Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Åter på CSK

Av Caroline Olsson - 1 december 2011 16:45

Så var det dags igen...

Pappa körde in mamma till CSK igår, och jag pratade med henne lite innan idag.


Vi kör in och hälsar på en runda efter att vi mockat ikväll.

Även denna gång tycks det bara vara smärtlindring man ägnar sig åt.
Även denna gång dubblar de dosen av smärtstillande.

Även denna gång ligger hon och har ont, och de kollar inte upp något alls.


Smärtläkaren har sagt att man kan få ont efter en strålningsbehandling.
Och därmed är det utrett.
Inga fler prover.

Ingenting.


Jag googlade lite om det där och hittade ett par informationssidor om strålning.

Det stämmer att man kan få ont.

I magen.

Det har hon.


Enligt http://ohjepankki.vsshp.fi/se/fxd/8826/ kan man få ont såhär:

"Även som strålbehandlingen i sig inte orsakar smärta så kan det som en biverkning förekomma smärta vid tarmtömningen, mot det kan Ni ta normal värkmedicin"

 

Men hon har ju ont i benen också.


Något lurt är det på något sätt.

Antingen är mamma inte helt ärlig, eller är doktorerna lite kajko.

När hon fick reda på att hon hade en tumör första gången var jag med.
Vi fick då veta att hon hade en tumör i livmodersetappen, som letat sin väg ner i underlivet och upp längs med ena urinledaren.

Inget mer.


När hon senare friskförklarades i juli sa läkaren

"Du ska bara veta hur mycket cancer du har haft! I skelettet och överallt!!"


Då är det 2 saker som är märkliga.

Det första är att hon inte fått veta innan att hon haft även i skelettet.

Min enda tänkbara teori om detta är att de kört något slags experiment om psykets kraft att rätta till saker.

Alltså att det skulle hjälpa tillfriskningen om hon behöll en positiv sinnesbild...   

Men ändå... Att ljuga för folk så...


Sen tänker jag ju då...

Att en människa som får skelettcancer brukar ju aldrig friskförklaras?!

Man brukar bara kunna stoppa det för tillfället så det inte växer, men det brukar ju inte försvinna...


Jahh...


Vad som oroar mig är att om hon nu haft skelettcancer också, och plötsligt får ont i benen... Kan det inte vara det då? En nära vän till mig, vars man hade skelettcancer och han upptäckte det genom att han fick ont...


Ja, jag vet inte...
Men de kunde ju kollat upp det lite mer, kan jag tycka...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards