Alla inlägg under juni 2011

Av Caroline Olsson - 21 juni 2011 16:22

I början av maj kastrerades Sixten (katten)...

Någon vecka innan han skulle dit fick han väldigt mycket "skit" i ena örat, och det rann lite var nerifrån det...

Så jag bad dem kolla på det också när han ändå skulle sövas.


Jahapp, det var öronskabb  
Jag har aldrig sett det innan, så det fattade ju inte jag...

Men de rensade och droppade ner något så det blev så fint så  


Så gick det 2-3 veckor ungefär, sen började han bli skitig igen... Men denna gången såg det inte ut så... Skabb är svart, och om man rensar ut det och lägger på ett vitt papper kan man faktiskt se hur det rör sig  


Detta var mer brunt, också kom det ganska mycket var igen, så det var antagligen torkat var jag rensade ut...

Så jag rensade någon vecka och det blev varken bättre eller sämre...

Sen pratade jag med en kompis som känner en veterinär och bad henne kolla om jag kunde tvätta med något, typ Jodopax eller nåt... Det funkar ju bra som bakteriedödande på utvärtes sår iaf...

Jodå, det skulle gå bra...


Så det gjorde jag...

För någon vecka sen blev han svullen i örat och ett rött sträck fanns på svullnaden, så jag tänkte att han rivit sig när han kliat... Så jag satte på en tratt så han inte kom åt...

Det blev inte bättre, så igår ringre jag veterinären på Lillö och sa att han var svullen och att örat varade...

Jag fick en tid redan till idag.

Mamma åkte med mig dit...


Fy fasen... Det besked jag fick hade jag inte väntat mig!!!
Det var en TUMÖR!!!   


Så han fick läggas in och opereras.........


När jag hämtade honom fick jag veta lite mer...

Den sträckte sig ner till mellanörat som är ihopkopplat med svalget, så det är därför han har låtit förkyld ett tag (faktiskt ända sen han började vara igen)...

Den kommer av en inflammation...

Alltså har han haft skabb, som i sin tur gett en inflammation, som i sin tur gav en tumör!!!!


Nu är den stora delen i ytterörat borta iaf... Sen ska han äta medicin ett tag som gör att den lilla i mellanörat krymper... Så nu ska jag hålla kontakten med veterinären... Om han inte blir sämre så jag behöver jag inte ringa och i så fall ringer hon mig om 2v...

Så han ska ha medicinen tillsvidare och sen ska det trappas ner om det går som det ska.........


Jag håller tummarna för kattaskrället och hoppas att ni också gör det

 

Av Caroline Olsson - 19 juni 2011 22:00

Idag har vi fått mycket gjort här hemma!!

Andy klippte upp staketet i skogen och fixade en trimmad stig ut dit, så vi slipper gå vid vägen med Emil...

Sen rensade han nästan släpet från björkarna och högg upp en hel del med yxan?!!

Att han orkar!!!  


Jag har städat mer eller mindre hela dagen. Nisse & Christel skulle komma och grilla, och när svärföräldrarna väntas måste det ju va fint  

Så bakade jag en liten rabarberpaj också, och hemmagjord vaniljsås!


Sen visade Nisse hur pannan fungerar eftersom han har en likadan och vi fattar nada... Instruktionsboken måste man nog vara ingenjör för att begripa!!


När gästerna kört hem och yxan gått sönder tog vi en promenad med Emil... Måste ju testa stigen  


Så hittade vi en väg som går bakom idrottsplatsen.

Tanken var att vi skulle följa den fram till stora vägen och se om man kunde gå i åkerkanten till grusvägen, men så såg vi att den svängde till vänster också... Så vi testade det, och hoppades att man kanske kommer in på skjutfältet där!


Just när vi svängt av kom en liten farbror cyklandes.

Han hälsade, så jag passade på att fråga om han visste vart vägen tog vägen  Nehe, den gick ingenstans mer än till gården... Hans gård. Också kunde man svänga ner mot Blekevallen igen en liten bit upp.

Vi fick tillåtelse att gå genom hans gård när vi var ute med hunden, inga problem också pratade vi en stund.

När vi gick förbi Blekevallen frågade han om vi hade hört om rabaldret för längesen... Det där med bonden som plöjde upp hela idrottsplatsen...

Jodå, det har man inte kunnat missa, hehe!

Så frågade han om vi visste vem som hade gjort det.

Näe, så insatta är vi inte...

Han pekade på sig själv och såg lite illmarig ut...

Så jag frågade om det var en släkting, man vill ju inte anklaga sådär hehe...

Nej, det var jag!! sa han...


Det var som fan!! Detta var ju intressant!!

Mannen som plöjde upp Blekevallen är ju en levande kulturskatt och där stod vi och pratade med honom!!   

Jag var ju bara tvungen att fråga vad som hänt och tusen andra frågor.

Svar fick vi också...

Tydligen fick pågarna vara där och spela gratis förr i tiden.

Sen blev de giriga, så 2st gick upp till honom och sa att antingen ger du oss planen eller så tar vi den för dig!!!

Då blev han förbannad och hämnades detta hot genom att plöja upp hela skiten!!
Sicken krutgubbe, haha!!

Jag hade minsjäl gjort likadant!! Och det sa jag till honom också  


Ja, det var minsann riktigt spännande!!
När vi väl gick hem var vi helt lyriska resten av kvällen.

Vi hade ju faktiskt mött en livs levande bit av kulturen!!!

Riktigt nice   






Av Caroline Olsson - 9 juni 2011 13:29

Tänk att det är ett år sen....


Vi firade förra fredagen eftersom det var den 3 Juni Andy flyttade in...

Men det blir lite av firande idag också!!

Det var nämnligen den 3 Juni ifjol som SR P4 hade sin Allsångspremiär i Tivoliparken..

Det var fortfarande på den tiden då han ringde 10ggr om dagen, vi satt timtal i telefon varje dag...


Så när vi pratade nämnde jag att jag skulle in till stan på kvällen.
Jag skulle fotas vid Teatern för ett uppdrag och sen skulle jag slå mig ner i parken och lyssna lite på allsången.

Andy tyckte det lät mysigt, så han mötte mig där.


Vi satt på en filt i gräset och jag hade min poncho med med som en extra mysfilt... Han hade fixat dricka, inte alkohol dock, utan energidryck som han visste att jag älskade  


Efter allsången åkte vi och hämtade däck till hans 850, sen satt vi i bilen länge, länge och pratade... Om hur allt skulle bli...

Vi visste att vi ville bli vi, men hur?


Senare på natten löste det sig.

Han ringde runt kl 1 och sa att han var på väg... Om han fick...

Allt var klart...


Jovisst!!!

Välkommen   


Dagen efter såg vi detta på Kristianstadsbadets nätupplaga...

Längst upp i högra hörnet sitter vi.

Hur vi kände igen oss?

Hans upprullade byxor, skorna, min poncho också skymtar man lite av hans tatuering på ena armen, haha!!!

Myspys   


   

Därför måste vi såklart i alla år framöver åka in när det vankas årets första allsång och fira.

Denna gång hade vi planerat att åka in tidigare och svänga inom Guldfynd i ett litet ärende, men eftersom man inte kan styra allt här i världen fick det planeras om tyvärr...

Skit samma.

Det blir bra ändå.

Guldfynd finns kvar.

Bara vi kommer in till allsången så...

Och det ska vi. Ösregn eller ej!


Pöss på dig, sötis!   

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards