Alla inlägg under maj 2010

Av Caroline Olsson - 2 maj 2010 22:00

Dagen började hur bra som helst.

Vaknade i vettig tid och kände efter en aning.

Minsann om jag inte mådde utmärkt, och inviten från igår till att haka på till "Lille Mats" i Hässleholm lät lockande nog för att stiga upp ur sängen.

Sagt och gjort.

Jag tyckte att jag var ute i mycket god tid och nöjde mig således med att slänga iväg ett sms, varpå ett samtal mycket snart följde, och sedan bröt kaoset lös!!

Helst skulle jag vara på plats ca 30 minuters körsträcka härifrån inom 20 minuter   

Hoppsan....


Aja, det tjänar ingenting till att stressa, så va fan...

Jag tog det lugnt, och hann i godan tid i alla fall, enligt mitt tycke, hehe!


Jojamensan.

Så mötte vi upp i Önnestad och körde mot Hässlehåla.

Upp till Maxi för att ta ut pengar, och helt i enlighet med lagen om alltings jäkelskap ville automaten ICKE ta mitt kort, så det blev ingen kosing där inte...

Nehe... Gamla skrälle till automat, va tusan!! Kortet är minsjäl så gott som nytt!!  

Aja, tydligen hade gubben som stod innan i kön samma problem... Men ändå.

Smått förgrymmad blir man ju när man inte heller har särskilt gott om tid till att köra till en annan automat.

Så Malin blev räddaren i nöden och fick lägga ut sålänge.

Tack för det!   


Så körde jag efter räserbilen (tro mig, det sägs med största ironi... ingen räser i närheten av den... inte med den föraren iaf,hahaha) till rondellen där det var tänkt att svänga in.

Men ICKE!! Ännu en käpp i hjulet.

Där var fullt, så det blev till att snurra ett varv, köra tillbaka och komma tillbaka halvvägs, sen upp mot scoutstugan.

Jaja, det gick ju det också, och lycklig blev jag när jag såg den slingrande grusvägen vi skulle köra på   

Men... som sagt... Ingen fart där inte...

Fasen!! Karlar och deras bilar! "ohh, akta lacken" "akta fälgarna" blablabla
*
suck*

Inte hittade jag heller, inte tusan visste jag om man skulle bli tvungen att vika av på en annan väg eller så, så jag kunde ju inte gärna köra först...   

Aja, kanske lika bra det, hehe...


Väl framme sprang jag på kändisar direkt!!
Lennart från Volvo parkerade intill, och jag var inte sen att knalla fram och utdela en kram!

Lite senare under dagen hittade jag Marie också, som ju även hon jobbat på Volvo samtidigt som jag ett tag!
Alltid trevlans att byta ett par ord!


Sen spenderades några timmar i gassande sol blandat med några hotfulla moln, som dock höll sig i skinnet, eller säger man kanske ångan??


Massäck hade de erfarna rallykikarna förberett så efter ett tag blev det dags för fika.

Så mötte vi upp ett gäng till och dagen blev ännu trevligare!!


Efter ett par timmar tröttnade vi dock på den något slöa kurvan vi placerat oss i och vandrade vidare.

Vi hade visserligen missat lite action, men man kunde ju alltid kika på bilarna som stod i gropen.

Inga större saker, en som voltat och en som kvaddat bakdelen...

Aja...


Den sista stunden spenderades i väl efterlängtade stolar utanför sillaludan.


Sen gav vi upp och svängde inom Maxi på hemvägen.


Efter det blev det husesyn hos Andy och Malin och givetvis en massa bus med min nye "beundrare"    Jäkla charmtroll!


Lagom tills man var färdigbusad var grillningen klar, också var det dags för mat!!


Efter maten och en del singstar var det dock dags att åka hem.

Dagen blev ganska lång och det är väl snart dags att knyta sig...


Allt som allt, en riktigt härlig dag.

God mat, gott sällskap och gott humör!










Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards