Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Caroline Olsson - 8 januari 2012 20:25

Nick och Sixten tyckte såklart att det var superspännande med en liten nykomling.

Vissa är ju mer försiktiga än andra, dock...


Sixten får börja att berätta

 

Jahh... Vadå...?
Det kom en ny hårboll, vad kan jag säga om det??
Han kom i låda, MIN låda, eftersom mamma trodde att jag skulle va stygg mot honom?!
Jag...? Ärligt talat, jag orkar inte bry mig.
Jag satt och blängde lite, men när inget mer hände öppnade hon dörren och den lille kröp ut...

Han ser rätt löjlig ut, faktiskt... Som en liten primadonna! Svansa runt med sin yyyyviga lilla svans, pff!!!
Jag betackar mig...

Låt mig bara vara så låter jag dig vara... hårboll...

Luden och dan... *fnys*


Ja, Sixten var faktiskt imponerande!! Jag hade fasat mest för det sammanförandet...

En gammal vildkatt vet ju hur man slåss för livet  

Men inte en reaktion!!

Dukig bebis!!  


Nick däremot....

 

Tjena, tjena!!
Asså, ni ska seeeeee vad mamma har släpat hem!!!
En liten TRASSELSUDD!!!!!

Ilsk som fan och tror att han kan sätta sig på mig... MIG!!!!!?!!

Neheru mister!! Glöm tanken och håll dig jäääävligt passiv ditt lilla rackartyg!!

Komma ner här och göra dig kaxig, va?!! Jag ska nog lära dig ett och annat, som den andra dammråttan!
Mamma tror att han ska komma ner mer och va mer social om du är det, men det ska vi bli två om!!

Fast.... det är ju klart... Vi har ju pussats lite, och det var ju inte helt fel...

Om du bara inte var så jäkla nosig!!
Jag vill bara snusa lite i rumpan på dig och se vad du är för en!!!
Den andra katten var snabbt avklarad, men du har ju så jäkla mycket päls!! Jag måste ju leta mig genom flera lager innan jag kommer åt godsakerna!!
 

Undrar om man vågar snusa lite....



 

Amen, jag kan väl få snusa bara liiiiiiite....?


 

Mmmm, nästan lika gott som att pussa på mamma


Ok... Jag ger väl honom en chans då.....



Också har vi då den lille tuffingen...

 

Visst är jag väl söt??
Som en såndär kisse på affischer och sånt   


Mycket spännande att kika i blomman!!
Den rev jag förresten ner igår, hehe!!
Skenet bedrar!

Jag ser så söööööt och snäll ut, men jag kan minsann va en riktig liten jäkel när jag vill!
Tanten som hämtade mig igår säger att hon är min mamma  
Hallå?! En människa kan inte vara mamma till hund, häst och katt?!!

Och jag är ingen bebis! Jag är så cool!!

Fast det är mysigt att sitta och kela lite...


Igår badade hon mig... Den andra katten hade revisbajjat i ett gammalt badkar där uppe, och sen när hunden kom var han så snabb och ivrig så jag blev förbannad!! Jag klamrade mig fast i ansiktet på honom och rev till!!!
Sen brottades vi i badkaret så jag var FULL MED BAJS!!!  

Så nu luktar jag smultron igen  


När jag skulle torka svepte mamma in mig i ett badlakan och satt med mig i famnen i 1,5 timme!

Sen skulle vi ha mat, men det dög inte med torrfoder!!
Idag blev det andra bullar... Whiskas blötmat.

Mamma klöks, så äckligt hon tycker att det är, men jag har henne lindad runt lillklon!!
Smaskens    


Jaja, de är väl OK, de där mamma och pappa...
Fast jag tror inte jag har så mycket päls kvar om ett tag, om de ska fortsätta kela med mig såhär mycket...
Får ju knappt vara ifred!!

Men det är ganska mysigt...

Den där hunden har jag också fått ordning på snart... Han är en baggis för en tuffing som mig   

  Den här kompisen känns ändå tryggast... Lugn och sansad   


Av Caroline Olsson - 8 januari 2012 19:15

Lördagen beskrivs med ett ord KAOS!!!


Det började med att vi ringde på en katt i fredags...

Jag har ju letat efter en röd katt ganska länge och lyckades för ett par veckor sedan övertyga Andy om att en liten bebis till inte skulle skada här hemma  


Jodå, han fanns kvar!! Men tyvärr hade de inte dags för oss då, så vi fick komma dagen efter istället.

Aja, det gör ju inget, bara bebisen kommer  


Så på lördagen skulle vi köra några ärenden innan vi körde eftersom de inte var hemma förrän senare på eftermiddagen.


Vi hade sett en reklam för en dammsugare på Expert. 299kr, billigt och bra  
Dessutom skulle vi ha en avfuktare, som vi visste att de hade en bra på Rusta.


Så efter en runda till stallet åkte vi.

In på Expert och såg bara de där dyra jäklarna för typ 1000 spänn. Alltså! Det är bara en dammsugare... Ett nödvändigt ont, som jag inte alls har planer på att lägga alltför mkt pengar på...

Jahopp... Så vi fick fråga en gubbe som direkt frågade om vi skulle ha den till att dammsuga bilen...?!


Ehh... nej... På reklamen sa de dammsugare, och den skulle vara så bra så...?!!

Ja, jo, men den har en sugförmåga på 200w (eller vad det var), livsmedelsverket rekommenderar minst 300...

Men om ni tittar där borta så har vi jääättefina för 1000kr och sen är det 25% rea, så 750kr för en jääääättebra dammsugare.


Jag glodde på honom med en aningen mördande blick, sen gick vi.

Vad är det för JÄVLA SÄTT?!! Rent ut sagt!!

Lura in kunderna med en reklam och sen säga direkt att det är bara skit och titta på den som är dubbelt så dyr istället?!!  Nehe tack, gubbJÄVEL! Jag sätter inte min fot i den affären igen!


*Suck*


Vidare till Rusta, och givetvis var avfukaren slut!
Asså... Vad hände med att skriva det på hemsidan?!


Jaha... Bort till Biltema, som alltid har det man behöver, och visst hade de avfuktaren.

Billigare dessutom!

Prisa Gud! Biltema!!!!!  


Sen var det ÄNTLIGEN dags att köra!!

Till Halmstad...

Jaja, vi är inte kloka, bla bla bla. Det där har jag redan hört!

Hunden hämtade vi i Jönköping, crossen i Mariestad och nu körde vi till Halmstad för att hämta en liten tissemiss!

Men ärligt... Titta på honom, och se mig sen i ögonen och säg igen att vi inte är kloka


 

Visst är han så jäkla söt?!! Helt klart värt det!
Mammas lille beeeeeebis  


Han är lugn som en filbunke!

Vi hade transportburen med oss, men för att knyta an till honom lite mer fick han sitta i mitt knä i bilen.
Selen var inte så populär när vi skulle hämta honom, men så fort vi kom in i bilen fick jag knäppa på den.


Efter 2 minuter la han sig till rätta i mitt knä och efter en halvtimme sträckte han på sig och myste till sig.
Några minuter senare kom han upp till mitt ansikte och strök sin kind emot min  

Sen la han sig till rätta igen, och började kloa försiktigt på min hand, sådär som kattungar gör när de diar...
Det tog jag som att han accepterade mig som sin mamma.


Sen sov han...

Resten får djuren själva berätta om senare  


På väg hem hamnade vi bakom vad vi först trodde var en väldigt ovan förare eftersom han/hon bromsade i varje kurva, om den så lutade bara 2grader!!

Efter en stund fattade vi dock att något var fel, och när han vinglat över på fel sida vägen på raksträckor ett par gånger ringde vi polisen.

Med dem i luren följde vi honom/henne mot Kristianstad, och på 21:an var han nära att ramma 2st av de där blå/vita skyltarna som delar körfältet och avfarten...

Han hade också nästan rammat en bil som försökte köra om på dubbelfiligt, han svängde helt sonika ut i "omkörningsfältet" och tvärnitade sedan...


Tack och lov mötte polisen upp i Önnestad och tog över.

Vi klarade oss helskinnade hem med bebisen och resten är en helt annan historia som djuren kommer att berätta om senare   



Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards