det har jag sagt sen jag var runt 10 år och såg filmen "plutonen"... Då sa jag till mamma att när jag blev stor skulle jag minsann köra stridsvagn!

Åja, en vacker dag ska man väl kunna tjata sig till ett litet teståk åtminstone??

Man kanske skulle ansluta sig till Lottakåren i alla fall???

Eller får lottorna laga mat medan karlarna leker krig?? I så fall är jag ICKE intresserad längre   


Fast lite läskigt är det allt... Där var en som stod stilla, så satt där en kille i takluckan... Han satt jäklariden HELT stilla! Så jag trodde att det var en övningsdocka eller något. Så helt plötsligt RÖR HAN PÅ HUVUDET!!!

Alltså, jag blev så rädd att jag nästan slog huvudet i taket!! Jag hoppade så högt bältet tillät, och Emil blev helt förskräckt över min reaktion, hahahahaha!!!

Jag sitter ofta i min egen lilla värld och tänker, och när då något oväntat händer hoppar man givetvis till!! Hahaha!!


Nu har jag precis snackat en stund med Lone... Blev sådär akut McDonaldssugen, och hon följde gärna med och snackade lite en stund.

Tack!


Nehej... Dags att sova nu...

Natti!


 

 
 
surre

surre

28 maj 2010 07:25

snart e det dax för oss att simma igen.. Hoppas vi slipper fru shrek så i bastun haha

http://www.tinkerbellan.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards