Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Dzień dobry Polska!!!

Av Caroline Olsson - 27 maj 2010 21:25

Here we come!!

Ja, vi ska alltså till Polen, tanterna och jag i syjuntan!

Vi åker imorrn via Ystad och kommer hem ganska sent på Söndag kväll...


Andy & Malin hämtade Emil innan idag, och jag sa inte hejdå riktigt...

Delvis för att jag inte ville börja tjuta, och man kan ju inte va en sån bölfia!

Men minsann...

Sen ringde Andy, och jag var bara tvungen att säga hejdå till min bebis... Om nåt skulle hända! Vem vet? Båten kanske sjunker??

Så efter att ha avklarat att de tar hand om honom om jag går hädan, satte han luren till örat på Emil...

Så var det dags...

Lyckades pressa fram att han skulle sköta sig, inte äta upp något han inte fick (med tanke på högtalaren som strök med förra helgen) och att han skulle lyda.

Sen var det dags... "Ska mamma naaaaanna utan sin beeebis i tre hela nätter??? Mamma kommer saaaakna sitt lilla hjäääääärtaaaa... Du vet att mamma älskar dej jääättemyyyckeeeeet!! Hejdå lilla hjäääärtat"   *snyft, snyft*   


Alltså, jag är en riktig bölfi**a!

Jag kan visst låtsas tuff, men det är jag icke när det kommer till kritan!

Det var ju som Håkan (tack för den förresten!! Grrr)

Han skickade ett mess inatt när de lämnade Sverige...  Vet inte riktigt vad det var, men det var nog formuleringen... Helt enkelt...

"Dröm sött Sverige"

Och det blev så rysligt sorgligt! Not cool, man!   Hehe...

 

Jahh....

Idag var det dags för nämnd.

På väg in ringde jag mamma för att höra om lite tider och sådär.

Hon är ju också så jäkla rolig, hehe!

Tydligen ringde jag på ett illa valt tillfälle. Ascott hade nyss dragit omkull henne när de var ute på långpromenad i skogen... Så hon var lite purken, och vem fick skiten, om inte lilla jag som råkade ringa! Haha...

Helt plötsligt fräste hon till med "när skulle vi klippa dig?!" skitsurt!!

Det hör till saken att vi började så smått för drygt en månad sen, men vi hade inte riktigt tid, så när etapperna skulle klippas blev det helt fel... Och nu har vi pratat om att vi skulle försöka få till en tid för att fixa det hela så jag kan ha håret nere, istället för uppsatt alltid.

Så jag sa att det var väl ingen brådska, jag kan väl ha det uppsatt?

"Ja och hur fan ser det ut då?!!" fräste morsan!

HAHAHAA!! Pappa tycker minsann att jag är världens sötaste i hästsvans, så det där var totalt obefogat!

Ja, jag skrattar nu... Men då blev jag irriterad!

Men så satte diplomaten Caroline igång...

"Ring mig när ilskan har lagt sig istället" sa jag bara. Vänligt men bestämt.

Haha... Det gjorde hon också, och lösningen på det hela blir att hon tar med saxen, så tar vi det på dass på färjan   

Undrar just om hon var full när hon kom på det förslaget....?

Varför måste det va gjort när vi kommer till SPAet?!


Aja...

För den delen kan jag upplysa om att SMS till Afghanistan inte förutsätter att man sätter landsnummer framför telefonnumret. Dagens teknik löser tydligen det själv... Dock är det en hiskelig fördröjning...

Jag slängde iväg ett mess vid lunch, och när jag inte hade fått svar ett par timmar senare satte jag på leveransrapporten och skickade ett nytt...

"Svara då ditt pucko!! Jag blir ju orolig!!"

Hoppsan, hoppsan... Inte riktigt meningen med det där "pucko" men vad tusan?!

Det var ju tydligen dåligt väder där nere så planet blev försenat... Man vet ju aldrig om de kanske inte får landa då heller... Vad gör man då???

Aja, jag tror jag blev förlåten... Det kom ett mess senare "tja!! Puckot här..."

Hahaha!


Jaja...

Skönt att veta att planet inte störtat, och skönt att veta att Emil blir omhändertagen om båten skulle sjunka.

Nu kan jag sova gott!

Eller vänta nu... Var det inte nåt mer jag skulle göra....?

VISST FASEN!! PACKA!!!   

Det är nog en bra idé...

Fast jag kanske kan be tanterna köpa lite nytt till mig annars... Jag ska ju vara lite tolk där nere, så något slags gage ska man väl förtjäna?   


Ojojoj...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards