Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Caroline Olsson - 9 mars 2011 16:17

För någon vecka sedan var det dags att få nytt recept på p-piller.

I och med det togs det sedvanliga blodtrycket.

Som vanligt var det skyhögt, så barnmorskan skickade mig raka vägen ut i receptionen för att boka tid och kolla upp det där... Hon var orolig för en stroke   


Så idag var det dags att kolla upp det där...

Osäker på var jag skulle ta vägen, eftersom jag inte varit hos doktorn på över 10 år smög jag in i vad jag trodde var väntrummet...

Efter en stund kom sköterskan och kallade in mig.


Guess what?

Blodtrycket var för första gången på väldigt länge nere på normal nivå... Till och med lite under kravet!!!


Det verkar faktiskt som om jag fattat ett oerhört bra beslut.

Även om det alltid finns fördelar och nackdelar med allt, var detta det bästa som kunde hända.

Där ser man hur bra man kan må, om man följer det som känns rätt.

Om man slutar kämpa för något man egentligen bara kämpat för, av en enda anledning; att inte göra en närstående besviken...

Man blir så trött av att kämpa för något man egentligen inte vill... Det retar bara upp en ännu mer... Så sorry, jag har kämpat nog. Nu är det en sak som gäller.

En enda sak.

JAG!

Jag ska följa det som känns rätt för mig. Fatta de beslut jag känner är rätt.

Rätt för MIG.

Mig och min familj.


När jag kom ut från vårdcentralen hade det börjat regna...

Och för första gången på länge välkomnade jag regnet.


Jag kände att det luktade vår.

Jag riktigt kände gräsrötterna gro och de första stråna trött resa sig så smått.

Och jag med dem.


Jag tänker fortsätta växa.

Jag har, precis som rötterna legat i mörker allt förlänge och kämpat mig upp mot ljuset utan att komma upp.

Men nu kommer våren!

Nu kommer jag!


Nu satsar jag på MIG!

Mig och min familj...

Nu är det det som gäller, och det känns underbart!   

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards