Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Caroline Olsson - 2 januari 2011 20:30

Idag har vi haft så jäkla skoj!!!

André, en polare har snackat med en av bönderna här i Rinkaby, och fixat så man får köra lite israce på den frusna sjön...


Fiddyn hade antagligen inte varit så skoj, utan både bakbroms och dubb, och för den delen startar inte skiten ens...

Men vi drog ner en runda iaf, och tänkte att det var skoj att kika lite...


Det första vi såg när vi kom ner var den här killen... PÅ BAKHJULET!!!

OMG!!! Hur faaaen vågar han?!! Han är ju inte riktigt KLOK!!!    

Men när han kom in i "depån" fick vi syn på dubbarna... De var väl runt 2cm långa ungefär... Så där kom förklaringen!   


Banan var 2,5km lång, och hade plogats av André med denna ATV, eller varför inte kalla den traktor? Jo, det ska jag förklara. Där är ett jäkla ös i den!!

Den är så jäkla ball!! 850cc, och med anordning till att kunna sprida gödning och automatisk vajer till plogen skulle man kunna tro att det är en traktor, men fy fasen vad den går!!

Jag fick först åka en runda med André, sen testade Andy en sväng med mig där bak... Och när jag fick erbjudandet att prova var jag inte sen att tacka ja!!


Titta, jag passar ju PERFEKT på den   

Lite feg var jag i början, men sen var jag tvungen att ta ett varv till, så jag sket i depån och fortsatte rakt fram!

Andra rundan blev det bättre fart... Jag snurrade faktiskt 2ggr... Liiiite väl halt på sina ställen, men det blev ju bara ännu roligare   


En av crossarna vurpade lite, och jag lyckades ta en bild just som han var på väg ner i snövallen, muhaha!!
Ingen skada tack och lov...

Både fyrhjulingar och crossar körde... Vissa körde fast, hehe...

  

Niiiiiiiiiiice!!              


Sjukt skoj hade vi, och detta måste helt klart göras om!

Nu hoppas vi på MYCKET kyla så isen håller sig tjock och fin!   

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards