Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Caroline Olsson - 8 mars 2012 21:56

Jag är så jävla trött på denna berg-och dalbana nu rent ut sagt...


Ena dagen är allt toppen, nästa är det skit...

Ena dagen köper vi hus, nästa dör min Emil ifrån mig.

Ena dagen är mamma frisk, nästa dör hon ifrån mig.

Ena dagen stormtrivs jag på jobbet, nästa önskar jag att någon skulle skjuta mig.


Jag orkar inte mer skit nu...

Jag orkar för fan inte mer skit!!!
Men vem bryr sig om det? Inte chefen iallafall...


Jag har mått illa till och från under någon vecka nu, och jag vet precis vad det beror på.

Och inte fan för att jag är gravid iaf...

Nej, det är jobbet.


Jag har varit anställd på samma bemanningsföretag i snart 8 år nu.

Jag har bara de allra bästa referenser.

Jag tycker att man förtjänar lite respekt då...

Jag tycker inte att man ska hunsas runt på skituppdrag med resa på 15 mil/dag utan körersättning.

Jag kunde förstå det när jag hade varit anställd ett par månader och inte visat vad jag dög till.


Då kunde jag köpa att de skickade mig på skitjobb, men inte nu!

Mhm, först fick jag åka dessa 15 mil för att presentera mig på ett företag... OK...

De ska ha någon till att kolla påminnelser och annat skitgöre som vem som helst kan fixa under ett par veckor.

OK. Jag ska köra dit och hem för 4000kr, men eftersom det inte blir hel månad blir det lägstalönen, vilket betyder ca 12000kr netto. Jahopp, då har jag ju 8000kr kvar till räkningarna. Kanon.

Vi betalar 7000kr var / månad till huset, värme och andra gemensamma kostnader. Men för tusenlappen som är kvar ska jag alltså sköta hästen 1500kr, mobilen 200kr, mat ca 1000kr, och kanske något litet till. NEJ MEN OJ!! Det räckte ju inte! 2700kr minus alltså...


Jaja, intervjun kändes ändå OK, och eftersom det bara var ett par veckor kan det ju gå, så det är ju bara en månad jag går minus, det kan jag ta från sparade pengar.


Då kändes det ändå ganska bra.

På kvällen var det ändå ganska OK eftersom det vankades AW med f.d kollegorna från senaste uppdraget.

När vi kom hem hade jag druckit EN öl... Det var alltså inte därför jag mådde illa...

Det var jobbet...


Imorse ringde chefen och sa att det inte blev något med det där uppdraget, jag frågade inte ens varför...

Men det fanns ett annat uppdrag till mig. KANON!!!

På samma ort... Jamen för fan, bara skjut mig istället!!! Det skulle göra saken så mycket lättare...


Skit samma.

I eftermiddags ringde hon igen... Lagom tills jag hunnit börja smälta den smällen...

Hon kom med det mycket generösa förslaget att jag fick lov att vara tjänstledig fram till 1/4 då ett annat uppdrag börjar här hemomkring...

Jamen tack... Så istället för de ynka 8000 jag får över om jag gör det, så kan jag få den stora förmånen att inte få ett rött öre?!! Stort tack...

Nej, nu är jag orättvis faktiskt... Hon gör sitt jobb, och det är faktiskt snällt att erbjuda mig tjänstledigt under tiden. Hon skulle kunnat skicka mig på det uppdraget, och sen skitit i att presentera mig på det som är här hemomkring...

Det är inte hennes fel... Det är arbetsgivaren som har en policy som inte liknar nåt...


Men ändå...Alltså fy fan.........

Jag är så in i helvetes trött på all skit just nu...

Och nej, jag tänker inte heller denna gång ursäkta språket...

Jag är så satans trött på allt, så om någon har något otalt med mig är ni varmt välkomna med en pistol...

*suck*

När fan ska det vara nog??

När tar skiten slut??

Gör den ens det innan man dör??????


Så nu har jag att välja på att köra för 4000kr/månad i typ ett år framöver, för tydligen skulle det uppdraget vara så länge... Alltså får jag ju hel lön sen, och då har jag ju den fiiiiina summan av hela 14000kr netto, alltså ca 10000kr kvar efter att bensinen är betald.

Då går jag back 700kr varje månad under ett år, och detta förutsätter ändå att jag inte köper ett enda klädesplagg...

Eller tar jag tjänstledigt ett par veckor och får inte en krona för den tiden, alltså typ 6000kr denna månad, men sen reder det upp sig...

OK, det hade ju varit ett alternativ om Andy haft ett jobb, men eftersom vi har den helt underbara turen som vanligt är han just nu arbetslös, så de sparade pengarna måste täcka hans minus eftersom han har 8000kr från a-kassan...


Så vad fan gör man?


Vad hade du gjort?????

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards