Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Lugn & härlig kvällstur... eller...???

Av Caroline Olsson - 11 februari 2011 23:20

Idag kom André hit på tacos.

En lugn hemmakväll med lite snask framför Let's dance tänkte jag, men ack nej!


Efter att vi ätit och slappat en stund sa han att han kände för att köra en runda.

Andy var på direkt, han har ju lyse på sitt åk också nu...

Jag var lite mesigare... Jag känner inte att jag bekantat mig med min lille badboy tillräckligt för att våga mig ut i mörker än, även om det är lyse på den också...

Däremot tackar jag inte nej till en åktur på den store   


Så killarna gick ut i garaget och fixade med lite smått & gott under tiden jag jobbade en stund. Sen blev det ombyte och till sist kom vi iväg!


När vi kom hem till André meddelade han att han satt på fåtöljen till mig där bak, TOPPEN! Och dessutom fotstöden, så jag sa lite kaxigt att "bra, då kan du köra hur fan du vill, för då sitter jag fast"   

Det skulle jag INTE sagt!!!

Tänk att jag alltid säger så dumma saker när den där monsterapparaten är i närheten... Som i Vånga för ett par helger sen...

Jag kom i en backe, mycket nöjd över att ha klarat mig helskinnad ner... Så säger pojkarna att jag fick ta den igen och jag förstod att det var film på G.

"Jaja, jag har ju 4 hjul, så det kan ju inte hända så mycket"  Mhmmmmmm, Caroline, så det kan det inte, va?!! Full fräs upp OCH NER om backen!! Jag flög över styret och hade den inte varit så stor hade jag minsjäl kraschat ordentligt!!

Nu klarade jag mig undan med en lårkaka och ett ömt knä, som jag slog i på diverse ställen på makapären!


Jodå... Åkturen började lugnt nog och jag tyckte det var hur trevligt som helst med en lugn och härlig kvällstur!

Så kom vi till en åker och det skumpade lite, men vad gjorde väl det? Jag hade ju både handtag, fotpinnar och ryggstöd så det var fortfarande hur härligt som helst!

SEN kom vi till en äng eller nåt i den stilen... Där var en liten backe, och där fick jag äta upp mina ord... "kör hur fan du vill..."   idiot, Caroline!! Så kan man inte säga till alla! Hahaha... Så det bar ner om backen i världens fart, och lite läskigt var det allt...   


Men det skulle visa sig att det var bara början!!

En liten stund senare kom vi fram till ett vattendrag... Nehe, det skulle vi INTE köra i... men likväl på den liiiiiiiiilla smaaaaaala stigen som gick uppför en backe och stupade ner till vattnet... Med en bred fyrhjuling... Vi snackar alltså inte en liten, söt apparat som min, utan ett monster på 850cc!!! Storleken är därefter också.......

Men det gick ju bra!   


Efter det kom vi till ett stenrös... Inte för att det stoppade den galningen heller... Eller nej förresten, först kom träden som ramlat omkull! Men det var bara till att knäcka av ena grenen och sen hålla i den andra samtidigt som man körde över stockarna, så funkade det också... tydligen...

Andy med crossen hade lite problem dock... 2 hjul mindre och dessutom hala stockar att ta sig över... Kan inte varit det lättaste...


SEN kom stenröset... Efter ett par sladdar och lite krixande vid trånga passager mellan en del träd som stod lite nära varandra...

Alltså... Stenarna ligger löst på varandra i de där... Men minsann, vi skulle över!!

Herregud, säger jag bara!! Den människan är inte riktigt klok!! Stenarna rörde alltså på sig, och jag var helt säker på att de skulle flytta sig helt, och vi skulle landa under både stenar och fyrhjuling!!! Ett tag hade jag planer på att hoppa av och låta honom köra över själv... Men sen tänkte jag att som enda tjej i sällskapet kan man inte vara för feg, då får karlarna vatten på kvarn, hehe...

Aja, det gick ju bra, det också   

När vi sen kom till nästa ställe med sten var jag tydligen helt trygg, tänkte jag, så jag tyckte inte det var något med det, men Andy menar att fyrhjulingen hoppade lite från sida till sida ett par gånger där...   


Sen var det ganska lugnt ett tag... Tills vi kom till banan!!!!
En crossbana av något slag och den var INTE gjord för feta fyrhjulingar, så mycket kan jag ju säga!!!

Men jodå, där skulle vi också genom...


Den såg ut såhär...

Först ett spår, ett djupt spår så fyrhjulingen tippade på sidan och redan då tyckte jag det var läskigt... Sen en liten backe, också en större backe där jag LYFTE från sätet!!! Sen ett stup rakt ner i en håla där det också bara fanns ett spår, lika smalt som det första... Sen upp lika brant igen, och mitt där i en stor tall, eller gran eller var det nu var för nåt... Sen en sväng med ett smalt spår och sen var man framme. Då kunde man välja att köra på den plana åkern, eller över en halvbrant backe, eller en sketabrant backe...

Vilken väljer vår galne förare???

Såklart den skitbranta, vad annat kan man vänta sig?!!


Första vändan tyckte jag det var skitläskigt... Så när vi var klara med den pustade jag ut och tänkte "jaha, det var det det, det gick ju bra, jag överlevde iaf"    Men då... DÅ DRAR HAN PÅ!!! Ännu värre, ett varv till, ännu värre, ett till och ett till, hela tiden fortare, hela tiden ännu mer lyft från fåtöljen...

Alltså, Gud in i helvete vad hjärtat slog!!!

Men ojojoj vilken kick!!!

Det var bannemig både det roligaste och det läskigaste jag varit med om, tror jag!

Till sist sa jag att han kunde köra ett par varv till, utan mig om han ville dra på lite... Men svaret blev helt enkelt "Ähh, jag drar på lika bra med dig där bak, höhö"

Jaha... Så enkelt var det... Så det var bara att åka vidare...


Efter ett par varv tyckte jag dock att jag varit tillräckligt modig för en fredagkväll och sa att han minsann fick släppa av mig om han ville köra där mer, haha!

Nej nej, inte ett ljud till svar, förrän jag hörde motorn vråla igen!

Så blev det en runda till...

När den var över försökte jag istället med "men jag är så trött i armarna, jag orkar inte hålla mig kvar längre"    

"Det har jag vat länge, slappna av istället då" sa han...

Ha!! Slappna av på den där?!! Då flyger man ju all världens väg!!! Fast egentligen var det nog rätt... Om jag slappnat av hade jag suttit djupare i stolen... Ungefär som ridning... Slappna av så sitter du fast i sadeln... Får tänka på det nästa gång...

 

Ay.... Aja, till sist blev det iaf så...

Jag hoppade av, och pojkarna fick busa lite själva.

De tyckte säkert det var jätteskoj!
Andy verkade älska det! Han är supernöjd med sin hoj! Härligt att se   


Jahh, har jag inte träningsvärk imorrn har jag det aldrig... Som jag har hållt i mig!! Hahaha!!


Varför är det alltid så, att det som är läskigt också är det som är så jäkla skoj???

En dag ska jag berätta om vurpan på min egen fyrhjuling, men det orkar jag inte med just nu...

Nu ska jag krypa till kojs, och imorrn ska vi köra lite till... Fast då åker min med, så får vi se om det blir fler vurpor eller motorstopp   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards