Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

*PUH*

Av Caroline Olsson - 21 maj 2010 00:12

Alltså fy fasen!!
Det säger jag bara!!

Idag var det 4e gången vi sprang... 3e gången på denna rundan...

Alltså, jag gör minsann stora framsteg! Om jag får säga det själv...


Idag sprang jag nog nästan dubbelt så långt som första gången... Det måste jag ha gjort!!

Sist sprang jag faktiskt ända till bommarna, så idag tänkte jag att jag skulle orka till huset en bit därifrån.

Så när jag just satt upp det målet gapade Andy om att "du orkar förbi gödseltunnan!!!"

Näe *pust* jag *pust* orkar *pust* fram till *pust* huset *pust* *stånk* *stööööön*

" Du orkar till tunnan säger jag, kom igen nu!!"

Ja, han vet ju att jag inte kan säga nej till en utmaning, så fan själv flög i mig och jag tyckte att "ja, det gör jag minsjäl!!!"

Så jag gav järnet och drog upp tempot ytterligare ett snäpp den sista biten, och självklart klarade jag det!

Men när jag kom fram hade jag håll i heeela magen!! Inte lite i en sida eller så, utan i verkligen heeeeeeela magen!! Och fick inte luft...

Fast det var ju bara till att fortsätta gå!


Så gick vi en bit & sprang en bit till...

När vi sprungit över vägen kom vi fram till lekplatsen, och han tyckte nog synd om mig eftersom jag hade så ont att jag stönade och kippade efter andan...

Så han frågade om jag skulle sätta mig ner en stund (första gången slängde jag ju mig raklång på marken, hehe)     *pust* jaaaahhhh *pust* fick jag fram och var på väg att slå mig ner...

Men icke! Då flög det där jäklar anammat i mig igen, och jag tvärvände och sa "näe, minsjäl! Det ska jag INTE!!"

Så vi fortsatte att gå en bit.

Sista biten sprang jag fast att både ben och mage gjorde hur ont som helst och luften inte räckte till på långa vägar!! Men jag SKULLE springa den sista biten...


Jag är minsann riktigt stolt över min insats!

Jantelagen kan dra dit pepparn växer! JAG ÄR BÄST!!!!!


Natti!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards