Alla inlägg under december 2010

Av Caroline Olsson - 20 december 2010 23:45

Likväl som jag kan spy galla över usla företag, såsom i mitt senaste inlägg om Telia, kan jag också utdela beröm till de som är bra   


Ett lysande exempel på förträfflig service är Maxi i Kristianstad.


Ikväll körde vi in med vår kolsyrepatron, som inte har fungerat särskilt bra...

Vi har bubblat runt 10 liter vatten (de ska hålla för ca 60) och haft den i runt en månad.

USELT!!   tänkte jag... Så jag eldade upp både mig och andy ordentligt och väntade mig att vi skulle få skälla lite, och sen åka därifrån, förvisso med en ny patron, men att vi då skulle varit tvugna att köpa den, trots att skiten inte fungerade...


Döm om min förvåning när vi förklarade problemet och tjejen i kassan log och sa "Ojdå, ja det händer att de läcker. De skickas ju fram och tillbaka och fylls på. Här får ni en ny"


SAY WHAAAAAAAT?!!!   


Inget kvitto hade vi, och för allt vad hon visste kunde vi ju ha bubblat som tusan med den där...

Men ändå "här får ni en ny"

 

DET kallar jag god service!!

Stort tack till Maxi i Kristianstad som verkligen vet hur man hanterar kunder, och alltid har lika god service.

Man önskar att fler företag kunde ta efter denna utmärkta förebild   

Av Caroline Olsson - 10 december 2010 21:32

Ja, jisses vad tiden går fort...


Nu har jag köpt ny kalender igen... Och det känns som jag köpte en ny för en månad sen!!


Som vanligt satte jag mig häromdagen och skrev in dagar man inte får glömma...
Födelsedagar, jubileum och en massa sånt...


Den 3e december firade vi ett halvår tillsammans...

Eller ja... Egentligen har vi ju ingen datum sådär direkt... Det blev ju lite konstigt...


Så vi har satt datumen då han flyttade in här helt enkelt.

Egentligen kanske man skulle satt den 26 februari när vi träffades första gången, det klickade ju direkt    


Eller den 7 mars när han ringde mig första gången... Efter det pratade vi ju varje kväll i flera timmar...   


Eller den 26 mars, när vi hade vår första förfest ihop...   


Eller den 29 mars, som var första gången vi..........................

Ja, det där får ni själva klura på   


Hehe...

Jaja, lite spännande får man ju ha i vardagen, eller hur???
Man kan inte alltid följa alla normer och regler för allt... Lite bus måste man ju ha för sig   


Bra blev det iaf till sist efter många turer fram och tillbaka och mycket eftertanke och gemensam planering...


Ja, jisses vad tiden går...

Jag har snart varit på LB-Hus ett helt år   

Men ibland går inte tiden så fort...
Som när man väntar på att bredbandet ska komma igång...

Vi la in en flyttbeställning i Augusti hos Telia, eftersom vi ville ha hit ett snabbare bredband än det jag hade.

Så sa Telia till oss att vi skulle säga upp det jag hade och återkomma med utgångsdatumet för det.

Så det gjorde vi.

Då såg människan vi pratade med att hans abonnemang skulle hit på mitt nr från 1/12.

Sen har vi ringt 2ggr till och båda de vi pratat med har sett flytten som skulle bli av...

Den 1/12 ringde vi eftersom det inte funkade alls...

Då säger f*nskapet att han inte ser nåt alls om en flytt, varken på Andys eller mitt abonnemang?!!!
INKOMPETENTA IDIOTER!!!!!

Jaha... Då skulle de beställa ett bredband hit?!! Vafalls?!!!!!
Vi har ju för hela helsike ett, det ska bara flyttas!!!!!

Nej nej... Vi skulle vänta 10-12 dagar på den nya beställningen?!!


Långt om länge och minst 10 samtal senare fick Andy tag i en nisse som faktiskt kunde sitt jobb och fixade inkopplingen på sisådär en 10 minuter - give or take...


YYYYEEEYYYYYY!!!   


MEN så idag skulle bredbandstelefonin gå igång...

Och döm om vår förvåning (eller inte) när slashasen vi fick tag i minsann inte kunde lösa det....


Så nu sitter vi här...

Utan fast telefon som ett annat fattighjon................

Så jäkla B!


Bara för att inte de kan sköta sitt jobb!!!!
Jäkla, nedrans slashasar!!!

Inkompetenta jäkla idioter!!!

Är det samhällets bottenskrap som hamnar på Telias kundtjänst eller vad är det frågan om?!

Jag blir så förbannad!

Kan de inte sköta sina jobb ska de bannemig inte sitta där heller!!!     


Jag tyckte att en vettig kompensation kunde vara att de bjussar på uppsägningsavgiften, men det kan de såklart inte hjälpa till med....


Jag blir så förbannad...

Jag håller bannemig med borgarna, och då har det gått långt!!!
Men minsjäl, jag håller med!  SÄLJ UT SKITEN!!!!!!    




Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards