Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Caroline Olsson - 5 maj 2012 20:38

Tidigare idag var vi på Biltema och handlade.

När vi stod i kassan ropade kassörskan på en kollega som inte verkade fatta vad saken gällde...

Först suckade vi bara o tyckte som man brukar; kom igen för fan! Ropa bara på den där människan hon babblar om! Vi har inte hela dan på oss!! 


Efter ett tag gick det dock in även hos oss vad hon sa...

Ropa på jouren, hon försökte sno denna innanför tröjan!!!

Första reaktionen blev såklart; vad fan e det för sätt?!! Vad e det för en IDIOT som snor nåt?!!

Nedrans tjyvpack!!! 


Efter en stund började jag fundera dock, och det här är viktigt.

Så skulle jag inte resonerat för ett par år sen...

Då hade jag hållt fast vid uppfattningen om käringen...

Men nu...Många faktorer spelade nog in i det...

- hon satt i rullstol

- det var ett rör med leksaksbilar hon försökte sno...


Kanske var det därför jag nästan tyckte synd om henne...


Jag tänkte att hon kanske hade ett barnbarn eller nån annan nära unge som skulle fira födelsedag o kanske hade hon inte pengar till en present...

O vem vill göra ett litet barn besviket?

Kanske de övriga inte visste hur illa ställt hon hade det?Kanske skämdes hon för det?

För egentligen; vem tycker inte det e pinsamt om man e fattig som en kyrkråtta?!


Sen funderade jag på andra hållet... Hon tycktes inte skämmas direkt... Rodnade inte ens...

Det kan ju betyda flera saker...

- hon kan ju vara en sådan som tycker att alla ska tycka synd om de handikappade... Några såna har man ju stött på  

 - hon kanske har slitit hårt för samhället i många år och sen blivit skadad o i sin tur utförsäkrad... Och alltså tyckte att hon på nåt sätt hade rätt att tillskansa sig lite småskit med jämna mellanrum...  

 - hon kanske brukar sno lite då o då o kanske brukar åka fast...


Ja, som vanligt överanalyserar jag saken...Men jag kan bara inte låta bli att undra vad som ligger bakom...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards