Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Usel sjukvård!!

Av Caroline Olsson - 30 november 2011 16:30

Mamma ringde mig på lunchen idag.
Hon bad mig ringa hennes läkare i Lund och fråga om hon fick komma dit akut eftersom hon hade så ont.

Jag hörde på henne att hon inte var i tillstånd att ringa själv eftersom hon knappt kunde prata så ont hon hade!


Så jag ringde Lund och fick beskedet om att läkaren inte var där denna vecka, men sköterskan frågade en annan läkare som sa att hon fick åka till CSK... De har vi ju absolut inget förtroende för, som jag berättat om tidigare.


Så jag ringde till damen jag har kontakt med på patientnämnden och frågade varför hon inte fick åka till Lund.
Hon förklarare att eftersom det gällde onkologen går det inte för sig. Onkologen är regionövergripande eller hur man ska säga, de tar bara de svåraste fallen, men hade det gällt kvinnokliniken hade det gått bra...

Vad e det för jävla sätt?!!

Om man tappat förtroendet för ett sjukhus och dessutom anmält dem till patientnämnden borde man väl få komma till ett annat sjukhus?!!
Men nej.

Då återkom mina tankar om privatisering... Om sjukhuset hade varit privata, som vårdcentralerna... Hade hon fått välja då? Antagligen...


Så jag ringde läkaren på CSK, som sköterskan i Lund sagt till mig att göra. Jag kunde hälsa från läkaren i Lund som hon pratat med.
Såhär började samtalet, med cencur för läkarens namn dock.

- Ja, det är xxxxx...

- Ja, hej... Jag ringer eftersom min mamma behandlats hos er vid 2 tillfäller under september och oktober.....

- Ja, då får du prata med sekreteraren!

- Nej, om du lyssnar klart så ska jag förklara.

- Ja, men det är sekreteraren som tar hand om sånthär!!!

- Ja, men xxx på Lunds sjukhus sa att jag skulle ringa dig, så jag ringer ingen annan!!!!!

- Jaha *suck* vad gäller det?


Asså va fan?!
Lyssna färdigt människa innan du avbryter!!!!

GAHH!!!!!!!!!!!!!!


Sen fortsatte hon att vara otrevlig och påpekade att hon minsann erbjudit mamma att komma in på avdelningen dels igår efter att hon fått en portacat (hur det nu stavas?) inopererad och även tidigare idag, men det ville hon minsann inte.

Hon sa det som om mamma skulle ha sig själv att skylla för att hon hade ont.

Jag tände på alla 10 cylindrar och började skaka i hela kroppen!

Jag kunde inte hålla mig, jag brukar kunna vara lugn och sansad, åtminstone utåt, men det gick inte.

Så jag snäste tillbaka "Nej, det förstår jag verkligen med tanke på hur det gick sist ni ansvarade för hennes vård!"

"Vadå, var det nåt fel på vården sist hon låg inne menar du?"

"Ja, det kan man väl säga när ni ändrar på hennes medicin, tar bort en och dubblar en annan, vilket enligt läkaren i Lund var helt fel, när hon ringde dit eftersom hon fick ont igen dagen efter att hon kommit hem"

"Jaha, det känner jag inte igen..."


Jaså, det gör du inte, va?!!

Det var ju för jävelen du själv som ändrade det!! Enligt kirurgchefen åtminstone, men det utdraget ur journalen har vi inte fått. Vi fick bara t.o.m maj månad, alltså så länge som vården fungerade!!!

Man blir så förbannad!!


Den biten lyckades jag behålla i huvudet dock, men sa iaf att nu när Lund vägrar ta emot henne så blir hon ju så illa tvungen att åka in till CSK iaf... Det finns ju inget val.

Då sa hon att mamma är så välkommen så, och det var bara att ringa avdelningen innan vi åkte in.


Snabbt som fasen ringde jag mamma och berättade det, som sa att hon kunde vänta tills pappa kom hem ikväll...
Annars hade jag såklart kört från jobbet och skjutsat in henne. Men hon kunde vänta sa hon...
Jaja...


Efter detta samtal var jag så jäkla förbannad att jag gick raka spåret ut.
Jag har ju upptäckt att ett bloss eller två kan lugna nerverna lite, så det tog jag.

Två... Jag hade nog behövt 20, men det kändes onödigt, hehe!!
Ja, jag vet... Mamma har cancer och då gör jag nåt så dumt... Men med tanke på att det fanns 19st kvar i paketet som jag helt fräckt stal från Andy i våras känns det inte som ett särskilt stort problem...


Skit samma...

Jävla läkare...

Jävla vård...

Jävla CSK...


Ett täcke att dra över huvudet hade inte suttit fel...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards