Alla inlägg den 30 september 2010

Av Caroline Olsson - 30 september 2010 19:50

Det trodde jag aldrig... Det gjorde jag faktiskt inte...


Det började med blöjor... Man kunde inte skicka med det, det skulle han köpa själv... Då var vi på samma linje. Han är trots allt ingen barnvakt utan pappa. Men ändå... så tramsigt att gnälla om nåt sånt...

Sak samma.

När jag försökte övertala honom om att bara skita i henne och köpa de fördömda blöjskrällena sa han "ja, men ger jag mig nu så kommer hon med nästa sak, och nästa, och nästa. Jag känner MJ"

"Ahh, skitsnack" fräste jag "det finns ju inte mer hon kan komma med sen"

"jo du... hon kan..." sa han.


Efter många om och men köpte vi blöjor, barnen hämtades och allt var frid och fröjd... Jag tänkte inte mer på saken...


Sen kom nästa sak...
Han ville ändra tiden på söndagen för att följa med på ett möte...

Han ville ändra tiden från 17,00 till 15,00. Det gick inte, hon var inte hemma så tidigt.

Jag sa att det fick han acceptera. Hon är fri att planera sitt liv efter de tider vi sätter. Så det är inget att tjura över!

OK, vi testar 18,30 istället, så slipper hon ju dessutom att skynda sig hem...

Det gick inte...

Det var för sent, de skulle upp till skola/dagis dagen efter...

Jaha? Men de brukar väl ändå inte lägga sig före 18,30?!! Dessutom tyckte hon själv att 18,00 skulle vara en utmärkt tid för lämning från början, det var först senare det blev 17,00 och det var vi som sa det... Så den halvtimmen skulle göra så mkt?!

Nehe minsann!! Det var ENBART för att jäklas!

Visst, det var han som började kladda med tiden, men lite flexibel får man ju faktiskt vara!


Den helgen slutade det med att han sket i att hämta sina barn...

Rätt eller fel?? Det kan vi tycka vad vi vill om.

Jag såg hur ledsen och alldeles ifrån sig han var när han försökte bestämma sig för om han skulle göra det "rätta" och böja sig för henne igen, eller det andra rätta... Att stå på sig och känna att han slapp krypa för henne.

Det har han gjort i 11 år... Han trodde att han ÄNTLIGEN sluppit från eländet, men nog fanken hittar människan ett sätt att fortsätta plåga honom!!

Och hon vet vad som fungerar... Barnen!!

Att en mamma kan vara sådan?!

Jag förstår att hon blivit sårad. Det fattar vem som helst, men inte fasen ska barnen bli lidande för det?!!!

Till sist sa jag bara att han fick göra hur han ville... Jag skiter i vilket...
Jag hjälpte honom resonera utifrån båda alternativen. Konsekvenser runt om och allt.

Om han förlorar kontakten med sina barn för att han inte hämtar dem, är det värt det?

Om han hämtar dem och alltså viker sig ännu en gång, fortsätter att känna sig kränkt och utnyttjad, är det värt det?

Sen sa jag till honom att själv fundera på saken och fatta ett eget beslut.

Jag lovade att stötta honom hur han än valde...

Det gjorde jag också.

Det blev ett jäkla liv på föräldrar och annat för att han sket i det...

Men det kan inte hjälpas... Familjen ska stötta, inte trycka ner. Det är så det måste fungera... 


Jaha, så kom nästa sak...

Vi hade sagt till om att de skulle ha oömma kläder med sig.

Det hade de. Vi åkte till stallet, vilket de tycker är skoj...

Sen packade äldste pojken själv väskan, och råkade slänga ner hästkläderna ihop med de vanliga.

Inte så bra...

Men vad gör man? Det är väl bara att beröma honom för att han försökte och berätta hur han bör göra nästa gång? Man måste ju uppmuntra!

Men nej... Då ringer hon och skäller på Andy för att alla kläderna luktar häst!

Jovisst... Men ändå... Det var väl inte värre än att han hade glömt packa ner sin pyjamas när han skulle hit? Man löser väl det och skiter sen i det???

Är det lönt att älta om?!

Då började det gnällas om att oömma kläder skulle vi minsann själva stå för!

Nehe tack!! Han betalar 2500spänn/månaden i underhåll. Det ska gå till kläder m.m Vi begär inte att hon ska köpa ridkläder, ridbyxor har jag fixat till honom, hjälm har de redan och sen räcker det med en vanlig lektröja... Oöm alltså...

Så vad är problemet?!! Enbart för att tjafsa om nåt!


Sen kom nästa sak...

Jag smäller snart av alltså...

Jag förstår verkligen att Andy har problem med alla sina relationer här i livet. Om det där är vad man är van vid... Att aldrig kunna påpeka något utan att hela helvetet bryter lös... Ja, då får man också förstå att det tär på en människa...

För en stund sen ringde hon bara för att fråga om han tänkte hämta dem imorrn?!!

Ja, om hon inte hört nåt annat är det väl klart att han kommer?! De gånger han inte gjort det har varit för att de har tjafsat så han har mått dåligt! Då har han också sagt ifrån att han inte tänker komma. Han har aldrig bara skitit i det!

Jovisst, förr kanske det hände, men nu är ju nu... Man får ju hoppas att en människa kan utvecklas lite på 2 år... Eller????


Näe...

Att man bara orkar hålla på såhär...

Är det inte det ena så är det det andra...

Jag börjar förstå honom när han säger att han skiter i det. Han orkar inte mer...

Jag förstår honom, för nu har jag sett det med egna ögon...

Jag har sett hur hon är...

Jag har sett hur det går till...

Och jag är ledsen...

Mycket ledsen... för att jag tjatade om dessa jäkla blöjor...

För att allt mitt tjat om att han alltid har ett val

att han ska ta sitt ansvar

att han ska skita i att hon jävlas och välja att inte bry sig om det

att han ska, ska, ska...

Alltid dessa jävla råd jag har kommit med...

De känns så jävla tomma och meningslösa...


Jag ser ju bara hur jag själv reagerar på människan... Också har jag gnällt på honom för att han har reagerat så... Efter 11 års terror...


Fy fan vad sketen jag känner mig...


Men en sak är åtminstone positiv i allt detta kaos!

Vi känner mer och mer hur mycket vi älskar varandra när vi stöttar varandra i detta elände.

Vår kärlek har aldrig varit starkare och det är jag evigt tacksam människan för!   

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards