Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Tiden går fort....

Av Caroline Olsson - 10 december 2010 21:32

Ja, jisses vad tiden går fort...


Nu har jag köpt ny kalender igen... Och det känns som jag köpte en ny för en månad sen!!


Som vanligt satte jag mig häromdagen och skrev in dagar man inte får glömma...
Födelsedagar, jubileum och en massa sånt...


Den 3e december firade vi ett halvår tillsammans...

Eller ja... Egentligen har vi ju ingen datum sådär direkt... Det blev ju lite konstigt...


Så vi har satt datumen då han flyttade in här helt enkelt.

Egentligen kanske man skulle satt den 26 februari när vi träffades första gången, det klickade ju direkt    


Eller den 7 mars när han ringde mig första gången... Efter det pratade vi ju varje kväll i flera timmar...   


Eller den 26 mars, när vi hade vår första förfest ihop...   


Eller den 29 mars, som var första gången vi..........................

Ja, det där får ni själva klura på   


Hehe...

Jaja, lite spännande får man ju ha i vardagen, eller hur???
Man kan inte alltid följa alla normer och regler för allt... Lite bus måste man ju ha för sig   


Bra blev det iaf till sist efter många turer fram och tillbaka och mycket eftertanke och gemensam planering...


Ja, jisses vad tiden går...

Jag har snart varit på LB-Hus ett helt år   

Men ibland går inte tiden så fort...
Som när man väntar på att bredbandet ska komma igång...

Vi la in en flyttbeställning i Augusti hos Telia, eftersom vi ville ha hit ett snabbare bredband än det jag hade.

Så sa Telia till oss att vi skulle säga upp det jag hade och återkomma med utgångsdatumet för det.

Så det gjorde vi.

Då såg människan vi pratade med att hans abonnemang skulle hit på mitt nr från 1/12.

Sen har vi ringt 2ggr till och båda de vi pratat med har sett flytten som skulle bli av...

Den 1/12 ringde vi eftersom det inte funkade alls...

Då säger f*nskapet att han inte ser nåt alls om en flytt, varken på Andys eller mitt abonnemang?!!!
INKOMPETENTA IDIOTER!!!!!

Jaha... Då skulle de beställa ett bredband hit?!! Vafalls?!!!!!
Vi har ju för hela helsike ett, det ska bara flyttas!!!!!

Nej nej... Vi skulle vänta 10-12 dagar på den nya beställningen?!!


Långt om länge och minst 10 samtal senare fick Andy tag i en nisse som faktiskt kunde sitt jobb och fixade inkopplingen på sisådär en 10 minuter - give or take...


YYYYEEEYYYYYY!!!   


MEN så idag skulle bredbandstelefonin gå igång...

Och döm om vår förvåning (eller inte) när slashasen vi fick tag i minsann inte kunde lösa det....


Så nu sitter vi här...

Utan fast telefon som ett annat fattighjon................

Så jäkla B!


Bara för att inte de kan sköta sitt jobb!!!!
Jäkla, nedrans slashasar!!!

Inkompetenta jäkla idioter!!!

Är det samhällets bottenskrap som hamnar på Telias kundtjänst eller vad är det frågan om?!

Jag blir så förbannad!

Kan de inte sköta sina jobb ska de bannemig inte sitta där heller!!!     


Jag tyckte att en vettig kompensation kunde vara att de bjussar på uppsägningsavgiften, men det kan de såklart inte hjälpa till med....


Jag blir så förbannad...

Jag håller bannemig med borgarna, och då har det gått långt!!!
Men minsjäl, jag håller med!  SÄLJ UT SKITEN!!!!!!    




 
 
Ingen bild

Peter Muszta

12 december 2010 11:03

Hej Caroline.

Det var inget roligt att läsa om hur vi på Telia skött ditt ärende vid en flyttning. Jag kan inte svara på varför du fått så blandad service från vårt håll, men håller med om att det inte visar upp vår bästa sida som operatör.
Givetvis vill vi att du ska känna dig nöjd som Teliakund, även om jag kan förstå din reaktion till fullo.
Du får mer än gärna kontakta mig via länken nedan så ska jag kika på detta, och se vad jag kan göra för dig rörande det missöde som varit.

Med vänliga hälsningar

Peter Muszta
Telia Kundservice
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Caroline Olsson

25 december 2010 23:54

Hej.
Tack för din kommentar.
Killen som äntligen tog tag i saken fixade med en hyfsad kompensation, så man får väl se hela saken som överspelad...

Dock kommer jag såklart inte välja Telia i framtiden när det blir såhär...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards