Alla inlägg under december 2012

Av Caroline Olsson - 31 december 2012 21:13

Jaha, så var det dags igen...

Ännu ett år har gått och ett nytt startas om bara ett par timmar.


Jag sa till Andy för lite drygt en timme sedan att jag ville åka hem och sova.

"Det kan man ju inte göra på nyårsafton" tyckte han...

Nehe?! Varför inte? Varje söndag blir det ny vecka, var 30:e / 31:e dag blir det ny månad.

Inte fan sitter man uppe och väntar på tolvslaget då?


För mig är inte nyår en dag för party, utan för eftertanke. Se vad man fått ut av året som gått och vad man kan lära av det...

Lite jämförelse mot tidigare år kan man ju också ägna sig åt. Man kan ju faktiskt lära sig en del av att ta en titt i backspegeln.


2012 blev i varje fall bättre än 2011.

2011 var ett riktigt skitår!!


Först dog min allra mest älskade lille vän, Emil...

5 månader senare dog min fina lilla mamma...


Fy fan vad orättvis världen är!!

Ja, jag vet att jag låter som en liten gnällig unge.

Jag vet att jag låter ego.

Jag vet...


Men jag skiter i det.

Min mamma är död. Jag har fan rätt att sörja så länge det passar mig!


Man brukar tala om sorgeår, men ett räcker inte länge.

Just nu känns det som om varje år, resten av livet skulle vara sorgeår.


På alla fronter har det svajat ordentligt år 2012.

Jobb: Började med att bli trackaserad av bemanningsföretaget med erbjudande om jobb i Älmhult utan körersättning, stå utanför affärer och hoppa på kunder och diverse andra skituppdrag som ju inte hjälpte mitt humör direkt...                 

Sen började jag på Region Skåne och Enheten för tandvård. ÄNTLIGEN kunde man slappna av och trivas på jobbet. Vi har superroligt och det är aldrig jobbigt att gå upp på morgonen.

Visst har vi en hög belastning, särskilt nu inför bokslut och allt, men det kvittar. Jag trivs så bra med både arbetsuppgifter och kollegor att det inte gör något att man jobbar lite mer periodvis.

Just nu, denna tiden på året är det faktiskt riktigt skönt att jobba lite mer. Mamma dog ju strax innan jul, och högtiderna gör mest att jag deppar ändå.

Då kan man lika gärna jobba så man får tänka på något annat!   



SÅ... Färdiggnällt för en stund.

Lite har trots allt varit positivt.

Min fina gullefjun, även kallad Bailey hämtade vi i Halmstad   

Ja, det var kanske liiiite väl långt att köra för en kattafan, men han är helt klart värd det.

Sixten, det andra kattaskrället, har börjat umgås lite mer med oss andra. Det är ju mysigt.

Nick, hunden, har skärpt sig ordentligt. När vi hämtade honom för 1,5 år sedan högg han efter allt och alla som kom i hans närhet, inklusive oss   

Nu är han riktigt mysig, och la sig till och med för en liten råtta, eller ja OK, en Jack Russel häromdagen!


Tja, det var väl det hela...


Mest gnäll blev det.

Men men, då är det väl så.

Inget att göra åt det.

Bara hoppas att nästa år blir bättre!





Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards