Alla inlägg under maj 2010

Av Caroline Olsson - 16 maj 2010 23:14

Helgen har varit kanon!!!

I fredags kom Sofie inom för ett par timmars ältande om det vanliga, hehe...

Vi är lika hopplösa, båda två... Men det är skönt att ha ett bollplank att snacka av sig emot, och att ha någon att be om råd, precis som jag hoppas att hon tycker om mig!   

Sen körde vi hem till mina föräldrar, där badtunnan var uppeldad till lagom temperatur!!

Riktigt nice att krypa ner och umgås med byagänget!

Det blir alltid trevliga kvällar, och givetvis kunde vi inte låta bli att ta lite bilder och skicka till våra vänner, hahaha!   

Sen körde vi hem i någorlunda vettig tid eftersom jag skulle upp och släppa ut hästarna på lördagsmorgonen.


När det blev dags att köra hem från stallet var jag hungrig, och eftersom jag äter som en mus har jag i stort sett ingen mat hemma...

Så jag ringde hem till föräldrarna, och körde sen dit och stekte upp en macka med korv, ägg och senap!! MUMMA!

Tanken var sen att jag skulle köra hem och sova ett par timmar till innan det bar av på äventyr, men så blev det inte! Bilen strulade som tusan när jag körde från stallet, så vi fick lägga en stund på felsökning och sen fixa skitet...

Inget stort eller så, men det rånade mig på välbehövd sömn...   


Sen var det bara att vackert köra hem och byta om.

När jag anlände till Maglems Frivilliga Brandkårs 50-årsfirande bjöds det på stekt sill på grovbrödsmacka!! Stekt sill sitter ALDRIG fel!!!   

Jag hade fått veta att vi skulle sitta inne och spela, men definitionen på "inne" kan ju diskuteras... Vi satt i ett partytält och det droppade, var skitkallt och fingrarna frös till ispinnar... Skoj att spela flöjt då... I kjol... Och pumps...   


När det var klart bar det snabbt som tusan av till Konsum för att inhandla kvällens mat... Lök, färska champinjoner och grytbitar till grillspett!!

Fint det!

Vidare hem och hämtade Emil, och till sist anlände jag hos Malin och Andy innan de ens kommit hem själva!!   


Kvällen förflöt snabbt med god mat och goda vänner.

Vi började med att köra ner med minicrossen för en liten vända, men drevet verkar inte fungera riktigt, så kedjan hoppar av hela tiden...

Men en liten vända hann jag upp och ner på backen!

Fast... Det var faktiskt roligare att åka en vända med Micke i bilen... Han är ju gammal rallyförare, så man vet att man kan lita på honom bakom ratten, hehe...

Så jag satt och flinade så brett min fysik tillät under en liten åktur mellan konerna, hahahaha!!   

Jag och Malin behövde motionen tyckte vi, så vi gick både dit och hem, och när vi kom hem kom Andy hoppandes "hit med dina bilnycklar!!!!!"

Huh?? Min bil ska ingenstans... Ta du raggarbilen om du ska nånstans, hehe!

Då hade Micke fått syn på min 940 när de kom hem...

Bakhjulsdrift, ingen antisladd... Superkul...

Att inte Andy tänkt på det innan???? Aja, Andy ville köra ner och leka lite, och ytterst tveksamt överlämnade jag nycklarna till Pärlan, och hoppade illa kvickt in som shotgun... Ska bilen gå i graven, kan jag lika gärna vara med på det roliga innan   

Alltså, jag hade ju hört att han kunde köra ordentligt, men inte sett det...

Aja, låt gå tänkte jag och förmanade honom vänligt men bestämt om att köra vackert med Pärlan och att Fan själv skulle hämta honom vid minsta stenskott!!!

Sen blev det åka av!!!!!!   

I samma sekund vi sladdade in på grusplanen glömde jag mina farhågor och flinet bredde ut sig allt bredare på mina läppar... Hade inte öronen tagit emot hade det gått hela vägen runt... Bergis!!

Lite nära var han allt konerna, men han löste det riktigt grannt får jag säga!

Fast så vet han att han hade fått ett kok stryk utan like om något hänt...   


Sen blev det mat och Singstar, Guitarhero, Lips och något annat...

När övriga åkt hem drog jag, Andy och Malin ut på rövarstråt!!
HAHAHAHAHAHAHA!!!

Han e fan inte riktigt klok!!!

Hamnar han inte i fyllecell så gör han nåt annat man flinar åt...

Även denna gång skrattade jag så tårarna rann!!!

Jag till och med skämde ut en hel mun öl!!!!

Hade precis hällt i en slurk när han sa nåt om jäkelskaperna så jag började vrålskratta igen och kunde inte svälja eller hålla kvar det i munnen!!!

Ja, jag och Malin är inte ett dugg sämre, vi hade redan tidigare på dagen planerat en lite sidostickarkupp!! Hahahaha!!!

Ja jisses...

Mycket mer om detta kan jag tyvärr inte berätta... Hehehe...

Det stannar mellan oss, men det ingick ett litet rullebörsrace där en viss någon tappade byxorna avigt och rätt, och jag sprang bakom för att ta kort men inte hann ikapp... Hahahaha....

Det bästa var ändå slutklämmen!!

PANG!!!! SÅ låg både han och tillbehören i backen... Mitt bland saker som tillhörde en annan sidostickarkupp, som dock aldrig blev av!!! HAHAHAHAHA!!!  


Ja fy fasen...

Sen blev det Ronny & Ragge tills jag hörde ett snarkade oväsen sidan om mig i soffan... Då var det dags att knyta sig.

Kikade på klockan lite försiktigt efter att ha konstaterat att det börjat ljusna ute...  04,45...

Ut med hundarna snabbt och sen hopp i bingen!


Söndagen... Bjöd på sömn tills jag väcktes av en blixt rätt i ögonen... Malin tyckte det var toppen med ett dagen-efter-kort   

Haha... Blev säkert supersnyggt... Särskilt eftersom jag inte ens fick se det... Men jag anar att det hamnar på Facebook inom en snar framtid, så då lär jag få ta del av det   


Sen åkte vi till Tollarp för att hämta Sander & Tobias, och på vägen hem fick Andy jävelskap i sinnet... Vi tog vägen genom Ovesholm med en massa backar och svängar, hehe... Fast det var kanske inte så lämpligt dagen efter öl...

Men det gick ju bra!!


Så körde jag hem och stoppade in hästarna, och sen tillbaka eftersom vi inte hunnit med att springa!!! Vi hade ju gett oss fasen på att hinna med en runda idag, så så fick det bli!!

Tog samma runda som sist, och minsann om jag inte orkade lite mer denna gången!!! Jag sprang faktiskt lite mer än sist... Men fyyyy fasen vad vaderna smärtade!! Har jag aldrig varit med om innan... Så vi fick stanna och stretcha lite.

Sen var vi ju bara tvugna att ta en omväg inom grusplanen för att kolla in hjulspåren sen dagen innan!!

Såg ju sketabra ut! 2dm från närmsta konen...   

Ahh, det klarade ju sig...

Sen blev det kvällsmat. Väldigt snabblagat får jag säga.

Bara att värma rester från grillningen! Fint det!


Nu är jag hemma och det ska bli SÅ skönt att slänga sig i sängen!!

Det har blivit mycket motion under helgen, och det sitter inte helt fel!!


Natti!




Av Caroline Olsson - 14 maj 2010 01:07

Ja, det är jag verkligen idag!!!
Fy farao!!!!


Jag får skylla mig själv.

Jag gick i dagarna ut med att projektet "Beach 2010" officiellt är igång!

I och med detta bad jag alla mina vänner att släpa ut mig på motion.


Hur ser då planen ut??

Friskis med Sofie, hur ofta är inte riktigt bestämt än...

Simma på Onsdagar med Surre...

Gå mer eller mindre varje dag med Lone...

OCH springa 2ggr/vecka med Andy...


Ja, det låter ju oerhört ambitiöst...

Men det SKA gå!!!

Några extrakilon bönar och ber om att få lämna mig, och visst... Jag ställer upp!


Idag råkade jag ut för det sistnämnda...

En springtur med Andy.

Alltså, det var det värsta på länge!!   
Springa kan jag bara inte!! Jag får håll och får ingen luft efter 200 meter!!

Jaha, så vi skulle börja med att gå, sen springa när vi fått upp ångan.

Lät ju bra, tänkte jag... Då kan jag mygla så långt som möjligt med att "jag är inte riktigt uppvärmd än" så springer jag de sista 100 meterna!! hehe...

Planen gick i stöpet direkt.   

Han visade ingen nåd!!

Framsidan av smalbenen smärtade innan vi ens hunnit vägen upp, men inte för att han lyssnade när jag bad om att sänka tempot!!

Hahaha...

Han knatade på, och jag som inte hittar fick vackert knalla med!!!


Så kom vi in på grusvägen...

"jaha, då springer vi nu... Bara jogga sakta så blir det inte jobbigare än att gå"

Tänkte att jag fick väl tro på det då, och började, aningen motvilligt, att jogga...

Fy fasen!! Det säger jag bara!!!

Jag brukar orka 200m... MAX!!!

Men icke. Jag måste sprungit runt 500 meter åtminstone...

Sen saktade jag av, eftersom jag kippade efter andan!!

Så jävla lätt är det minsann inte... Allting hoppar ju när man springer, på oss tjejer...

Jahh... Så gick jag en bit, sprang väl 300 meter till, gick lite igen, sprang lite till...

Så på en raksträcka gasade han på...

Jag insåg genast att jag inte hade en chans att hänga med, så jag strejkade!!!

Han fick fingret en bit bort, hahahahaha!!!

Sen slängde jag mej ner på marken... La mig ner och önskade att Gud skulle hämta mig där och då!!!   

Ojojojojoj.....


Efter en stund kunde jag ta mig upp och kramade ett träd... Tänkte att det kanske kunde falla och träffa mig i huvudet, så jag svimmade av en stund och fick vila...

Men efter MAX 2 minuter kom han och drog upp mig!!   MAX!!!
Alltså, en liten andningspaus kan man väl ändå ha förtjänat??!!!!   


Så sprang jag den sista biten hem... Faktiskt...

När vi kom fram var jag så trött att jag la mig på plattorna...

Fy fasen!!

DÅ BÖRJAR HAN STRETCHA!!!  Näe minsann!! Någon gräns får det faktiskt finnas!!

Det där sket jag i... Stretchade lite sittandes, sen gav jag fasen i det!


Efter en stund kom Malin ut med en flaska vatten.

Jag skulle just säga "ohh, du är en ängel!!!" när hon hällde det rakt över mig!!!

GAHH!!! Fast det var rätt så skönt ändå... Örk, så varm jag var!!!


Ja, jisses...

Ja, jag skulle egentligen vilja säga att "det där gör jag aldrig om"

Men ta mig fan om jag inte en vacker dag ska klara att springa HELA den rundan!!

Och DÅ ska jag vara nöjd!! Sjukt nöjd!

Fast jag är jäkligt nöjd med hur mycket jag orkade idag också... faktiskt...

Så mycket jag sprang idag har jag minsjäl inte sprungit på hela det senaste året om man lägger ihop de få gånger jag gett mig på det...

Så tack för att du stod ut med min snigeltakt... Lovar att bättra på den...


Nu ska jag sova såååååå gott!!

Dags att vila huvudet på kudden...


Natti!


Av Caroline Olsson - 12 maj 2010 12:30

Jahapp...

Jag och Lone har tagit tag i detta med motionen igen...

Nu gäller det att komma i form inför stranden, hehe!


Så vi ska gå så många kvällar i veckan vi kan.

Vi var så jäkla duktiga i höstas, fast då hade det ju en ytterligare mening... Mental träning!! Ja... det har det väl nu också, egentligen...

Aja...

Jag var som vanligt på möte, så vi hade planerat en kort och snabb runda eftersom det såg ut att bli sent.

Men inte då!!
En timme tog det, så vid 19draget var jag hemma igen!!   

Därför blev det en lååååång runda!!!
Vi tog den längsta vi har, och la på en bit till!!
Satan så slut vi var när vi kom tillbaka!!!!

Jag hade ont i fötterna, höfterna och framsidan av smalbenen!!

Ojoj... Fast vi höll ett jäkla tempo hela rundan... Så det är ju inte så konstigt.


På Onsdag blir det simning med Surre, undrar hur det ska gå???

Jag vill fan inte visa mig i bikini    

Usch.... aja, skit i det!


Ska bli gött att få lite ordning på lilla pärlan igen!

Jag fick ju lite smått panik när jag häromdan kom på att ju är närmare 30 än 20 nu!!! Ojojoj... Och inte är jag gift än heller... Har ju för sören inte ens någon karl!! Näe, minsann... Dags att ta tag i saken!!


En sak till som motiverar är att jag & Sofie fick erbjudande av var sin killkompis att hänga på till Vallåkra som typ... bikinibrudar, hahahaha!!!

Det var det dummaste jag hört!!!   

Men när vi övervägde saken kom vi fram till en bättre grej!!
VI KÖR SJÄLVA!!! Vi skuttar in i V70n och drar dit på egen hand!

Va fan, ska man tvätta en bil, kan man lika gärna tvätta sin egen   

Sen är ju vi lite sjuka, så vi kom på en sak till, en kväll när vi flippade, hahaha!

Vi tänkte att till sommaren drar vi på kort-kort och en skjorta vi bara knyter i midjan, ställer oss med öppen huv och granskar eländet... Undrar hur många erbjudanden om hjälp vi skulle få??

Hahahahaha!!      Ja, vi får många knäppa idéer, hon och jag... Inte konstigt att vi så ofta får höra att vi är "balla" hahaha!!


Jaja... dags att sova...

Natti


Av Caroline Olsson - 9 maj 2010 17:00

Jahh...

Jag och Sofie bestämde för längesen att när vi gjort vad vi skulle, skulle vi ta ut på stan och röja rejält!

Så vi skulle ta ett par öl, lite minttu & några cider, bara hon och jag hemma hos mig & sen åka in till Bånken.

Sen föll det sig så att Mange bjöds in, och sen Hocke också...

Jaja, det är ju bara trevligt.


Så det blev ett par öl, cider och några minttu för mycket, och sen bilen in till stan.

Ja, alltså, ingen av oss körde såklart, hehe!

Jocke svängde inom efter att ha varit på kalas...

Den vuxna av oss som minsann läxade upp mig efter att jag "råkat" drämma till Andy rätt i ögat med handflatan, hehe.. Jag försökte fnissandes förklara att han minsann hade förtjänat det, men Jocke var benhård! "Så gör man inte Caroline!"

Så då fick han också en lusing, hahaha... Fast på armen.

Vad gör han då?? Jo, han säger lugnt och fint, vänligt men bestämt att

"Ja, så kan man göra Caroline, men inte i ansiktet..."

HAHAHAHAHA!!!

Ja, du är så ärlig alltid... Jag gillar det, Jocke!!   


Och visst, det var inte så snällt att smacka till just chauffören... Kan ju vara en fördel om han ser något. Men alltså, kaxar man sig får man skylla sig själv, särskilt om man fäller en sådan kommentar samtidigt, hehe!


Alltså, nu låter jag ju väldigt våldsam, men det är jag minsann inte alls.

Det är bara det att jag är en liten tösapåg, och gillar att småslåss och brottas lite på skoj, som grabbar brukar göra... Sen är jag också ganska klumpig ibland... Och då kan det ta lite fel, men det får man ta om man börjar "mucka"...

Lite senare "råkade" jag visst märka stackaren igen...

Det fick jag faktiskt lite dåligt samvete över sen...   


Jahh...

Som sagt åkte vi in till stan.

Så körde vi till Bånken.


Vi kom till Bånken.

Vi såg kön till Bånken.

Vi åkte hem.


Eller ja... Vi var visst i stan en stund först. Men någon utgång blev det inte!!

Hur dags vi var hemma, eller hur dags jag somnade har jag ingen aning om   


Kvällen blev lite tomultartad, och gick väl inte riktigt enligt planerna.

Hurvida man hanterar olika situationer rätt eller fel kan ju alltid diskuteras...

Aja...

Det var på det hela taget i alla fall en bra kväll.


Denna syn möttes jag av när jag stapplade ut i TVrummet vid lunchtid.....
Hmmm, var vi verkligen bara 4 pers som ölade??????

Hoppsan...



Tack till Andy som körde. Bara hör av dig när du behöver skjuts, så kommer pärlan med pärlan    

Av Caroline Olsson - 5 maj 2010 22:36

Ja, idag visade jag alltså brevet jag skickat till bonden, för mina kollegor.

Hahaha!!!


Alla fnissade förnöjt och tyckte att det vore mycket märkligt om han inte fastnade för det, hehe!!

Tydligen stämmer min beskrivning av mig själv också, och det känns ju skönt att veta att man inte överskattat sig själv på något vis   


Efter jobbet körde jag inom kiosken. Lotta tog nämnligen upp ämnet kulglass på lunchen!!!!! Så jag var bara tvungen!

Mötte L där, som pekade ut 2 pågar som de som pistolhotat ett par killar här i byn, och misshandlat en annan så han ligger med hjärnblödning på sjukhuset!!

Det var alltså på Valborgsnatten detta hände...

Jäkla puckon!!

De såg inte ut att vara en dag över 15 år, men det hoppas jag innerligt att de är, så de kan få hårda straff... Fy fasen...

Jag trodde åtminstone att det var utbölingar som kommit till byn för att festa, som ställt till med jäkelskap, men tydligen är de bybor!!

Vem gör så?!!!

Fy farao!


Efter en runda med Emil var det dags att köra in till Fackens Hus.

Det var avslutningsträffen med Facebook-kursen jag hållt för ABF.

Som vanligt blev det en trevlig träff, och jag fick till och med en chokladkartong med mig från två av eleverna!! Stjärna i kanten i betyget till dem   

Chokladen smakar väldigt bra i skrivande stund!


Jag har varit aktiv i politiken också, och jag får väl delvis ta tillbaka mitt uttalande om bladet igår... Så dåligt har det faktiskt inte blivit med den nya sidan... Det är fortfarande illa att man måste regga ett konto för att kunna kommentera insändare och artiklar, man går miste om många röster på så sätt. MEN en sak är ju bra! Jag kan skapa en bild som syns vid min kommentar, så jag kan visa vem jag är som tycker som jag gör. Dessutom kan folk klicka på mig och få upp alla mina kommentarer. Och de kan visst se min blogg, men det blir inte lika tydligt att man bloggat om något om de inte skriver vid insändaren/artikeln att någon bloggat om det. Inte alla som tänker på att klicka på den där länken...


Aja...


Promenaden fick ställas in eftersom L skadat foten...

Inte bra det. Fast idag behövdes det inte lika mycket.

Det blir bättre för varje dag.

Vi började med promenaderna i höstas som ett slags terapi. Jag brukar tänka när jag går att jag går framåt, från problemen och lämnar dem bakom mig, och går framåt mot nya möjligheter!

Funkar faktiskt utmärkt!! Vi pratar inte alltid så mycket när vi går, men det är skönt med sällskap!


På tal om bollar, förresten...

Den låg hos dig hela tiden. Det var din situation som var krånglig, inte min.

Du hade alla möjligheter att ändra på den, och då som först skulle jag kunna känna efter. Det har du vetat hela tiden... Jag kunde aldrig påverka din situation eller göra ett val åt dig.

Det är upp till var och en att äga sitt liv.

Det är upp till var och en att ta ansvar för sin egen lycka.

Du kan aldrig skylla på någon annan för att du valt fel!


Dags att sova snart, så fort jag blivit klar med maten som ska tas med till jobbet, och hängt upp tvätten...

Ska bli gott att krypa ner i min sköna säng och veta att man vaknar imorgon till ännu en ny dag med nya möjligheter!!


Natti!


Av Caroline Olsson - 4 maj 2010 22:18

Ja, det kan man med gott samvete kalla Kristianstadsbladet!

Att de är en borgarblaska har väl inte undgått någon, men nu lägger jag gladeligen till "nedrans" också!!!


Ett sätt att föra fram sin politik, och faktiskt få säga emot journalister har tidigare varit att man kunde blogga om en artikel, länka till densamma och vips - så ploppade det upp på nätupplagan att någon bloggat om den...

I dagarna har de dock gjort om sin nätupplaga, så detta verkar inte fungera längre...

För säkerhets skull testar jag här med en insändare jag kommenterat.

http://www.kristianstadsbladet.se/asikter/insandare/article862940/Osmakligt-av-S.html


Nuförtiden måste man dessutom skapa ett användarkonto för att kunna kommentera insändare m.m

Skit... Hur många struntar då inte i det???

Precis så blir man av med några "besvärliga" personer...


Nedrans borgarblaska!!!   

Hehe... Hittar ingen smiley som hytter med näven, men budskapet med denna är väl ungefär detsamma, känner jag...   


Av Caroline Olsson - 4 maj 2010 21:28

Jag är inte riktigt klok!!


Igår förde någon på tal under en fikapaus att "Bonde söker fru" skulle börja igen...

Jag passade på att nämna att jag alltid sagt att jag skulle bli bonnmora eftersom jag älskar livet på landet med allt vad det innebär.

Givetvis tyckte alla då att jag skulle spana in en bonde och skicka en ansökan...

Nja... Aningen skeptisk var jag allt, ingen från de tidigare säsongerna har fallit mig riktigt i smaken, men så är jag ju också av det kräsna slaget!


Hur som haver... Jag sa att om alla som tittade på det kom fram till att en och samma bonde skulle passa mig, och jag kom fram till samma karl skulle jag författa ett brev.


Döm om min förvåning när jag samlade in åsikterna och alla, inklusive jag själv, fattat tycke för samma påg!!!

Så  jag fick stå till mitt ord.


Jag har alltså författat ett kärleksbrev!!! Hahaha...

Jag försökte dra mig ur genom att skylla på att han är för ung, och dessutom väldigt lång!! Jag har mina 163cm att komma med...

Aja, inget av argumenten höll. Mina arbetskamrater har betydligt större översikt med småsaker, hahaha!

Sak samma, han får väl överbevisa mig gällande åldern då!!

Annars tycker jag att 5 år äldre än mig är lite lagom, men han är 1 år YNGRE!!!

Ohhh.....

Aja, han kan ju va en bra karl för det, tänkte jag. Det är ju en kär påg, vad tusan...


Alla tyckte att hans beskrivning på drömtjejen passade in på mig. Glad, kul och har nära till skratt! Jo tack...


Sen tyckte jag lite att "fy vad pinsamt om man inte kommer med då, när man gjort sig till och knusslat ihop ett brev och allt!"

Men vad tusan... Skit i det.

Jaja, jag bjuder på den i så fall!!

Vi får väl se, haha!!

Detta kanske blir den utmaning jag sa för några dagar sedan att jag väntar på??

  

Av Caroline Olsson - 3 maj 2010 22:48

Ja, lite ovant är det allt...

Klockan närmar sig 23, och av allt att döma ser det ut som om jag skulle kunna somna vilken minut som helst.

Bilen står i garaget och lägenheten ekar tom utan telefonsignaler eller min traggiga röst i den ena änden och den där som blivit så allför välbekant och invand i den andra...


Jag har ju under flera veckors tid somnat med dig i örat...

Men inte längre...

Jaja, skyll sig själv lilla fröken. Hon har själv sagt det!!
Jisses, så lätt det är att vara kaxig, hehe!!


Igår blev det väldigt tyst när man kom hem efter att ha haft öronen fulla av ljud från bilar och ett sällskap på 10 pers!!


Så jag ringde till S... Vi traggade bort ett par timmar, och sen blev det tyst igen...

Döm om min förvåning när telefonen ringde väldigt sent... Det brukar bara vara en person som ringer så dags...

Denna gången var det J.

Givetvis började det med en uppiggande pik om att "jaså, det går att få tag i dig nuförtiden?!! Annars har här alltid varit upptaget eller inget svar hela kvällarna"

Haha!!! Ja, du... Det är allt slut med det nu. Tack för uppiggningen!!    

Just vad jag behövde...

Så fick jag somna med någon i örat den natten också!!!
Fast riktigt detsamma blir det ju inte... förstås...

Men strunt i det.

Det tar väl ett tag att vänja sig, helt enkelt.

Man är ju vanemänniska, som jag sa för ett par dagar sen...


Ikväll har L suttit här och traggat lite skit. Alltid trevligt efter en hektisk dag att ta en promenad, kolla lite på bönder, handla och snacka lite.

Jisses vad man hinner med mycket under en enda dag egentligen...


Nehe...

Dags att sova...

I vettig tid för en gångs skull, ser det ut som.

Vad tycker jag om det egentligen??

Näe, jag skiter i att tänka efter, det blir lättast så...

Natti!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards