Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Hälsning från Nick

Av Caroline Olsson - 1 augusti 2011 10:40

Tjena tjena!!

Tänkte bara presentera mig lite...


Jag heter Nick, är en busig 1,5 årig rottis/border collie och jag har hamnat hos min mamma eftersom pappa tyckte hon behövde en liten terapeut...


Tydligen har här funnits en annan hund som mamma har svårt att komma över...
Ni skulle ha sett henne de första dagarna!! Hon bara grät hela tiden!!! Så jag tänkte att jag får helt enkelt hitta på lite extra bus så hon får annat att tänka på!!  


När de först kom och hälsade på mig hos min gamla familj blev jag lite tjurig... Jag är inte så förtjust i besök eftersom jag redan hade flyttat en gång ett halvår tidigare...

Antagligen kände de att de inte orkade med mig, för jag är inte så trevlig alltid, eller var inte på den tiden...

Så jag högg efter både henne och pappa när de kom...
Men de brydde sig inte om det... De bara brottade ner mig och höll mig nere tills jag var lugn...?! Skit också....  


Sen flyttade jag i alla fall hem till dem, och jag trivs faktiskt ganska bra...

Jag får fortfarande mina anfall, men jag blir ju så irriterad!! Jag är så osäker på mig själv och tror att alla besökare ska ta med mig till ett nytt ställe...


I fredags kom mormor och morfar på besök... Då hade jag bara bott här en dag, så jag blev förbannad!! Jag pallar inte flytta mer nu!!   

Därför högg jag mormor i armen när hon kom in!!!

Gissa om mamma blev förbannad?!!! Hon kastade ner mig på golvet, sen fick jag inte hälsa på en jättelång stund!!! Skit också...

Sen fattade jag att mormor faktiskt var ganska snäll, så jag luktade bara...

När morfar kom in för andra gången låg mamma steget före och platsade mig i köket... Så fick jag ligga där och glo tills han hade kommit in och satt sig...

Dötrist!!! Men jag fick hälsa när jag visade att jag var lugn, så det är kanske det som är grejen...?     Jag får testa någon gång till och se om jag får mer godis om jag håller mig i kragen...  


Den där Emil är nog inte så lätt att vara efterträdare till... Mamma säger hela tiden att han var så snygg...
Mig kallade hon ful-snygg!! FUL-SNYGG?! Kan ni fatta?!!   Vadå ful? Jag är ju skitsöt!!!     Fast nu verkar hon ha fattat det, för igår sa hon faktiskt att "Du är ju faktiskt inte ful-söt, bara väldigt söt"   Sen, när jag hade varit duktig sa hon "Vet du vad? Mamma älskar faktiskt dig också, tror jag"  


Hon blir lite gladare för varje dag som går, men så ibland börjar hon lipa igen... Kom igen morsan, fatta grejen!! Du får inte tillbaka honom, men jag är underbar och behöver dig för att bli en stabil och snäll kille!! Lev i nuet för fasen!!


Här finns en liten dammråtta också... Sixten kallar dem honom... Jag vet inte riktigt vad det är, men han liknar sånadär katter jag brukar jaga...
Fast denna sitter bara i ett hörn och glor, och morrar åt mig!!!

Då vill jag också snacka lite med honom, såklart! Han fattar inte!! Jag har testat allt, morrat, ylat och skällt!! Men han bara morrar i hörnet också gnäller mamma och pappa på mig!! MIG??! Jag svarar ju bara!!!    Jag vill ju bara leka lite, men det vill inte han...


Häromdan drog jag sönder en kontakt här hemma när jag ville åt kattaskrället!! Jag kröp in bakom soffan där han satt och for efter honom!! PANG sa det och plötsligt slocknade lampan!!

Så mamma och pappa fick köra och köpa en ny...  Sorry... Muhahahaha!!! 


Igår var jag med om något läskigt!! Ute på väggen kommer det vatten!! Från huset!! Också hänger där nåt grönt, och min fiiina skål står precis under den där... När vi kom hem efter kvällsrundan satte mamma igång vattnet och det sprutade från snabeln!!! Vad i helsike!! Och jag som var så törstig!!! Inte fasen vågade jag gå fram till skålen!! Nehe tack!! Jag sträckte mig så långt jag kunde medan jag ändå hade fötterna kvar på behörigt avstånd, sen vred jag på hela kroppen runt för att se... Mamma och pappa skrattade och sa "Det är bara en slang!! Ta vattnet!"         Nja.... det tog en stund, men sen smakade jag... Läskande!! Härligt!!


Jag trivs bra med mina nya föräldrar, men försöker fortfarande bestämma lite själv... Vadå, jag börjar närma mig tonåren nu och ska minsann rebellera!!!
För det mesta älskar jag dem, men ibland är de bara så korkade!!

Som i lördags... Mamma stod och pratade med en annan och jag satt så fint i mitt koppel... Men vadå? Man kan ju inte sitta där hela dan!!! Så jag blev förbannad och flög på helle och vrålade att det var dags att gå!! Jag blir så förbannad!! Sitta där och glo!! Kärringjävel!!

Men hon sket i det och brottade bara ner mig.........................

Ja, jag har väl lite problem med humöret, men jag blir bättre och bättre för varje dag. Dessutom tror jag bara det är bra för min mamma att hon får fullt upp med mig just nu  


Mamma säger till och med att det syns skillnad på mig... Nåt med ansiktsuttrycket sa hon, hur hon nu kan se det på lilla mig...

Här kommer bilder så kan ni se om ni fattar vad hon menar


Detta är dagen efter de hämtade mig... OK, lite bitsk ser jag kanske ut....

 

Detta är igår... Ser jag snällare ut?

 

Nä, nu ska ni få återgå till ert, men jag vill visa vad jag gjorde igår...
Mamma och pappa tänker ensamhetsträna mig, för det har ingen annan orkat med...
Lite jäkelskap får man ju hitta på.

Det roligaste jag kunde komma på var att slänga runt med vattenskålen så det var vatten i heeeeeela köket!!! Där fick hon nåt annat att tänka på minsann   




 

Hej svejs!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards