Alla inlägg den 19 november 2011

Av Caroline Olsson - 19 november 2011 23:45

Förra året blev vi inte bjudna hem till mamma och pappa till kalkonmiddagen, vilket mamma fått höra några gånger under året...


När jag tänker efter är jag inte så säker på att jag varit med sen jag bodde hemma, alltså på drygt 4 år...
Men iaf. Av någon anledning kom det upp under förra året att det hade hållts en gåsamiddag och jag var inte med!!

Så i år fick vi komma   


Vi började med en fördrink, och som vanligt bjöds det Jäger och Wiskey... Blärk...
Så jag sökte genom barskåpet och hittade en Amarula istället   

Till maten testade jag en ny snaps, äppel.
Smakade riktigt bra, men inget går upp mot pappas citronare, så den fick det bli resten av huttarna.


Efter maten sitter det aldrig fel med en promenad.
Det är ju antingen det, eller gå och lägga sig en timme eller två... Så Ascott sig fick en promenad.


När vi kom tillbaka hade mamma lagt sig på soffan... Där låg hon också en timme senare när vi andra blev kaffesugna, så jag, Sivan och Ingrid röjde runt i köket efter grädde och annat som skulle till gåsabakelserna.
Kaffet hittade jag, för det var det enda som fanns kvar på samma ställe i köket som när jag bodde hemma!


Efter mycket fniss och stök i köket var jag övertygad om att vi lyckats väcka mamma, men nej...
Hon sov som en stock...


Efter en stund vaknade hon dock, så då tog vi en kopp kaffe och konstaterade att grädden vi saknade redan var vispad och stod längst ner i kylen...


Jaja, det löste ju sig och blev riktigt bra iaf.


När vi var lagom trötta för att åka hem, särskilt med tanke på att vi ska ta ut hästarna imorrn bitti körde mamma hem oss. Skönt att komma hem till sin egen säng...

Nu är det dags att sova om vi ska orka upp och köra till stallet kl. 8!


Natti natti


Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards