Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Caroline Olsson - 16 januari 2012 16:45

Idag var det dags för cellprov!!   


Jisses så nervös jag var!!
Dels för att det skulle göra ont, men dels också för att det är så jäkla pinsamt att fläka ut sig i den där stolen!!

Jag hatar det!! Fasen så pinsamt...
Därför har jag kastat de där kallelserna man får sedan man fyller 23... Och jag fyller 28 nu...


Andy fick följa med som stöd, hehe!!
När vi kom dit visade hon på en liten skulptur var hon skulle skrapa och greja, och sen fick jag känna på spatel och piprensare... Alltså... De där grejerna hör INTE hemma där!!


Hon visste att jag var nervös, eftersom jag berättade det när jag bokade tiden, eller kanske snarare, när hon tvingade mig att boka den.
Jag skulle ju bara ha nytt recept på p-piller, så sa hon att man behövde inte komma mer än vart 3e år och ta blodtryck när man har de pillerna jag har. Alltså görs det i samband med cellprovet...

Då fick jag ju klämma fram med att jag inte gjort något än.

Hon var snabb att säga "då bokar vi en tid för det, så skriver jag inget recept förrän det är gjort!!"

En fälla!!!

Jahopp... Så det var ju bara att pallra sig dit...

Dessutom dog mamma av just cancer, så det kändes inte riktigt som läge att säga nej...


Jag har aldrig velat ringa mamma så mycket som idag...

Vid 14,30 blev jag hypernervös och ville så gärna prata med mamma, som skulle lugna ner mig...

Men det går ju inte längre...

Jag kan inte ringa mamma mer...

Aldrig...


Så jag pratade med kollegorna istället, och ringde Lena.


Vid 15,00 var det dags att köra...

Fy fasen...


Andy mötte upp på vårdcentralen och vi gick in.


Det var ganska häftigt på sitt sätt.

Hon berättade att hon gör si och så, och då ser hon livmordersetappen...

VA?! Med blotta öget?! frågade jag, helt impad.

Jag trodde det var för långt in för att se, men nej...


Så frågade hon om Andy skulle följa med in och svaret kom direkt och bestämt från mig. JA!


Då sa hon att han kanske ville stå uppe vid mig...

Men jag tänkte att man får ju bjuda till lite, så jag sa att "du skulle nog tycka det var häftigt att se livmordersetappen, så du kan ju kika lite i början, men sen när ratiraljerna kommer fram får du komma till mig"

haha!


Jodå, sagt och gjort.

Han tyckte det var vrålhäftigt!!


När kollegorna fick reda på att han skulle med blev de i det närmsta förfärade.


Reaktioner blev bl.a

Nej men!! Va?
Vill han ens det??
När jag skulle ha barn ville min kille absolut inte följa med på undersökningar, och gjorde han det så stod han vid mitt huvud!
Han tyckte det var äckligt!

Men också
Nej men usch!
Du ska väl inte låta honom titta där?

Alltså jag fattar inte...

Vadå inte låta honom titta där? Han ser ju den annars, så varför inte?

Vadå äckligt? Brukar de inte hålla till i den regionen då?


Jag fattar verkligen inte...

Jag var livrädd och då, om någon gång, ska man väl ha sin sambo med sig?
Det är ju då man behöver honom som mest...?


Vi passar tydligen väldigt bra ihop.

Eftersom verkligen alla andra har sagt usch och fy, så tycks vi vara de enda som inte tycker att det är nåt konstigt...?

Tur att vi hittade varandra då   


Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards